فروردین ۱۰, ۱۴۰۳
تصویر بچه گربه که پایش آسیب دیده و باندپیچی شده است

رایج ترین صدمات گربه ها و راههای درمان این صدمات در گربه

گربه ها با اینکه حیوانات هشیاری هستند اما ممکن است به دلیل بازیگوشی دچار صدمات شوند. گاهی نیز ممکن است به طور ناگهانی گربه با صدمه دیدگی از عوامل خارجی روبرو شود. اینکه بتوانید مشکلات رایج گربه ها را شناسایی کنید و در زمان مقتضی به او کمک کنید، گاهی ممکن است زندگی او را نجات دهد. در این مقاله از پت شاپ پت خرید به معرفی صدمه های رایج در گربه ها و راه های درمان کردن آنها خواهیم پرداخت.

 

شکستگی ناخن گربه

شکستگی ناخن از شایع ترین صدمات در گربه هاست. این ناراحتی همراه با درد فراوان است اما تهدیدی برای ادامه زندگی گربه نیست. شکستگی ممکن است همراه با خون باشد که باعث لنگیدن گربه در زمان راه رفتن بشود. این نوع جراحت به آسانی و راحتی در منزل قابل درمان است. اما اگر به درستی درمان نشود احتمال عفونت زخم وجود دارد. تنها کافیست محل زخم شدن یا خونریزی را با یک ماده ضدعفونی شستشو دهید و سپس با یک باند استریل محل زخم را پانسمان کنید.

شاید برایتان جالب باشد بدانید: شکستن استخوان گربه ها؛ علل، مراقبت ها و درمان آن


گزیده شدن گربه توسط حشرات

یکی از رایج ترین صدمات که گربه ها را درگیر می کند، نیش زدن حشرات است. گزیده شدن توسط حشرات میتواند به همان اندازه که برای انسان دردناک است، برای گربه هم باشد.

اگر نیش حشره در بدن گربه باقی بماند، نیش را توسط موچین در آورده و محل گزش را فشار میدهیم. برای تسکین درد و کاهش خارش میتوان از مخلوط جوش شیرین و آب استفاده کرد.

بعضی از گربه ها ممکن است به نیش و گزش حشره ها حساسیت داشته باشند. در این صورت محل گزش متورم شده و تنفس سخت میشود و ممکن است صدمات بزرگتری به همراه داشته باشد. در این صورت به حضور دامپزشک نیاز می باشد. در صورت گزش توسط حشرات سمی، سریعا گربه را به اولین دامپزشکی برسانید.

جالب است بدانید: شکستگی دم گربه ، چگونگی تشخیص و راه های درمان آن

 

نیش زدن گربه توسط مار

گربه ها به علت کنجکاو بودنشان به طرف حیوانات جدیدی که تا به حال ندیده اند میروند. گاهی اوقات این حیوان جدید مار است! البته در محیط های شهری گربه ها کمتر ممکن است با مار روبرو شوند. ولی به هر حال گربه هایی که در مناطق روستایی زندگی می کنند ممکن است با مار روبرو شوند. زمانیکه مار سمی گربه را نیش میزند او را تا ۳۰ دقیقه باید به دامپزشک برسانید.

 

سوراخ شدن یا زخم شدن بدن گربه

یکی از صدماتی که گربه ها با آن مواجه می شوند، زخم شدن یا سوراخ شدن نواحی مختلف بدن است. سوراخ شدن در هنگام مبارزه و یا وارد شدن جسم تیز به بدن گربه اتفاق می افتد. در این هنگام زخم را شسته و ضدعفونی کرده و از پماد آنتی بیوتیک استفاده کنید. البته اگر زخم یا سوراخ شدن بدن گربه بیش از حد باشد و نتوانید جلوی خونریزی آن را بگیرید بهتر است گربه را به کلینیک دامپزشکی برسانید تا تحت مداوا قرار بگیرد.

