فروردین ۱۰, ۱۴۰۳
صاحب سگ در حال برس کشیدن سگ هاسکی

ریزش موی حیوانات خانگی و روش های جمع آوری مو سگ و گربه در محیط

دلیل ریزش مو در حیوانات خانگی

تصور کنید به مهمانی شام ویژه ای دعوت شده و شما نیز دیرتان شده است. سرانجام به ملاقات می رسید اما دقیقاً پس از رسیدن به محل متوجه می شوید که لباس شما سراسر پوشیده از موهای حیوان خانگی تان است! این مشکل زمانی که لباس شما تیره است بیشتر به چشم می آید. مطمئناً خیلی از ما بعنوان صاحب حیوان خانگی با این مشکل مواجه هستیم. ریزش مو روند طبیعی است که موهای قدیمی ریخته و موهای تازه و جدید جایگزین می شوند. متاسفانه ریزش موی حیوانات خانگی یکی از مشکلات اساسی برای صاحبان سگ و گربه است. ریزش مو در تمام نژادها وجود دارد و گریزی از آن نیست. ریزش مو در برخی از نژادها بیشتر از سایر نژادهاست مخصوصا اگر حیوان شما دارای موهای بلند باشد، این ریزش مو بیشتر نیز به چشم می آید.

به چه روشی می توان مانع از ریزش مو شد؟ متاسفانه پاسخ منفی است. در واقع به هیچ روشی نمی توانید ریزش مو در حیوانات خانگی را بطور کامل متوقف سازید. اما به روشهایی که در این مقاله از پت شاپ پت خرید بیان می کنیم، می توانید ریزش مو را کنترل کنید.

شاید برایتان جالب باشد بدانید: مشکلات معمول موی گربه ؛ چرا موهای گربه می ریزد؟

 

برس کشیدن مداوم موهای حیوانات خانگی

حیوانات خانگی نیاز به برس کشیدن و شانه کردن مرتب دارند. هم سگ و هم گربه هر دو باید به صورت مداوم و دوره ای مورد برس کشیدن موها قرار بگیرند. با این روش می توانید حجم زیاد موهای قدیمی را که آماده ریزش هستند مهار کنید.

این روش نه تنها میزان ریزش مو بر روی لباس ها، مبلمان و سایر وسایل شما را کاهش می دهد بلکه موجب گردش جریان خون در سطح پوست حیوان می شود. شانه کردن باید بصورت روزانه، مرتب و حدود ۱۰ دقیقه به طول انجامد.

جالب است بدانید: شانه زدن موی گربه ؛ چگونه موهای گربه خود را برس بکشیم؟

 

 

جارو کشیدن موهای ریخته شده

موی حیوانات خانگی همه جا می ریزید و اگر محیط را نظافت نکنید، همه جا را موی سگ و گربه خواهد گرفت. خانه و اتومبیل خود را جارو برقی بکشید. جارو های قدرتمند معمولاً موهای حیوان را به راحتی حمع می کند. برای افرادی که بیش از یک سگ یا یک گربه در منزل دارند، جارو کشیدن روزانه توصیه می شود. ولی نسبت به ریزش موی جیوان خانگی خود می توانید تصمیم بگیرید هر چند وقت یکبار خانه را جارو بزنید.

 

شستشو محل و تشک خواب حیوان خانگی

 موهای حیوان خانگی که ریزش داشته باشد ممکن است به ملحفه ها، تشک خواب، جای خواب و… بچسبد. شستن محل خواب و استراحت حیوان، روشی مناسب برای خلاص شدن از شر موهای ریخته شده و مزاحم است. در صورتی که حیوان شما در کنار شما می خوابد، شستشو و تعویض ملحفه، پتو و… پیشنهاد می شود.

جالب است بدانید: رسیدگی و مراقبت بهداشتی پوست و موی سگ

 

بسته نگه داشتن محل نگهداری لباس ها

خیلی از حیوان ها علاقه دارند که در کمد های تاریک مخفی شوند. در این مواقع موهای ریخته شده حیوان ممکن است به لباس های شما بچسبد و شما را کلافه کند. بهترین کار برای جلوگیری از ورود حیوانات به کمد این است که درب کمد و دراور لباس های شخصی خود را کاملاً ببندید. به هیچ اجازه وارد شدن حیوان به محلی که لباسهایتان را نگهداری می کنید، ندهید.

 

رول چسب دار مخصوص موی جیوانات خانگی

اگر موی حیوان خانگی شما مدام به مبل و صندلی و لباس و هر کجایی که فکر می کنید می چسبد و به سختی جدا می شود، یکی از روش های جمع کردن این موها استفاده از رول چسب دار است. از رول چسب دار مخصوص استفاده کنید و خیالتان بابت جمع شدن موها راحت باشد.. رول مخصوص رفع پرز و مو گربه و سگ برای زدودن مو از روی لباس و مبلمان کمک شایانی به شما خواهد کرد.

 

حمام کردن مداوم حیوان خانگی

یکی از راه های کنترل ریزش موی جیوان خانگی در محیط حمام کردن حیوان است. شستشو و حمام کردن حیوان باعث خلاصی از دست موهای کهنه می شود. البته بهتر است از شامپوی مخصوص سگ و گربه استفاده کنید. ضمن اینکه حمام کردن همراه با به گردش افتادن جریان مناسب خون، حیوان خوشبو و پاکیزه می شود. حتما تاکنون متوجه شده اید که زمانی که از موعد حمام حیوان می گذرد، ریزش موی او شدت می یابد. پس چه سگ و چه گربه خود را برای اینکه ریزش موهایش را کنترل کنید، حمام کنید.

حتما برایتان جالب خواهد بود: گره موی سگ ؛ چگونه گره خوردن موهای سگ خود را باز کنیم؟

 

ویتامین و مکمل های غذایی جلوگیری از ریزش موی حیوانات

علت دیگر ریزش مو در حیوانات خانگی، کمبود ویتامین در سگ و گربه شماست. با تجویز دامپزشک جهت مصرف ویتامین در حیوان می توانید ریزش مو را کنترل و محدود سازید. برای خرید ویتامین های مخصوص سگ و خرید ویتامین های مخصوص گربه پت شاپ پت خرید بهترین محصولات را ارائه می کند که حتما برای حیوان خانگی شما موثر خواهد بود.

 

دمای مناسب محل زندگی

گرم کردن بیش از اندازه منزل، ریزش موی حیوان را افزایش میدهد. با شیوع فصل سرما و گرم کردن بیش از اندازه منزل، حیوان را تحت شرایط مشابه تغییر فصل قرار داده و شما با ریزش موی بیشتری مواجه می شوید. با تهویه درست هوای منزل خود از ریزش مو  سگ و گربه خود جلوگیری کنید.  باید بخاطر بسپاریم که با رعایت بهداشت و تمیزی خود و منزل خود می توانیم فرهنگ نگهداری حیوانات را در کشور خود افزایش دهیم.

پت خرید را دنبال کنید :‌
1 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک‌گذاری
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x