فروردین ۹, ۱۴۰۳
سگ زیر پتو که خرس عروسکی بغل کرده است

نگهداری سگ در زمستان و نکاتی برای مراقبت از سگ در سرما

نگهداری از سگ در زمستان

بدن سگ ها پوشیده از مو است و ممکن است این مو عایق حرارتی مناسبی برای بدن آنها باشد. اما برای نگهداری از سگ در هوای سرد زمستان نکاتی را باید رعایت کرد تا حیوان آسیب نبیند. به هر حال سگ نیز ممکن است مانند ما احساس سرما کند و دچار مریضی شود. در این مقاله از مجله پت خرید به راه های نگهداری و مراقبت از سگ در زمستان و هوای سرد خواهیم پراخت که به شما کمک می‌کند سگ سالم و شاداب‌تری داشته باشید

خانه سگ مناسب انتخاب کنید

اگر سگ شما در زمستان بیرون از خانه می‌ماند باید برای او خانه‌ای مناسب انتخاب کنید. خانه سگ برای سگ‌هایی که بیرون از خانه نگهداری می‌شوند باید عایق و مرتفع باشد و در برابر بادهای شدید و نفوظ آب مقاوم باشد. همچنین اندازه خانه باید کوچک باشد در زمستان زودتر گرم شود و گرمای بدن سگ را نگه دارد.

حتی اگر هوا سرد باشد، خانه کوچک سگ زودتر گرم می‌شود و حیوان را از سرما محافظت می کند. کف خانه نیز بهتر است دارای عایق مناسب باشد که سرما از زمین به بدن سگ شما منتقل نشود.

پیشنهاد مطالعه: نکات جالب درباره سگ از آناتومی تا میزان خواب سگ ها!

سگ سفید در برف زمستان

به تغذیه سگ در زمستان اهمیت دهید

سگ در هوای سرد زمستان به تغذیه مناسب و مقوی نیاز دارد. سگ‌هایی که خوب تغذیه شده‌ باشند آمادگی بهتری برای مقاومت در برابر سختی های زمستان دارند. مخصوصا اگر سگ در بیرون از خانه نگهداری شوند حتما باید به تغذیه او در زمستان توجه ویژه ای داشته باشید.

سگ هایی که در زمستان بیرون از خانه نگهداری می شوند برای تولید انرژی کافی نیاز به غذای سگ بیشتری دارند تا بتوانند با سرما مقابله کنند. فراهم کردن آب تازه چندین بار در روز توصیه می شود. کاسه های گرمکن الکتریکی آب در دسترس هستند اما باید به طور منظم بررسی شوند. برای اطلاع بیشتر در مورد در مورد تغذیه سگ می توانید به مقاله تغذیه سگ در زمستان مراجعه کنید.

 

سگ در حال برف خوردن

علایم سرما زدگی سگ را بررسی کنید

سگ ها ممکن است در هوای سرد زمستان دچار سرما زدگی شوند. البته این در شرایطی است که سگ شما طولانی مدت بیرون از خانه نگهداری شود. سرما و یخبندان ممکن است به ارگانیسم سگ آسیب جدی بزند.

بهتر است از قرار دادن سگ در محیط باز مخصوصا در فصل زمستان و زمان بارش برف خودداری کنید. اگر گمان کردید که سگتان دچار سرمازدگی شده، بافت سرمازده را مالش ندهید زیرا موجب صدمات بیشتری می شود. بهترین کار این است که مستقیما به دامپزشک مراجعه کنید.

پیشنهاد مطالعه: علائم افسردگی سگها و روش های درمان افسردگی سگ

مراقبت از سگ در زمان گردش های زمستان

هر دفعه که از خانه خارج می شوید مراقب برف و یخ بین پنجه های پای سگ باشید و پنجه ها را کاملا پاک کنید. در غیر این صورت رطوبت می تواند باقی بماند و باعث زخم پنجه های پای سگ شود. نمک و ضد یخ هایی که در پیاده رو و خیابان ریخته می شود نیز ممکن است بالشتک های پای سگ را آزار دهد و باعث خونریزی شود.

وقتی سگ در خیابان در حال گردش است مراقب باشید چیزی از زمین نخورد. گاهی به دلیل طعم شیرین ضد یخ ها، سگ ها علاقه شدیدی به لیس‌زدن آن دارند. ضد یخ ها بسیار سمی هستند. پس بنابراین آن ها را از دسترس دور نگه دارید. اگر حیوانتان از روی بد شانسی با مایع تماس پیدا کرد مستقیما به دامپزشک مراجعه کنید.

دو سگ سیاه و قهوه ای در سرمای زمستان

از لباس مناسب زمستانی برای سگ استفاده کنید

یکی از اصلی ترین کارها برای نگهداری اصولی سگ در زمستان پوشاندن او با لباس مناسب است. سگ هم مثل ما در هوای سرد نیاز به پوشش مناسب و گرم دارد. هر چند بدن سگ ها دارای مو است و به عنوان عایق حرارتی کمک می کند اما گاهی نیاز است برای سگ لباس های گرم تهیه کنید. مخصوصا اگر موی سگ شما کوتاه است، لباس زمستانی سگ مناسب از جمله بافتنی، کاپشن، دستپوش و پاپوش و حتی کلاه به او کمک می کند تا گرم شود و احساس سرمای کمتری کند.

شاید برایتان جالب باشد بدانید: وسایل مورد نیاز سفر با سگ برای مسافرت زمینی و هوایی

سخن پایانی

امیدواریم این مطلب در مورد نگهداری و مراقبت از سگ ها در فصل زمستان برایتان مفید بوده باشد. اگر این نکات را رعایت کنید جای هیچ نگرانی در مورد سلامت سگ تان نیست. همچنین اگر نظر یا پیشنهادی دارید خوشحال می شویم در بخش نظرات با ما و دیگران به اشتراک بگذارید.

پت خرید را دنبال کنید :‌
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x