مطالعه این مطلب ممکن است به کارتان بیاید: گرفتن درجه حرارت گربه و روش‌های اندازه‌گیری تب در گربه ها

 

ضربه خوردن چشم های گربه

وارد شدن جسمی تیز، مبارزه و دعوا با گربه های دیگر، شاخه های تیز و … به چشم گربه، باعث آسیب دیدن چشم میشود. پلک زدن مکرر، سرازیر شدن اشک و یا خونریزی از چشم از علائم ضربه به چشم گربه است. صدمات مربوط به چشم گربه ها باید حتما توسط دامپزشک بررسی شده و بهترین راه درمان انتخاب شود.

پت خرید را دنبال کنید :‌
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک‌گذاری
اشتراک در
اطلاع از
guest

8 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Younso
Younso
3 سال قبل

سلام و ادب.مطالبتون خوبه. ممنون خسته نباشید.گربه من فکر کنم زنبور عسل نیشش زد.جمعه پیش رفت خونه همسایه کندوی عسل داشتن اومد تمام سر و صورت و گردن و بدنش بادکرده بود.غذاشو خوب میخورد.تا بعد دو روز دیدم گربم داره پهلوشو گاز میگیره.ازش قطره ای خون میومد.نگا کردم بدنش جای دندانای خودش بود و یه نقطه کوچولو.پماد تتراسایکلین چشمی زدم ولی لیسش زد.رفتم پیش دامپزشک براش اسپری ضدعفونی زخم و هر۱۲ساعت۱/۴ اموکسی کلاو قورس براش خریدم.هرچی پماد و اسپری زدم لیشی زد چسپ زخم و عسل زدم همین طور و وازلین انسانی زدم لیسش زد. قورسشو بهش میدم ولی الان… بیشتر بخوانید

هانیه
هانیه
1 سال قبل
پاسخ به  Younso

گردنبند الیزابت ده روز ببندید

2
1
الی
1 سال قبل
پاسخ به  Younso

گردنبند الیزابت لیست نزنه، با قرص سیتریزین که خارش روو از بین ببره خودشو نخارونه رنج بکشه

الی
1 سال قبل

ناخن های گربه م لایه لایه جدا شدن همه‌شون آسیب دیدن یکی خون اومده، یکی پوست پوست شده، یکی چند لایه شده، من از شامپو کتوکنونازول استفاده میکنم و گردنبند البزابن که لیست نزنه، بعد از شستشوی دست و پاهاش اونا رو با سشوار خشک میکنم البته چون از طولگی به حمام و سشوار عادت داره نمیترسه اسنو به بقیه توصیه نمیکنم، بعدش پکاد ضد قارچ میزنم به ناخن آش، بعد یک ساعت گزدنبند و در میارم پنجه هاشو میشورم کسی راه حل بهتری بلده؟، من حتی قرص europet ترکیه‌ای بزاش خریدم، تمام غذاهاش خارجی ام، گربه خیابونی بوده، طوله… بیشتر بخوانید

مرجان پارسا
مرجان پارسا
8 ماه قبل

سلام گربه من شب بیرون مونده صب دیدم دماغش متورمه و صورتش خونی یه چشم شم بسته و متورمه چیکار کنم دو ماهشه و سخت نفس میکشه

محمد
محمد
6 ماه قبل

سلام. گربم دیروز ماشین دمشو زیر گرفته دیروز کلا نبود امروز پیداش کردم دمش متورم شده از قسمت بالا و تکون نمیده فک کنم کمرشم درد میکنه شهرمون دامپزشک نداره لطفا راهنمایی کنید

رایا
رایا
1 ماه قبل

سلام . یه گربه هست تو حیاطمون میره و میاد و من گاهی بهش غذا و آب میدم. همین الان دیدم یکی از دستاشو بالا گرفته و لنگ میزنه . به‌نظرم در رفته یا شکسته باشه . یکم ناله میکنه . من براش آب گذاشتم تا بیاد سمتم.اومد آب خورد ولی رفت . نتونستم نزدیکش شم. چیکار کنم؟ خیلی دلم براش میسوزه . الانم رفته تو کوچه ناله های بدی می کنه و گربه های دیگه اذیتش میکنن . صداشونو میشنوم.

8
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x