فروردین ۱۰, ۱۴۰۳
صاحب گربه در حال شیر دادن به بچه گربه

نحوه از شیر گرفتن بچه گربه و نکاتی در مورد زمان از شیر گرفتن آنها

همه چیز در مورد از شیر گرفتن بچه گربه

برای از شیر گرفتن بچه گربه از مادرش باید اصولی را در مورد تغذیه رعایت کنید تا این تغییر رژیم غذایی بچه گربه را اذیت نکند.این مرحله,نقش مهمی را در رشد بازی می کند و باید به شیوه ی صحیح و در زمان صحیح انجام شود.این کار,اگر بچه گربه با مادرش نگهداری شود توسط گربه ی مادر انجام می شود,اما اگر تولید شیر گربه ی مادر با مشکل مواجه شده است یا بچه گربه ی ما مادر ندارد ما باید وارد عمل شویم.در این مقاله از مجله پت شاپ پت خرید به نکات مهم در مورد از شیر گرفتن بچه گربه خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

 

نکاتی در مورد زمان شیر دهی به کربه ها

اگر این امکان وجود دارد بچه گربه طی ۱۲ الی ۲۴ ساعت اول باید شیر مادر خود یا گربه مادر دیگری را بخورد. این شیر که کلستروم یا ماک نام دارد، حاوی آنتی بادی هایی است که برای ایمنی بدن نیاز است که فقط در همین ساعات می تواند جذب بدن شود. اگر تعداد بچه گربه ها به قدری باشد که گربه مادر نمی تواند به اندازه کافی شیر تولید کند، باید طوری به او کمک کنید که هر طور شده قدری از شیر مادر بخورد حتی به مقدار کم.

اگر گربه مادر به دلیل ورم پستان یا هر دلیل دیگری نمی تواند شیر تولید کند، گربه مادر دیگری می تواند مسئولیت شیر دادن به بچه گربه ها را قبول کند. به شرط اینکه بچه گربه های خود گربه پذیرنده هم سن بچه گربه های شما باشند. اگر گربه ای در دسترس نیست شما می توانید خودتان توسط سرنگ انسولین بدون سر سوزن شیر مخصوص بچه گربه یا شیر گاو بدهید. این روند شیر دهی را تا سه الی چهار هفته باید ادامه دهید. در هنگام شیر دهی به بچه گربه قبل از شیردهی شیر را مقداری گرم کنید. ولی قبل از اینکه به بچه گربه دهید خودتان تست کنید تا داغ نباشد.

شیر دادن را به طور کم ولی مکرر انجام دهید زیرا بهتر است هر ۲ الی ۳ ساعت شیر دهید. در طی شب نیز چند بار به بچه گربه سر بزنید تا گشنه نماند. اگر در شب هنگام برای سر زدن به بچه گربه ها رفتید و دیدید که خواب هستند بیدارشان نکنید.

شاید برایتان جالب باشد بدانید: ۱۰ نکته ای که باید قبل از پذیرفتن مسئولیت گربه ها بدانید

 

 

زمان از شیر گرفتن بچه گربه

معمولا زمان از شیر گرفتن بچه گربه ها هفته چهارم است. البته اگر بچه گربه ها با مادرشان نگهداری شوند، خود گربه مادر سعی می کند تا غذای خشک به بچه ها داده و کم کم شیر دادن را قطع کند. در این دوره شما می توانید غذای مناسب برای از شیر گرفتن بچه گربه ها را در اختیارش قرار دهید تا زودتر به غذای گربه بزرگسال عادت کند.

اگر شما بچه گربه یتیمی را نگهداری می کنید می توانید زودتر دست به کار شده و از هفته سوم یا چهارم کارهای مربوط به از شیر گرفتن بچه گربه شروع کنید. در ادامه این مطلب روش های از شیر گرفتن گربه های یتیم و همچنین گربه هایی که مادر دارند را بیان خواهیم کرد.

