فروردین ۱۰, ۱۴۰۳

چرا سگ ها سرشان را کج میکنند؟ علت های کج کردن سر در سگ

 چرا سگ ها سرشان را خم می کنند؟

همه ما می دانیم که وقتی سگها چیزی جالب می بینند، سرشان را به یک سمت کج می کنند. ولی آیا تابه حال از خود پرسیده اید که چرا دوستان چهار پای ما اینکار را انجام می دهند؟! این کار در اکثر موارد طبیعی و بی ضرر است ولی گاهی اوقات نشان دهنده مشکلات سلامتی است. ولی چطور تفاوت این دو را بفهمیم؟ در ادامه این مقاله از مجله پت خرید با ما همراه باشید تا علت های کج کردن سر سگ تان را بیان کنیم.

 

کج کردن سر به دلیل بازیگوشی

سگ ها به اینکه وقتی صدایی عجیب می شنوند و یا چیزی جالب میبینند، سرشان را کج میکنند مشهورند. اگر چه حرکت کج کردن سر در توله سگ ها و سگ های جوان بیشتر دیده می شود ولی سگ ها در تمام سنین تمایل به انجام اینکار دارند. اما چرا سگ ها سرشان را کج می کنند؟

هنوز دلیل قطعی برای اینکار پیدا نشده ولی نظریه هایی وجود دارد. بعضی متخصصان میگویند وقتی سگ ها سرشان را کج میکنند، سعی دارند در یک زاویه بهتر قرار بگیرند تا چیزی را بهتر ببینند یا چیزی را بهتر بشنوند. وقتی سگ شما سرش را کج میکند، ممکن است در تلاش باشد که بفهمد آن صدای جالب از کجا می آید و یا چیزی را از یک زاویه متفاوت ببیند.

نظریه دیگر میگوید که سگ ها سرشان را کج میکنند تا بتوانند از پشت پوزه شان دید بهتری داشته باشند.

شاید برایتان جالب باشد بدانید: پاداش های غیر خوراکی سگ که برای آموزش او موثرند

 

کج کردن سر به دلیل مشکلات جسمی

اینها همه تئوری های احتمالی برای این حرکت دوست داشتنی سگهاست ولی بگذارید شرایطی را که این حرکت نشان دهنده مشکلات سلامتی است بررسی کنیم :
در حالیکه این حرکت سگها در ۹۰٪ موارد بی ضرر و طبیعی است، گاهی اوقات میتواند نشان دهنده مشکلات سلامتی جدی باشد. این حرکت زمانی نشان دهنده مشکل است که سگ بی اختیار و بصورت مداوم سرش را کج کند.

 

پیشنهاد مطالعه: فواید و مضرات استخوان برای سگ ها

 

اگر سگ شما اینکار را بی اختیار و مداوم انجام می دهد به این معنی است که مشکلاتی در سیستم بدنش وجود دارد که تعادل همکاری اعضای بدنش را بهم می زند. التهاب گوش، عفونت یا مشکلات مغزی مختلف ممکن است روی اعصاب سگ تاثیر گذاشته و منجر به این اختلال شود.

اگر سگ شما سرش را کج کرد و یا بصورت غیر ارادی و مداوم پلک زد، همچنین اگر بیحال شد و یا حالت تهوع و سرگیجه داشت  در این صورت باید سریع او را به دکتر ببرید. در غیر اینصورت از تماشای لحظات با نمکی که سرش را کج میکند و به شما نگاه میکند لذت ببرید…

پت خرید را دنبال کنید :‌
3 2 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک‌گذاری
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x