اردیبهشت ۱, ۱۴۰۳
چند سگ از نژادهای مختلف در کنار هم

معرفی ۱۰ نژاد برتر سگ آپارتمانی سازگار با محیط کوچک

سگ های مناسب برای زندگی در آپارتمان

سگ ها را می توان بر اساس صفات مختلف آنها طبقه بندی کرد. ولی ساده ترین روش دسته بندی آنها بر اساس وزن و جثه است. بدین ترتیب آنها را به سه رده کوچک یا سگ های آپارتمانی، متوسط یا شکاری و بزرگ یا نگهبان تقسیم کرد.

محیط کوچک خانه‌های آپارتمانی برای سگ‌هایی که دوست دارند در هوای آزاد یا فضای باز حیاط جست‌ و خیز و بازی کنند، می‌تواند بسیار افسرده یا عصبی‌ کننده باشد. سگ‌ها گاهی به این افسردگی با پارس‌ کردن‌های زیاد واکنش نشان می‌دهند.

به‌طور کلی نگهداری از سگ‌های بزرگ در آپارتمان‌ها در صورتی که قرار باشد بیشتر روز را آنجا بگذرانند کار مناسبی نیست. به همین دلیل اگر محیط زندگی آپارتمانی دارید و می‌دانید که ممکن است زمان کمی را بتوانید با سگتان در خارج از محیط خانه صرف کنید، بهتر است از نژاد هایی که برای نگه داری در آپارتمان مناسب هستند استفاده کنید.

در این مقاله از پت خرید به معرفی ده نژاد برتر سگ های آپارتمانی که برای شما مناسب هستند و همچنین خصوصیت رفتاری هر کدام از آنها خواهیم پرداخت.

شاید برایتان جالب باشد بدانید: بهترین حیوان خانگی برای زندگی در آپارتمان

 

پیچون فرایز سگ ایده آل برای آپارتمان

پیچون‌فرایز یک سگ از نژادهای کوچک است که موهای بلند و فر خورده‌ای دارد و برای زندگی در آپارتمان مناسب است. این نژاد سگ به راحتی با انسان‌ها ارتباط برقرار می‌کند و رفتار بسیار دوستانه‌ای دارد. پیچون‌فرایزها با هوش‌اند و رفتار دوستانه آنها باعث می‌شود تا آسان‌تر و سریع‌تر دستورها را یاد بگیرند.

نکته مثبت در مورد این نژاد این است که با بقیه حیوانات هم ارتباط خوبی دارند و به همین دلیل می‌توان در کنار آنها حیوان خانگی دیگری هم نگهداری کرد. موی این سگ‌ها هر روز باید شانه شوند و تقریبا ماهی یک‌بار به حمام بروند. به این دلیل که پیچون‌فرایزها موریزی زیادی ندارند، سگ خوبی برای نگهداری در آپارتمان و داخل خانه محسوب می‌شوند و سگ مناسبی برای افراد دارای آلرژی هستند.

 

شی‌ هوا هوا پر سر و صدا اما دوست داشتنی

سگ‌های شی هوا هوا در دسته سگ‌های بسیار کوچک و عروسکی‌ قرار دارند که این روزها مورد توجه سلبریتی‌ها و شخصیت‌های معروف هستند. اما به غیر از این لوکس بودن، این نژاد به خاطر اندازه‌اش برای نگهداری در خانه کاملا مناسب است،

علاوه بر این، شی‌ هوا هوا ها بسیار شاد و سرزنده هستند و به خوبی دستورات را یاد می‌گیرند. اما این سگ ها باید همیشه یک آلفای جدی داشته باشند چون به راحتی می‌توانند خود را در جایگاه رئیس قرار دهند. این نژاد سگ را باید هر روز به پیاده‌روی برد و به خاطر داشت که بعضی از این سگ‌ها برخلاف جثه‌ کوچکشان، سروصدای زیادی دارند.

شاید برایتان جالب باشد بدانید: سن رشد سگ ها ؛ سگ ها تا چه سنی رشد می کنند؟

 

پاگ های بازیگوش و خوش رفتار

پاگ‌ها سگ هایی بسیار شاد، دوستدار نوازش و بازیگوش هستند. پاگ‌ها احتیاج به توجه زیادی دارند و زود همه چیز را یاد می‌گیرند، به همین دلیل برای نگهداری در آپارتمان بسیار مناسب هستند.

پاگ ها با بچه ها و حیوانات دیگر رفتار خوبی دارند. این نژاد سگ کمی تنبل‌اند و در خانه زیاد فعالیت ندارند و گزینه‌ مناسبی برای خانه‌های بدون حیاط  و آپارتمان ها هستند. این سگ‌ها به پیاده‌روی علاقه چندانی ندارند و به هوای گرم حساس هستند.

 

پودل های معروف و محبوب

پودل‌ها جزو نژادهای محبوب و معروف در ایران هستند. اما به‌طور کلی پودل‌ها به ۳ دسته کوچک، مینیاتوری و استاندارد دسته‌بندی می‌شوند. این سگ‌ها یکی از باهوش‌ترین نژادهای سگ‌ها هستند و آموزش دادن به آنها کار ساده‌ای است.

پودل‌ها بسیار اجتماعی هستند و از همراهی انسان‌ها لذت می‌برند. نکته قابل توجه در مورد این سگ‌ها این است که پودل‌ها نگهبان‌های خوبی هستند اما همین خصیصه ممکن است کمی برای نگهداری در آپارتمان دردسر ایجاد کند. چون ممکن است در صورت آموزش ندیدن، با هر صدای عجیبی در راه‌پله آپارتمان پارس کنند.

