فروردین ۳۱, ۱۴۰۳
تصویر سگ در حال آب خوردن از ظرف استیل

۶ نوع آب خطرناک که سگ ها نباید بنوشند

آب یک قسمت حیاتی از رژیم غذایی سگهاست. با افزایش غذاهای شور، آب تازه باید به عنوان یک منبع اولیه غذاهای آبدار برای سگ موجود باشد. آبی که برای سگ هاست نباید شامل آب یخ، آب نمک، آب شیر مشکوک یا استخر باشد زیرا این موارد برای سلامت سگ خطرناک هستند. صاحبان سگ همچنین باید از استفاده از آّب ساکن و هر نوع آب آلوده ی دیگری بپرهیزند.

صاحبان سگ باید به میزان آبی که سگ آنها استفاده می کنند دقت کنند. برای آگاهی از میزان آب مورد نیاز سگ توصیه می کنیم مطلب مربوط به آن را مطالعه کنید. در ادامه این مطلب از مجله پت خرید نیز به آب هایی که برای سگ آسیب زا هستند و ممکن است حیوان را دچار بیماری کند خواهیم پرداخت.

 

آب یخ یا برف برای سگ

آب یخ یا برف نوع مناسبی از آب برای سگها نیست و حتی برای آنها خطرناک است. آب نوشیدنی سگ در فصل تابستان یا در دمای اتاق در زمستان می تواند کمی خنک باشد. بهرحال تاثیر آب یخ یا برف بر سگها متفاوت است با تاثیری که بر انسانها میگذارد. به یک سگ آب یخ ندهید و به او اجازه ندهید که برف بخورد. برف و یخ خوردن برای سگ مناسب نیستند و ممکن است به او آسیب برسانند

آب استخر

به سگتان اجازه ندهید از آب استخرهای آغشته به کلر بخورد زیرا این نوع آب مضر و خطرناک برای حیوان های خانگی است . آب استخر شامل مواد شیمیایی متنوعی از جمله کلر است . وقتی یک سگ آب استخر را مینوشد بیشتر از حد لازم برای سلامتش کلر می بلعد و همچنین ممکن است مواد شیمیایی دیگری را هم فرو بدهد. همچنین ممکن است جلبک ، کرم و حشرات، باکتریها و مواد خطرناک دیگری هم در استخر باشند. مسلما یک جرعه ی کوچک از آب استخر سگ شما را به قسمت اورژانس دامپزشکی نخواهد کشاند، تلاش کنید تا حد امکان حیوانتان را از خوردن آب استخر بازدارید.

 

شاید برایتان جالب باشد بدانید: شنا کردن در سگ ها

آب شیر مشکوک و خطرناک

آب شیر به عنوان منبع آب سگ به طور کامل تایید شده نیست اما اکثرا گوش زد نمی شود. اگر شما دقیقا بدانید که در آب شیر چه ترکیباتی به کار رفته میتوانید انتخاب کنید که از آن استفاده کنید یا خیر. آب حاوی کمتر از ۵۰۰۰ قسمت از ۱ میلیون ترکیباتیست که برای سگ پذیرفته مطرح شده است. آب شیر ممکن است باعث احتمالات دیگر شود اگر دارای آهن، منیزیوم یا نیتراتها به مقدار زیاد باشد. هر آب مانده ای ممکن است پرورشگاه انگلها، ویروسها و باکتری ها باشد.

 

آب شور برای سگ

برای سیراب کردن سگ از آب شور به عنوان منبع آب خودداری کنید. این مقدار نمک در آب برای سگ زیاد آور  و خطرناک است. همچنین آب شور نمی توانند هیدرات لازم برای سگ را به طور کامل فراهم کند و به تشنگی عظیمتری منجر خواهد شد. نمک بیش از حد در رژیم غذایی سگ که میتواند حاصل نوشیدن آب نمک باشد میتواند باعث مشکلات دیگر در سلامتی سگ شود.

 

شاید برایتان جالب باشد: دستور پخت غذای خانگی برای سگ

 

آب از ظرف کثیف یا توالت

حتی تمیزترین آب های بطری یا معدنی هم تبدیل به آبهای ناسالمی برای منبع آب سگ میشوند وقتی در ظرف کثیف قرار داشته باشند. یک ظرف آب کثیف یا کاسه توالت کثیف میتواند باعث بسیاری از انواع ترکیبات و باکتری های خطرناک شود. کاسه توالت ممکن است حاوی مواد شیمیایی مصرف شده برای تمیز کردنش باشد که می تواند برای سگ مضر باشد.

اگر ظرف آب سگها خراشیده شده یا فرسوده است باید دور انداخته شود چون باکتریها می توانند در درزهای آن تولید مثل کنند. بهترین انتخاب یک ظرف آب استیل ضد زنگ است که باید روزانه تمیز شود و هر ماه ضد عفونی گردد.

 

بهتر است بدانید: آب درمانی سگ ها؛ فوایدی که آب درمانی برای سلامت سگ ها دارد

 

آب راکد یا قارچی

آب چاله ها یا آبگیرها می تواند باکتریها، انگلها و ویروسهایی را محتوی باشد که در اثر نبود حرکت آب شکل می گیرند. انگل های مسری پرورش یافته میتواند یک عامل بیماریزا باشد و برای سلامت حیوان مضر باشند، قارچها و انگلها از عوارضیست که آب مانده به ارمغان می آورد. به این ترکیب “Pythium insidiosum thrives ” گفته می شود و در آبهای راکد یا در علفهایی که در آبهای راکد وجود دارند تکثیر میابد. این ترکیب در قارچهای آب موجود است و می تواند باعث بیماری های جدی  و خطرناک در سگها شود.

پت خرید را دنبال کنید :‌
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک‌گذاری
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x