فروردین ۹, ۱۴۰۳

آیا سگ من سرما خورده است؟ نشانه های سرماخوردگی سگ

آیا سگ ها سرما می خورند؟

وقتی سگ شما سرفه میکند، آبریزش بینی دارد و رنگ پریده است شما حدس میزنید که سرما خورده است. سرما خوردگی انسانها به سگها منتقل نمیشود، بنابراین پاسخ منفی است، سگ شما سرما نخورده است و ویروس انسانی به او منتقل نشده است. اما ممکن است سگ شما سرما بخورد که بیماری مخصوص حیوان هاست.  سرفه کردن، عطسه کردن و سرماخوردگی سگ ممکن است شما را نگران کند. به همین دلیل در این مطلب از مجله پت خرید به نشانه های سگ سرما خورده اشاره خواهیم کرد و راهکارهایی برای پیشگیری از مریض شدن، نشانه های بیماری و درمان سرماخوردگی سگ را بیان می کنیم

از نشانه های سرماخوردگی سگ ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • عطسه
  • سرفه
  • آبریزش بینی
  • احتقان بینی
  • آبریزش چشم
  • تغییر دمای بدن
  • کاهش اشتها
  • بی حالی  سگ

این نشانه ها ممکن است برای یک سرماخوردگی ساده باشند. اما ممکن است علائم بیماری هایی مثل آنفولانزا،برونشیت یا حتی بیماری کشنده دیستمپر باشند.

بنابراین بهتر است برای اطمینان خاطر حتماً سگ خود را نزد دامپزشک ببرید. حتی اگر سگ شما فقط سرما خورده باشد اگر او به سرعت درمان نشود ممکن است دچار عفونت دستگاه تنفسی یا دیگر بیماری‌های عفونی بشود. هرگز بینی سگ را با دستمال خشک نکنید،بینی مرطوب نشانه سلامتی سگ ها است.

شاید برایتان جالب باشد بدانید: سرفه کردن سگ مسن ؛ دلایل و روش تشخیص این مشکل

چگونه سرماخوردگی سگ ها را درمان کنیم؟

پس از تشخیص سرماخوردگی در سگ بهترین اقدام تماس گرفتن با دامپزشک است. دامپزشک سگ را به طور کامل معاینه می‌کند و سپس در صورت نیاز برای او دارو تجویز می‌کند. شما باید سگی که سرما خورده را از حیوانات خانگی دیگر دور نگه دارید تا از انتقال ویروس جلوگیری کرده باشید.

تمامی وسایل شخصی سگ مثل ظرف غذا، توپ، اسباب بازی، جای خواب و پتو را به طور کامل ضدعفونی کنید و با آب داغ شستشو دهید.

در زمان سرما خوردگی سگ چه نکاتی بسیار مهم است؟

  • مراقب باشید هیچ ماده ضدعفونی کننده و شوینده ای هنگام شستشو روی ظرف غذای سگ باقی نماند.
  • یکی از مهمترین نکات هنگام سرماخوردگی سگ ها هیدراته نگه داشتن بدن آنها است.
  • به همین منظور باید به سگ خود به میزان کافی آب بدهید و در صورتی که نخورد،
  • خودتان مقداری آب از طریق سرنگ تمیز و نو یا شیشه شیر مخصوص سگ به او بدهید.
  • برای بهبود سرماخوردگی سگ خود می توانید از دستگاه بخور در خانه استفاده کنید.

پیشگیری از سرماخوردگی در سگ

در زمستان از شستن سگ در هوای سرد حتما پرهیز کنید. همچنین اگر در هوای سرد حیوان را برای پیادروی طولانی می برید پس از برگشت از پیاده روی یکدفعه دمای منزل را بالا نبرید. پس از شستشوی حیوان حتما بدن سگ را خشک کنید. حیوان را در معرض مستقیم باد کولر و یا جریان شدید آب و هوای سرد قرار ندهید.

حتما لازم است بدانید: نگهداری سگ در هوای سرد؛ نکاتی برای مراقبت از سگ در زمستان

دلیل آبریزش بینی  و سرفه سگ

ویروس های زیادی هستند که ممکن است سیستم تنفسی سگها را تحت تاثیر قرار بدهند و منجر به آبریزش بینی و سرفه شوند. یک مورد شایع که معمولا عامل باکتریایی دارد، ویروس سرفه سگهاست ( canin cough ). این ویروس معمولا در محیط خارج از خانه به سگها منتقل میشود.

سرماخوردگی در سگ ها - تصویر سگ به همراه کیسه آب داغ روی سرش

سرماخوردگی در سگ ها

این ویروس منجر به سرفه هایی میشود که صدایش مثل این است که چیزی در گلوی سگ شما گیر کرده است. این ویروس باعث خشکی و خارش در گلوی آنها میشود.

حتما این مطلب را مطالعه کنید: قدم زدن و بازی کردن با سگ ها در زمستان

برونشیت و سرفه کردن سگ ها

عوامل دیگر سرفه کردن سگها بیماری برونشیت و بیماری کاردیاک هستند. به ندرت پیش می آید که سرفه کردن سگها بخاطر کرم قلب و یا سرطان باشد.

بیماری های دندانی و سرفه کردن سگ

عوامل دیگری که منجر به آبریزش بینی در آنها میشود  آلرژی و بیماری های دندانی هستند. اگر سرفه های سگتان شما را نگران کرده او را به دامپزشکی ببرید تا دلیل آن را بیابد و درمانهای لازم را انجام دهد.

پت خرید را دنبال کنید :‌
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک‌گذاری
اشتراک در
اطلاع از
guest

4 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Alireza.m.n
Alireza.m.n
5 سال قبل

سلام ببخشید.من یه توله سگ پیدا کردم.قصد دارم بزرگش کنم.ولی خیلی ناله میکنه.شیر هم احساس میکنم نمیخوره.البته تازه وارد خونه شده.این عادی هست.برای اوایل ورود به خانه یا نه

1
1
Nima
Nima
5 سال قبل
پاسخ به  Alireza.m.n

سلام
بله این که ناله کنه و یا اشتهاش کم شده باشه طبیعی است. من خودم یک سگ ۷ ماهه دارم روز های اول که اومده بود کم خوراک و منزوی و کم تحرک بود و حتی تب هم کرده بود. که همه این ها بعداز ۱۰ روز خوب شد

Arshia
Arshia
3 سال قبل
پاسخ به  Nima

سلام من هم کلا بر عکس شما هستم سگم یک ونیم سال داره اوایل ساکت مثلا یه هفته اول ولی بعد کم کم داره صداشو زیاد میکنه مثلا وقتی میرم بیرون یا مثلا جایی که منو نمی بینه پارس میکنه

Arshia
Arshia
3 سال قبل

سلام من هم کلا بر عکس شما هستم سگم یک ونیم سال داره اوایل ساکت مثلا یه هفته اول ولی بعد کم کم داره صداشو زیاد میکنه مثلا وقتی میرم بیرون یا مثلا جایی که منو نمی بینه پارس میکنه

4
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x