فروردین ۹, ۱۴۰۳

۱۰ غذایی که برای سگ ها مضر هستند!

غذاهای مضر برای سگ ها

سگها عاشق خوردن هستند. مشکل اینجاست که بعضی از غذاهای ساده ای که شما میخورید برای سگ شما مناسب نیستند. سگها هم مثل شما عاشق هله هوله هستند. اگر میخواهید سگتان سالم بماند مجبور نشوید به دامپزشکی بروید بیایید نگاهی به لیست غذاهایی که برای سگها مضر هستند بیندازیم.دراین این مقاله به معرفی غذاهای مضر و خطرناک برای سگ ها خواهیم پرداخت

 

شکلات غذای ممنوع برای سگ های کوچک

تئوبرومین یک ماده شیمیایی است که از خانواده کافئین است و در چایی و شکلات یافت می شود. این ماده برای بیشتر انواع حیوانات کشنده است، گربه و سگ هم جزو همین حیوانات هستند. بیشتر صاحبان سگ ها ممکن است حتی اسم این ماده سمی را هم ندانند اما می دانند که شکلات برای حیوان آنها مضر است. بیشتر مردم فکر میکنند خطر مسمومیت سگ با تئوبرومین خیلی کم است و یا فکر می کنند شکلات خیلی خطرناک نیست،

البته میزان خطر این ماده با توجه به وزن حیوان سنجیده می شود. اگر سگ شما از از نژاد بزرگ است و یک تکه کیک شکلاتی یا ویفر شکلاتی از روی زمین خورده است نگران نباشید، خطری او را تهدید نمی کند. اما اگر سگتان از نژادهای کوچک است و این اتفاق افتاده است فوراً او را به دامپزشکی ببرید چون با توجه به وزنش میزان کشنده ای تئوبرومین وارد بدنش شده است.

در این زمینه بیشتر بدانید: مسمومیت شکلات در سگ ؛ اگر سگ شکلات خورد چه کار کنیم؟


شیرینی جات و آدامس

اکسیلیتون یک افزودنی شیرین کننده است که در اکثر آبنبات ها، آدامس ها و محصولات تخصصی دامپزشکی یافت می شود. این ماده در بیشتر محصولات گیاهی در طبیعت نیز یافت میشود. اکسیلیتون برای مصرف انسانی بی خطر است اما برای سگ ها سمی است. این ماده می تواند برای سگ شما کشنده باشد، پس اگر سگتان از این محصولات خورد، فورا او را به دامپزشکی ببرید.

 

هر مدل سیز و پیاز برای سگ ممنوع!

وقتی سگ ها و گربه ها در مدت طولانی و به مقدار زیاد از پیاز تغذیه کنند موجب آسیب دیدن سلول های خونی در آنها می شود. این در مورد تمام خانواده پیاز صدق می کند.

سگ که به فنجان قهوه نگاه می کند

قهوه یکی از خوراکی های مضر برای سگ هاست

قهوه نوشیدنی خطرناک بری سگ

چند دقیقه قبل در مورد تئوبرومین صحبت کردیم. کافئین هم موجب همان مشکلات ولی از نوع شدید ترش میشود. وقتی در مورد کافئین صحبت میکنیم، تئوبرومین یکی از مواد آن است. سگ خود را از تمام محصولات حاوی کافئین مثل قهوه، کاپوچینو، طعم دهنده های قهوه، دانه های قهوه شکلاتی، نوشیدنی های انرژی زا و نوشابه دور نگه دارید.

 

انگور و کشمش میوه ممنوع برای سگ

انگور برای سگ ها سمی است. متاسفانه ما هنوز نمی دانیم توکسین چیست و چطور باعث مسمومیت می شود، به همین خاطر نمی توانیم بگوییم چند دانه انگور ممکن است موجب مرگ سگ شما شود. برای امنیت بیشتر، اگر متوجه شدید سگتان چند دانه انگور خورده است، فوراً او را به دامپزشکی ببرید.

اگر دامپزشک قبل از اینکه کلیه های سگ آسیب ببیند بتواند او را مداوا کند مشکلی پیش نخواهد آمد. کشمش چیزی جز دانه های خشک شده انگور نیست، اما باعث تعجب است که ضررش برای سگ ها از انگور بیشتر است.

صاحب سگ در حال خوردن الکل است و سگ به او نگاه می کند

الکل برای سگ ها بسیار خطرناک است

الکل خطرناک برای انسان و جیوان

جای تعجب ندارد که الکل برای سگ ها مضر است! درواقع الکل برای ماهم سمی است. چون سگ ها از ما کوچکتر هستند خطر آن برای آنها بیشتر است.

پیشنهاد مطالعه: نفخ کردن سگ ها و روش های درمان اورژانسی نفخ شکم سگ که باید بدانید!

 

مسمومیت سگ با قارچ ها

قطعا انواعی از قارچ ها وجود دارند که هیچ ضرری برای سگ شما ندارند، ولی بعضی از آنها موجب مسمومیت می شوند. مسمومیت قارچ ممکن است بعد از چند روز علائمش را نشان دهد. سگتان را برای بازی به جاهای امن ببرید تا از خطر مسمومیت قارچ دور بماند.

غذاهای خطرناک برای گربه و تاثیرات منفی آنها را بشناسید

 

اووکادو و ضررهای مختلف برای سگ

اووکادو از ۲ جهت سگ ها را تهدید می کند، اول اینکه برگ های اووکادو بزرگ است و ممکن است موجب خفگی سگ شما شود و اگر ورم کند موجب ایجاد مشکل در سیستم گوارشی سگ شما می شود. دومین مشکل آووکادو برای سگ خطر مسمومیت است. این گیاه ماده سمی بنام پرسین تولید می کند که برای اکثر حیوانات کشنده است. این ماده موجب آسیب زدن به قلب سگ شما می شود.

 

دانه نامناسب ماکادمیا برای سگ

سگ ها تنها حیواناتی هستند که دانه ها ماکادمیا برایشان مضر و سمی است و هنوز علت این سمی بودن مشخص نشده است. اگر دانه ماکادمیا با کمی شکلات مخلوط شود می تواند موجب مرگ سگ شما شود پس مراقب باشید. این غذای مضر و خطرناک را هیچ وقت به سگ خود ندهید

بیشتر بخوانید: وعده های غذایی سگ در سنین مختلف؛ چقدر به سگ غذا بدهیم؟

 

سخن پایانی

سگ ها عاشق خوردن هرچیزی، حتی غذاهایی که مطمئن نیستند غذا اند هستند. اگر می خواهید از غذای خودتان به سگتان بدهید، مطمئن شوید از ترکیباتی که برای او مضر است در غذایتان استفاده نشده باشد. امیدواریم این مقاله در مورد غذاهای مضر برای سگ ها، برایتان مفید بوده باشد. چنانچه نظر یا پیشنهادی دارید در بخش کامنت ها با ما و دیگران به اشتراک بگذارید.

پت خرید را دنبال کنید :‌
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک‌گذاری
اشتراک در
اطلاع از
guest

1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
trackback

[…] پیشنهاد مطالعه: ۱۰ غذایی که برای سگها مضر هستند! […]

1
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x