در مورد پودل‌ها توصیه می‌شود که آنها را مرتب به پیاده‌روی ببرید چون ممکن است دچار افسردگی یا ترسو شوند. این نژاد در صورت تربیت نامناسب ممکن است رفتارهای پرخاشگرانه انجام دهد. برای غلبه بر این مشکل باید با پودل‌ها بازی و سرگرمشان کرد یا آنها را به پیاده‌روی برد.

 

شیتسو باهوش و شاد

این نژاد سگ یکی از شاد ترین، باهوش‌ترین و مهربان‌ترین سگ‌ها هستند. نگهداری آنها در آپارتمان کار بسیار ساده‌ای است، اگرچه آنها هم هر روز احتیاج دارند که بیرون بروند.

آموزش دادن به این نژاد کار ساده‌ای است و بسیاری از دستورات را به خوبی یاد می‌گیرند. شیتسوها به خوبی با انسان ها ارتباط برقرار می‌کنند اما ممکن است رابطه‌ خوبی با بچه‌ها نداشته باشند.

آنها از بودن با انسان لذت می‌برند و ممکن است با حیوانات خانگی دیگر رابطه خوبی نداشته باشند. این سگ‌ها را باید هر روز برای پیاده‌روی از آپارتمان بیرون برد.

شاید برایتان جالب باشد بدانید: ریزش موی حیوانات خانگی و روش های جمع آوری مو سگ و گربه در محیط

 

داشهوند نازنازی و لوند

سگ نژاد داشهوند دوستدار نوازش و حیوان خانگی بسیار خوبی هستند. اما آموزش دادن به این نژاد کار بسیار دشواری است. آنها باید به خوبی تربیت شوند تا مشکلات رفتاری پیدا نکنند.

اگر سگ خانگی شما نژاد داشهوند است حتما او را هر روز برای پیاده روی به بیرون ببرید. این سگ نیز برای آپارتمان تا حدودی مناسب است اگر بتوانید به خوبی او را تربیت کنید

 

لهاسا آپسو مهرابن و علاقمند به توجه

این نژاد سگ که بسیار شبیه شیتسو است، جزو سگ‌های کوچک آپارتمانی طبقه‌بندی می‌شود. به غیر از اندازه کوچک این سگ‌ها، خصوصیت دیگری که آنها را برای نگهداری در آپارتمان مناسب کرده این است که بسیار مهربان هستند و علاقه به توجه و محبت صاحب خود دارند.

اگر چه این سگ‌های نژاد لهاسا را باید هر روز به پیاده‌روی برد و موهای بلند آنها هم در صورت ریزش ممکن است در همه جای خانه پیدا شود. ولی باز هم اگر قصد نگهداری سگ را دارید، لهاسا همدم خوبی برای شما خواهد بود.

پیشنهاد مطالعه: افزایش طول عمر سگ با روش های مراقبت صحیح از سگ

 

تریر معروف ترین سگ آپارتمانی در ایران

این نژاد معروف، شاید معروف‌ترین سگ‌های آپارتمانی در ایران باشند که تقریبا با اغلب نژادهای دیگر هم میکس شده‌اند. اما به‌طور کلی، تریریورکشایر، سگ‌هایی کوچک و شیطانی هستند که محیط خانه را شاد می‌کنند.

تریرها برخلاف جثه‌ کوچکشان بسیار جسورند و از سگ‌های دیگر نمی‌ترسند. به همین دلیل باید در مقابل سگ‌های بزرگ کمی مراقب این سگ‌ها بود. تریرها به هوای سرد خیلی حساسند و ممکن است به سادگی سرما بخورند. این سگ‌ها هر روز به پیاده‌روی احتیاج دارند.

 

یورکشایر تریر فعال و پر جنب و جوش

یورکشایر تریر ها سگ هایی کوچک و به اصلاح عروسکی هستند. این سگ ها بسیار پر انرژی، کنجکاو و شجاع اند. آنها دوستدار نوازش هستند اما باید به خوبی تربیت شوند تا مشکلات رفتاری پیدا نکنند. یورکشایر تریر ها در خانه بسیار فعال هستند و به هوای سرد خیلی حساسند. با این که آنها سگ های مناسبی برای آپارتمان هستند اما باید هر روز آنها را به پیاده روی ببرید.

شاید برایتان جالب باشد بدانید : افسردگی سگ ها ؛ علت، علائم، تشخیص و درمان سگ افسرده

 

بولداگ اخمو اما مهربان

بولداگ‌ها برخلاف ظاهر ترسناک، بداخلاق و بد اخمشان سگ‌های بسیار مهربانی هستند. این سگ‌های آرام دقیقا مصداق این جمله معروف هستند که «زیر ستاره حلبی‌اش قلبی از طلا داره».

بولداگ‌ها با بچه‌ها رابطه خوبی دارند و با بچه‌های کوچک کنار می‌آیند. این سگ‌ها نگهبان‌های خوبی هستند. به همین دلیل داشتن آنها در آپارتمان، می‌تواند کمی برایتان اطمینان‌ خاطر هم ایجاد کند.

 

سخن پایانی

اگر قصد نگهداری از سگ در آپارتمان را دارید اما در انتخاب نژاد آن مردد بودید امیدواریم این مطلب به شما کمک کرده باشد. چنانچه شما نیز نظر، پیشنهاد و یا تجربه ای در این زمینه دارید خوشحال می شویم نظرتان را در بخش نظرات با ما و دیگران به اشتراک بگذارید.

 

پت خرید را دنبال کنید :‌
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک‌گذاری
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x