اردیبهشت ۱, ۱۴۰۳

تنها گذاشتن گربه در خانه ؛ آیا گربه میتواند مدت زیادی در خانه تنها بماند؟

تنها گذاشتن گربه در خانه

شاید اولین و مهمترین سوال شما این باشد که تنها گذاشتن گربه در خانه امکان دارد؟ وقتی که شما به مسافرت میروید باید گربه تان را به فرد مطمئنی امانت دهید. بهترین گزینه گذاشتن گربتان به پانسیون است. یکی از مشکلات صاحبان گربه این است که هنگامی که مسافرت میروند، گربشان را به چه کسی امانت دهند یا چگونه در خانه تنها بگذارند. در این مقاله از مجله پت خرید در مورد اینکه صاحبان وقتی به مسافرت میروند باید گربشان را چه کنند و چگونه در خانه تنهایش بگذارند بحث میکنیم.

 

آیا گربه در خانه تنها می ماند؟

 نگهداری گربه نسبت به دیگر حیوانات خانگی بسیار راحتتر است. هنگامی گربه با صاحبش با مهربانی برخورد میکند که نیازهای اساسی اش برطرف شود. هنگامی که میخواهید به مسافرت بروید نگران گربتان میشوید. چون میدانید که گربه ها حیوان هایی هستند که به خانه شان و صاحبشان بسیار وابسته میشوند.

به نظر صاحبان هنگامی که از خانه خارج میشوند به گربه استرس وارد میشود و گربه شدیدا احساس تنهایی میکند. اگر فکر میکنید واقعا چنین است، هنگام خروج از خانه وسایلی که باعث راحتی و آرامش دوست کوچکتان میشود را فراهم کنید. اگر این کار را نکنید گربه احساس ناراحتی میکند و فکر میکند که صاحبش او را ترک کرده است.

 

تنها گذاشتن گربه در زمان مسافرت

شما باید بدانید که تنها گذاشتن گربه در خانه بخصوص موقع مسافرت که مدتش طولانی است، نوعی ریسک است. برای کمتر شدن خطرات این ریسک بهتر است موقع مسافرت کلید خانتان را به یکی از دوستان و یا آشنایان بدهید که ۲-۳ روز یک بار به گربه تان سر بزند.

تنها کسانی که بهتر میتوانند به شما کمک کنند همین دوستان و آشنایان هستند. به کسی که قرار است به خانه تان بیاید سفارش کنید که موقع آمدن به دوست کوچکتان نیز رسیدگی کند و چند دقیقه ای با او بازی کند و به موقع غذایش را بدهد. نیاز به گفتن است که هیچ کس نمیتواند مثل شما به خوبی به گربتان برسد ولی به هر حال گاهی دوری از گربه پیش می آید

پیشنهاد مطالعه: ادرار کردن گربه خارج از خاک

 

نکاتی که باید هنگام تنها گذاشتنش فراهم شود

ممکن است شما به مسافرت بروید و کسی را نتوانید برای نگهداری گربه پیدا کنید. ممکن است مجبور شوید که گربتان را در خانه تنها بگذارید. باید بدانید که امکان دارد هنگام بازگشتتان گربه شما تا چهار یا پنج روز کمی عصبانی شود. این امر کاملا طبیعی است. در مسافرت هایی که زمان هایشان طولانی است ممکن است گربه در نیاز های اساسی اش مشکل پیدا کند و همین باعث ناراحتی و عصبانی شدن او می شود. در ادامه نکاتی را خواهیم گفت که کمک می کند در زمان مسافرت شما، گربه بتواند نیازهایش را برطرف کند و کمتر به خود و خانه آسیب بزند.

 

قرار دادن آب در دسترس گربه

آب یکی از اساسی ترین نیاز های هر موجودی است. آب گربه باید تمیز باشد و روزانه عوض شود. وقتی که قرار است گربه چند روزی در خانه تنها بماند برای برطرف کردن مشکل کمبود آب بهتر است در یک ظرف بزرگ آب بریزید. گذاشتن چنین ظرف آب بزرگ برای سگ ها نیز مناسب است. برای تازه ماند آب نیز میتوانید از دستگاه تصویه استفاده کنید. 

 

قرار دادن غذای خشک برای گربه

یکی دیگر از این نیاز های اساسی اگر گربه شما تنها در خانه می ماند، نیاز به غذای خشک گربه است. زیرا این غذا به راحتی خراب و فاسد نمی شود و در زمانی که خانه نیستید برای گربه مناسب است. گربه ها اکثرا در محیط های ناآشنا زیاد غذا نمیخورند. ولی اگر در این مدت غذای زیادی در اختیارش قرار گیرد، ممکن است با چاقی زیاد گربتان روبه رو شوید. 

 

استفاده از دستگاه های اتوماتیک غذا

اگر از این دستگاه اتوماتیک غذا گربه استفاده شود دیگر نیازی نیست که نگران غذای گربتان شوید و مدت مسافرتتان را کم کنید. گاهی این دستگاه‌ها ۵٫۵ کیلو گرم را در خود جای میدهند. میتوانید دستگاه را طوری تنظیم کنید که هر روز حداقل ۵۰ گرم و حداکثر ۶۰۰ گرم را به گربه بدهد. این دستگاه برای نگهداری غذاهایی که میخرید نیز مناسب است. در زمان تنها ماندن گربه در خانه، دستگاه می تواند غذای روزانه گربه را سر وقت در اختیارش قرار دهد.

 

دستشویی گربه

یکی از مشکلاتی اساسی دیگر در زمانی که منزل نیستید، دستشویی کردن گربه است. دلیل دیگری که باعث میشود صاحبان زود از مسافرت برگردند همین مشکل دستشویی گربه شان است. کاری که می توانید بکنید این است که قبل از رفتن به بیرون خاک گربه را عوض کنید و از خاک تازه استفاده کنید تا در زمانی که برمی گردید ظرف خاک گربه کمتر آلوده شود. ولی یادتان باشد تنها ماندن گربه در خانه ممکن است برابر باشد با کثیف شدن بیش از حد محیط دستشویی گربه تان!

شاید برایتان جالب باشد بدانید: ادرار کردن گربه خارج از خاک

 

سخن پایانی

سعی کردمی اینجا به نکات اساسی در زمان تنها ماندن گربه در خانه بپردازیم. امیدواریم این مطلب برایتان مفید بوده باشدو چنانچه شما نیز تجربه، نظر یا پیشنهادی برای نگهداری از گربه تنها در خانه دارید با ما در بخش کامنت ها در میان بگذارید.

پت خرید را دنبال کنید :‌
5 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک‌گذاری
اشتراک در
اطلاع از
guest

1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Mohammad
Mohammad
7 ماه قبل

سلام خسته نباشید
من یه مسافرت کاری دارم که باید حتما برم و نمیتونم گربمو ببرم و ۴ روزه برمیگردم
ایا میشه گربم رو تنها بزارم
و دوستم میاد بهش سر میزنه

1
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x