اردیبهشت ۱, ۱۴۰۳
توله سگ که تازه دندان در آورده و در حال گاز گرفتن دست های صاحب خود است

زمان افتادن دندان های شیری توله سگ

معرفی دندان شیری در توله سگ‌ها

در دوران تولگی سگ‌ها دارای ۲۸ دندان شیری هستند. این دندان‌ها در هنگام ۶ الی ۸ هفتگی بیرون آمده و رشد می‌کنند. در این سن سگ‌ها از دندان برای خرد کردن و یا تکه تکه کردن استفاده نمی‌کنند تا دندان‌های اصلی تا یک سالگی بیرون می‌آیند. درواقع دندان‌های شیری سگ‌ها برای جویدن و خردن کردن مناسب نیست اما وقتی دندان‌های اصلی آنها بیرون آمد می‌توانند با آن استخوان را نیز خرد کنند. در این مقاله از مجله پت خرید به معرفی دندان شیری در سگ‌ها، زمان افتادن دندان شیری سگ و همچنین زمان کامل شدن دندان‌های اصلی سگ خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

پیشنهاد مطالعه: بهداشت دهان و دندان حیوانات خانگی؛ نظافت دندانهای سگ و گربه

زمان افتادن دندان‌های شیری توله سگ

دندان‌های شیری سگ‌ها که می افتند، دندان‌های اصلی جایگزین آن‌ها می‌شوند. که برای سگ‌ها این یک چرخه بسیار سخت است. در این هنگام توله‌ها به منظور بیرون آمدن دندان اصلی از لثه تمایل زیادی به جویدن دارند که شما باید با فراهم کردن اسباب بازی دندانی مخصوص سگ توله خود را از جویدن اشیا داخل منزل مانند مبلمان های چوبی و… منع کنید. زمان افتادن هر کدام از دندان های شیری سگ ها به شکل زیر است:

  • دندان‌های آسیاب: دندان‌های آسیاب سگ‌ها در ۶ ماهگی شروع به افتادن می‌کنند. در این دوران دندان‌های آسیاب اصلی سگ رشد می‌کنند. این دندان‌ها تکمیل کننده چرخه رشد دندان سگ هستند.
  • دندان‌های نیش: دندان‌های نیش سگ‌ها حدوداً در ۴ ماهگی می افتند.

جالب است بدانید: نیاز سگ ها به جویدن

سگ سفید در حال گاز گرفتن مبلمان منزل

در زمان دندان در آوردن سگ مراقب گاز گرفتن وسایل خانه باشید

آیا قورت دادن دندان شیری برای سگ‌ها مشکل ایجاد می‌کند؟

قورت دادن دندان شیری در توله‌ها یک امر بسیار رایج است. معمولاً این اتفاق آسیبی به سگ نمی‌زند و دندان پس از مدتی از راه مدفوع دفع می‌شود.

در صورتی که دندان شیری سگ به طور کامل نیافتاد، باید با دامپزشک مشورت کنید. اگر بعضی از دندان‌های شیری بین دندان‌های اصلی حبس شده باشد، دامپزشک به راحتی آن‌ها را از لثهٔ سگ جدا کرده و می‌کشد.

دندان‌های سگ کی کامل می‌شود؟

زمان کامل شدن دندان های سگ نزدیک به هشت ماه خواهد بود. در مدت ۸ ماه توله سگ شما دارای ۴۲ دندان اصلی می‌شود که با توجه به نژاد سگ، سرعت و زمان افتادن و رشد دندان‌های اصلی را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

البته احتمال لق شدن و افتادن دندان های اصلی نیز وجود دارد. به همین دلیل بهتر است که مراقبت های لازم برای دندان های سگ را از تولگی با او تمرین کنید. مسواک زدن، استفاده از جویدنی های سگ و بازدید دوره ای از دندان های سگ کمک می کند تا طول عمر دندان های او بیشتر شوند.

پیشنهاد مطالعه: حس ششم سگ ها؛ ۵ مورد باور نکردنی که سگ شما احساس می کند

چند توله سگ خوابیده در کنار هم

 

سخن پایانی

امیدواریم این مطلب در مورد دندان های شیری سگ از پت شاپ پت خرید برای شما مفید بوده باشد و با زمان افتادن دندان‌های توله سگ خود آشنا شده باشید. در صورتی که نظر یا پیشنهادی در این زمینه دارید، خوشحال می شویم در بخش کامنت ها با ما و دیگران در میان بگذارید.

 

پت خرید را دنبال کنید :‌
3.8 10 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک‌گذاری
اشتراک در
اطلاع از
guest

5 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
سارا
سارا
2 سال قبل

عالی

11
2
هومن
هومن
2 سال قبل

عالی بود و مفید

1
1
پرویز
پرویز
1 سال قبل

سلام توله سرابی چهارماهه دارم نوک دندانهای نیش شکسته آیا جای امید واری هست ممنون

فاطمه
فاطمه
1 سال قبل

علت اینکه سگ دندونهای شیریش میوفته و دهنش بو میگیره درسته؟ یا سگم مریض باید ببرم دامپزشکی

4
1
Fati
Fati
1 سال قبل

سلام
سگ من یه شیتزوعه که الان ۴ ماه و ۲۱ روزشه
امروز داشت بازی میکرد متوجه شدم یکی از اون دندونای کوچک جلوی دهنش لق میزنه و یکم خون میاد یکم بعدش دیدم دندون نیش پایینیش هم افتاده حالا این بخاطر چرخه افتادن دندونشه یا چیزیو گاز گرفته اینطوری شده؟

5
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x