فروردین ۹, ۱۴۰۳

چرا بچه گربه پنهان می شود!؟ دلایل پنهان شدن بچه گربه ها که باید بدانید

چرا بچه گربه پنهان می شود!؟

هنگامی که شما بچه گربه ای جدید را به خانه خود می آورید برایتان یک ماجرای جالب و هیجان انگیز است، اما همیشه به یاد داشته باشید که بچه گربه جدید با جدا شدن از خانواده اش ضربه روحی جدی خورده است و برای او اصلا این ماجرا هیجان انگیز نیست. به همین دلیل است که بچه گربه ها پنهان می شوند و خودشان را نشان می دهند. این اتفاق ممکن است ناشی از استرس جابجایی باشد اما دلایل دیگری نیز برای قایم شدن بچه گربه ها وجود دارد. در این مطلب از مجله پت خرید به معرفی دلایل پنهان شدن بچه گربه ها خواهیم پرداخت.

جالب است بدانید: نکات مهم نگهداری از گربه

 

محیط زیست جدید و نا آشنا برای بچه گربه

از هر کجا بچه گربه شما می آید، خواه از پناهگاه باشد، یا از طرف دوست و یا از خیابان، بچه گربه به محیط خاصی عادت کرده است. در اغلب موارد، احتمالا او همراه با مادرش و بجه گربه های دیگر بوده است. به هر حال، حالا که شما او را به منزل آورده اید، در واقع شما او را در محیط زیستی قرار داده اید که برایش نا آشناست.

محیط جدید شامل انواع عنصر و اجسامی است که بچه گربه تان به آنها عادت ندارد. برای مثال بوی جدید، محل زندگی جدید و انسانهای جدید ممکن اسن موجب قایم شدن بچه گربه شود. به یاد داشتن این نکته مهم است که این دوره، زمان سازگاری برای بچه گربه شماست و احتمالا  از این شرایط میترسد. در آغاز، بهترین کاری که شما میتوانید انجام دهید این است که به او اجازه دهید که پنهان شود تا بالاخره به شما اعتماد کند.

 

حیوانات دیگر در خانه و تاثیر در پنهان شدن گربه

اگر شما حیوانات دیگری در خانه دارید، صرف نظر از اینکه آنها گربه هستند یا سگ، بچه گربه خود را بیشتر پنهان خواهد کرد. آنها برای بچه گربه حیوانات جدیدی هستند و او مجبور است خود یاد بگیرد که آیا میتواند به آنها اعتماد کند یا نه.

معرفی حیوانات جدید به بچه گربه میتواند شرایط بسیار دشواری باشد. شما باید به خاطر داشته باشید که بچه گربه جدیدتان بسیار کوچک است و کاملا مطمئن نیست که در صورتی که مشکلی به وجود بیاید بتواند از خود دفاع کند. بنابراین، بهترین کاری که بچه گربه انجام خواهد داد پنهان شدن است.

با مخفی شدن در اطراف خانه، بچه گربه شما شانس زنده ماندن خود را به حداکثر میرساند. او هیچ راهی برای دانستن اینکه حیوانات دیگر خانه شما اهلی و بی خطر هستند ندارد. تنها راهی که او میتواند یاد بگیرد و درک کند از طریق آزمون و خطاست.

پیشنهاد مطالعه: نحوه از شیر گرفتن بچه گربه و نکاتی در مورد زمان از شیر گرفتن آنها

 

فواید پنهان شدن بچه گربه

وقتی که شما اجازه میدهید که بچه گربه تان پنهان شود، این امکان را به او میدهید که در فرآیند طبیعی ترس و آزمون قرار بگیرد. مقداری زمان خواهد برد تا بچه گربه شما بتواند یاد بگیرد که به شما اعتماد کند و بیاموزد که محیط جدیدش برای او مضر نیست. شما مجبورید که به او اجازه دهید که این مسئله را برای خود تجربه کند. یا اینکه او می تواند در نهایت این گونه احساس کند که این موقعیت به او تحمیل شده است.

این نکته مهم است که به خاطر داشته باشید که بچه گربه جدید سرانجام از مخفیگاهش به دلایلی مانند گرسنگی و تشنگی بیرون خواهند آمد و چاره ای جز جست و جوی غذا نخواهند داشت. در واقع این اتفاق خوبی است، چون به او اجازه داده اید که شروع به اعتماد کردن به شما و محیط جدیدش کند.

جالب است بدانید: عفونت چشم در بچه گربه های تازه متولد شده

 

سخن پایانی

بچه گربه به تدریج از مخفیگاهش بیرون خواهد آمد و برای برقراری ارتباط دوستی تلاش خواهد کرد. بالاخره بعد از مدتی بچه گربه شما تسلط خود را به دیگر حیوانات نشان خواهد داد. این رفتار در واقع بستگی به شخصیت بچه گربه جدیدتان دارد. با این حال، بیشتر بچه گربه ها می خواهند که مطمئن شوند که دیگر حیوانات در خانه میدانند که آنها در صورت نیاز قادر به دفاع از خود هستند. پس لازم نیست نگران پنهان شدن بچه گربه خود باشید و به او زمان دهید تا به شما عادت کند.

امیدواریم این مطلب از مجله پت خرید برایتان مفید بوده باشد. چنانچه نظر یا پیشنهادی دارید در بخش کامنت ها با ما و دیگران به اشتراک بگذارید.

پت خرید را دنبال کنید :‌
4.5 2 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک‌گذاری
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x