فروردین ۱۰, ۱۴۰۳
سگ در حال توپ بازی در طبیعت

آموزش گام به گام توپ بازی با سگ

توپ بازی کردن با سگ

یکی از ورزش های مورد علاقه سگ ها توپ بازی کردن است. اما خیلی از سگ ها در ابتدا بازی کردن با توپ را بلد نیستند. به همین دلیل بهتر است که توپ بازی را از تولگی و یا حتی کمی که بزرگتر شد به او یاد دهید. در این مقاله از مجله پت خرید به آموزش گام به گام توپ بازی کردن با سگ خواهیم پرداخت.

یکی از ویژگی های توپ بازی کردن با سگ این است که می توانید شخصیت سگ خود را بشناسید. توپی را در مقابل سگ بیندازید، اگر او پر انرژی به سمت توپ دوید و دیگر مسائل جانبی را فراموش کرد، سگتان شخصیتی کنجکاو و بی خیال و خوش گذران دارد. اما اگر او با احتیاط و ترس به سمت توپ حرکت کرد شخصیتی محتاط دارد.

 

وسایل مورد نیاز برای توپ بازی با سگ

تنها وسیله ای که برای این بازی نیاز دارید، توپ مخصوص سگ است. البته توپ های مخصوص سگ در مدل های مختلفی هستند. توپ های ژله ای، توپ های پلاستیکی، توپ های کنفی، توپ های لاتکس و…  حتی توپ های تشویقی مخصوص سگ نیز وجود دارد که برای آموزش این بازی به سگ می توانند بسیار مفید باشند.

در ادامه به مراحل گام به گام آموزش توپ بازی کردن با سگ را بیان خواهیم کرد:

 

۱- جلب توجه با توپ بازی کردن در مقابل سگ

برای اینکه توپ بازی کردن را به سگ خود یاد دهید، توجه سگتان را به توپ جلب کنید. در مقابل او با توپ کمی بازی کنید تا به شما توجه کند. با این کار باعث می شودی در او این حس را برانگیزید که «این چیه؟» و «من هم میخواهم باهاش بازی کنم!» معمولا سگ ها شروع به پریدن کرده و هیجان زده می شوند.

جالب است بدانید: ۵ بازی که میتوانید به سگ خود انجام دهید

 

۲- توپ را به سمت سگ قل بدهید

در ابتدا، توپ را در جایی نزدیک سگ (تا آنجا که زنجیر قلاده سگ می رسد) پرتاب کنید. با بسته بودن زنجیر قلاده به آسان کردن آموزش کمک می کنید تا هر زمان خواستید او را وادار به برگشتن کنید.

 

۳- فرمان برو بیارش به سگ!

یکی از کارهایی که برای توپ بازی بهتر باید انجام دهید این است که با اشاره به سمت توپ، دستور بدهید «برو بیارش». اکثر سگ ها با این آموزش به سمت توپ می دوند، سپس این مرحله از کار تقریبا ساده خواهد بود.

نکته: اگر سگتان به سوی توپ حرکت نکرده به قسمت اول باز گردید و از ابتدا شروع کنید. برای اینکه توجه او را بیشتر جلب کنید توپ را در مقابل بینی او حرکت دهید و یا در مقابل او توپ را در دستانتان بالا و پایین بیندازید توجه او حالا سمت توپ جلب شده است.

 

۴- دستور برگرد

زمانی که سگ شما توپ را در دهان گرفت، به آهستگی زنجیر او را به سمت خودتان بکشید تا از شروع بازی او با توپ به تنهایی پیشگیری کنید. پس از اینکه او توپ را به دهان گرفت سریعا دستور «برگرد» را صادر کنید. او تماس چشمی برقرار کرده و خیره در چشمانش دستور برگرد را صادر کنید، این کار درک این مطلب را برایش راحت تر می کند. زمانی که او برگشت تشویقش کنید. این بخش از آموزش توپ بازی به سگ تان بسیار مهم است و باید با جدیت بیشتری آن را دنبال کنید.

جالب است بدانید: چگونه بهترین اسباب بازی را برای سگ خود انتخاب کنید ؟

 

۵- تشویق کردن سگ بعد از توپ بازی

وقتی سگ تان با توپ برگشت، او را تشویق کرده و از او تعریف و تمجید کنید. به او بگویید «پسر خوب» با ناز و نوازش و توپ را به آهستگی از دهان او خارج کنید.

پیشنهاد مطالعه: جلب اعتماد سگ؛ چه کار کنیم که سگ ما به ما اعتماد کند؟

 

سخن پایانی

اکثر سگ‌ها امکان آموزش دارند با این حال مثل فیلم‌های سینمایی به طور غریزی دنبال اسباب‌بازی یا توپی که برایش پرتاب کرده‌اید نمی‌دوند. اما این به معنای آن نیست که نمی‌خواهند یا نمی‌توانند این کار را انجام دهند. تقریبا هر سگی می‌تواند این بازی را یاد بگیرد و معمولا هر سگی به سرعت عاشق توپ بازی کردن می‌شود.

امیدواریم این مطلب از پت شاپ پت خرید برایتان مفید بوده باشد. اگر شما هم نظر یا پیشنهادی در این مورد دارید در بخش کامنت ها با ما در میان بگذارید.

 

پت خرید را دنبال کنید :‌
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک‌گذاری
اشتراک در
اطلاع از
guest

5 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ارژنگ
ارژنگ
4 سال قبل

سلام
وقتی سگ من توپ رو میگیره، بهش میگم بیار، توپ رو ول میکنه و خودش برمیگرده
چطوری بهش بفهمونم که توپ رو بیاره؟

با تشکر از شما

5
3
Jaz min
Jaz min
2 سال قبل

سلام سگ من نژادش پاگ هست.هرچقدر بهش میگم برو پیش توپ نمیره فقط بعضی اوقات، و وقتی بهش میگم بیارش نمی یاره یا تو دهنش نمیگیره به جاش من با عروسک باهاش امتحان کردم میرفت پیشش ول یا میرفت تو جاش خودش عروسک گاز گاز میکرد یا میرفت زیر میز یا اصلا نمیاورد.
چکار کنم؟

2
1
Maria
Maria
1 سال قبل

سلام سگ من عاشق توپه و ازوقتی که خیلی کوچیک بود شروع به توپ بازی کرد ساعت ها هم توپشوبندازم میره میاره و خسته نمیشه اما یه بدی که داره وقتی توپ رو میاره نمیده به من و میگه به زور ازم بگیر نمیدونم چرااین رفتار رو داره و چجوری باید اصلاحش کنم اینقد این توپ رو محکم بین دندوناش میگیره و به من غرمیزنه که به زورازم بگیرش که بازو های من فلج میشه??

مهدی
مهدی
1 سال قبل
پاسخ به  Maria

وااای وووااای سگ منم دقییقااا همییینه
منم روااانی شدم بخدااا
وقتی اینکارو میکنه منم دیگه محل نمیدم بهش و بازی نمیکنم،اما انگار میگه اگه عرضه داری بگیرش !!
یجا خوندم بهترین درمانش اینه تشویقی بدی بهش و بگی ولش کن،یا از دوتا توپ استفاده کنی

Army
Army
1 سال قبل
پاسخ به  Maria

باید با دو توپ باهاش بازی کنید یه توپ پرتاب کنید بیارش وقتی اورد ازش نگیرید توپ دومو نشونش بدید که اون توپ تو دهنشو فراموش کنه و توپ دوم رو پرت کنید:)

5
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x