 

روش از شیر گرفتن بچه گربه های یتیم

اگر گربه ای دارید که مادر ندارد و توسط خود شما تغذیه شده، باید کارهای از شیر گرفتن را خودتان انجام دهید. در این باره باید بدانید چه زمانی، چه نوع غذایی در اختیار بچه گربه خود بگذارید تا بعد از اینکه از شیر گرفته شد زودتر به غذای بزرگسال عادت کند. در ادامه نکاتی که باید رعایت کنید را بیان خواهیم کرد:

اگر بچه گربه یتیم دارید مطالعه مطلب مراقبت از بچه گربه های بی مادر حتما برایتان مفید خواهد بود.

 

سه هفتگی

شیر خشک را رقیق کنید اما بهتر است غلظت آن دو برابر غلظت شیر بچه انسان باشد. روزی چهار بار به وسیله قاشق چای خوری یا سرنگ به گربه غذا بدهید.

 

چهار هفتگی 

برای گربه خود مثل روش بالا شیر مهیا کنید. علاوه بر این مقدار کمی پوره غذای بچه گربه، کنسرو ماهی یا گوشت و پنیر نیز به آن اضافه کنید. روزی چهار بار آن را داخل نعلبکی بریزید و در اختیار گربه قرار دهید. هر قدر گربه می خورد به آن غذا دهید.

 

پنج هفتگی

غذای گربه را به گوشتی که به خوبی ریز شده است یا غذای کنسرو شده مخصوص گربه که باز هم به خوبی خرد شده است یا ماهی که در شیر پخته شده است تغییر دهید. یک وعده از چهار وعده را به غذای گفته شده اختصاص دهید. روزی یک بار غذای گفته شده را داخل نعلبکی بریزید و در اختیار گربه قرار دهید. هر قدر گربه می خورد به آن غذا دهید. اما از دادن غذای بیش از حد در یک وعده خودداری کنید.

شاید برایتان جالب باشد بدانید: گرفتن درجه حرارت گربه و روش‌های اندازه‌گیری تب در گربه ها

 

نحوه از شیر گرفتن پس از پرورش طبیعی 

اگر گربه ای دارید که مادر دارد و توسط شیر مادر تغذیه شده، معمولا مادر خودش کار از شیر گرفتن بچه را انجام می دهد. اما شما باید بدانید چه زمانی، چه نوع غذایی در اختیار بچه گربه خود بعد از اینکه از شیر گرفته شد قرار دهید. در ادامه نکاتی که باید رعایت کنید را بیان خواهیم کرد.

 

شش تا هشت هفتگی

به غذای گربه مقداری غذای خرد شده جامد بی افزایید. ترجیحا از غذای کنسرو شده مخصوص گربه استفاده کنید. مثل روشی که در بالا گرفته شد غذا را در اختیار گربه قرار دهید. به تدریج دو وعده از چهار وعده شیر بچه گربه را به غذای جامد تغییر دهید.

 

هشت هفتگی و بالاتر

یادتان باشد بچه گربه ها به طور عادی از شیر گرفته می شوند. اما بعد از آن به آنها دو تا چهار وعده غذای جامد و یک نعلبکی شیر گاو بدهید. وقتی گربه شش ماهه شد، می توانید آب را جانشین شیر کنید. غذای جامد را در یک نعلبکی بگذارید. آب یا شیر بایستی همیشه در دسترس گربه باشد. اما بهتر است آن را دو سه بار در روز تعویض کنید.

جالب است بدانید: راه هایی برای جلوگیری از آسیب زدن گربه به وسایل خانه

 

سخن پایانی

در این مطلب سعی کردیم به تمام سوالات در مورد اینکه چگونه بچه گربه را از شیر بگیریم پاسخ دهیم. امیدواریم مطلب شیر گرفتن بچه گربه برایتان مفید بوده باشد و اگر نظری در این زمینه دارید در بخش کامنت ها با ما در میان بگذارید.

پت خرید را دنبال کنید :‌
2.5 4 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک‌گذاری
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x