فروردین ۱۰, ۱۴۰۳

آموزش گام به گام دستور بخواب به سگتان

دستور خوابیدن به سگ یکی از فرامین اصلی است که باید به سگ خود یاد بدهید. با این دستور می توانید سگ خود را بیشتر کنترل کنید و در مواقع خطر او را آرام کنید. در این مقاله از مجله پت خرید برای شما آموزش دستور بخواب سگ ها را شرح خواهیم داد.

 

آموزش دستور خوابیدن به سگ

زمانی که هر دو شما در دستور (بشین) استاد شدید می توانید، به سگ تان دستور (بخواب) را یاد بدهید. بخواب دستوری است که برای زمانی که او روی زمین دراز کشیده و پاهای جلویش را به سمت جلو خم می کند. اگر شما در ابتدا او را راهنمایی کنید که چگونه روی زمین دراز بکشد خوابیدن برای او آسان تر خواهد شد.

به کمک خوردنی یا اسباب بازی و به وسیله پاهایتان او را به سمت زمین قوس دهید. زمانی که سگتان را به این کار عادت دادید سعی کنید بدون پایتان این کار را انجام دهید. کم کم دفعاتی که به او جایزه و اسباب بازی نشان می دهید را کاهش دهید. نهایتا سعی کنید او را به وسیله تکرار تمرین دهید تا او با دستور بخواب دراز بکشد.

 

 

آموزش قدم به قدم دستور بخواب به سگ

  1. قدم ۱ – یکی از پاهایتان را جلو آورده و خم کنید. از سوی دیگر پایتان به او اسباب بازی را نشان دهید تا توجه او را نسبت به جایزه به وسیله پای خم شده تان جلب کنید.
  2. با گفتن کلمه بخواب او را با کمک پای خم شده تان راهنمایی کرده و پایتان را به آهستگی پایین ببرید.
  3. زمانی که او از پایتان بالا رفته و متمرکز روی جایزه اش است نهایتا روی زمین می خوابد او را تشویق کرده و جایزه اش را به او بدهید.
  4. زانو هایتان را گرفته و جایزه را به او نشان بدهید و بگویید بخواب. سپس دست هایتان و جایزه را در برابر او روی زمین بگذارید.
  5. با گفتن بخواب به زمین اشاره کنید.
  6. بگویید بخواب و در حالی که دراز می کشد او را تشویق کنید. او را در حالت خواب نگه داشته و سرش را پایین نگه دارید تا از بلند شدن او جلوگیری کنید.

 

تشویق به موقع سگ

همیشه پس از اینکه سگ از دستورات تان پیروی می کند، او را تحسن کنید. جایزه دادن به سگ زمانی که از دستورات تان پیروی می کند بسیار مهم است. شما به وسیله جایزه و به حساب آوردن تلاش های او، انگیزه اش را افزایش می دهید و سگ بیشتر تلاش می کند تا از دستورات تان پیروی کند.

به آرامی از زنجیرش برای پایین آوردن سرش استفاده کنید. اگر او سرش را برای جایزه یا اسباب بازی پایین نمی آورد، زنجیرش را کوتاه کرده و به آهستگی اما سریع سر او را به سمت زمین هدایت کنید.

پت خرید را دنبال کنید :‌
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک‌گذاری
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x