فروردین ۱۰, ۱۴۰۳

نمدی شدن موی سگ چیست؟ چگونه گره خوردن مو سگ خود را باز کنیم؟

چرا موهای سگ گره می خورد؟

موی سگ ها مخصوصا اگر از نژادهای مو بلند باشند مدام گره می خورد. به دلیل اینکه سگ ها جنب و چوش زیادی دارند، موهای آنها در هم می پیچد و دچار گره خوردگی می شود. گاهی این گره خوردگی به قدری زیاد است که موجب اذیت شدن جیوان می می شود. باز کردن گره سگ یکی از کارهایی است که صاحبان این حیوان خانگی باید بلد باشند. زیرا اشتباه شانه زدن برای باز کردن موهای سگ ممکن است حیوان را اذیت کند.

در این مطلب از مجله پت خرید دلایل نمدی شدن موی سگ را بیان می کنیم. همچنین مرحله به مرحله به شما خواهیم گفت که چگونه گره خوردگی موهای سگ خود را باز کنید تا هم حیوان اذیت نشود و هم به موهای او آسیبی نرسد.

 

دلایل نمدی شدن موی سگ

گره خوردگی موها در حیواناتی نظیر سگ ها و گربه ها که موی بلندی دارند امری طبیعی و عادی است. فعالیت های روزانه و عدم رسیدگی منظم به موهای سگ می‌تواند دلایلی بر به وجود آمدن این گوریدگی ها باشد و موجب بیشتر شدن روز به روز این گره خوردگی ها خواهد شد.

اگر سگ شما زیاد دچار گره خوردگی موها می شود، بهتر است مهم ترین راه های پیشگیری از به وجود آمدن این حالت و انواع چاره گوریدگی موی سگ و گربه را یاد بگیرید.

 

۱٫ خود را آماده باز کردن گره موهای سگ تان کنید

باز کردن گره های موی سگ می تواند خیلی وقت گیر باشد و نیاز به صبوری زیادی از طرف سگ و کسی که او را شانه میکند دارد. سگ را بر روی زانوی خود و یا بر میزی بگذارید تا کنترل کافی بر او داشته باشید. همچنین بهتر است ابزار کار همچون شانه و گره بازکن مخصوص سگ در دسترستان باشد.

۲٫ در جهت رویش موها شانه بزنید

ساده ترین کاری که باید انجام دهید این است که موهای سگ را در جهت رویش موها شانه بزنید. یادتان باشد به گوله موی گره خورده با برس حمله نکنید تا سگتان با شما همکاری کند. سعی کنید قبل از شانه زدن با دست موهای سگ را جدا کنید.

۳٫ از شانه آهنی استفاده کنید

بعد از جدا کردن قسمتی از مو با دست از شانه آهنی استفاده کرده و از سطح گوله گره خورده شروع کنید تا به داخل آن برسید. سعی نکنید گوله مو را یک جا شانه بزنید. باز کردن گره های مو باید صبر زیادی داشته باشید. می توانید موهای سگتان را قسمت کنید و کم کم آنها را شانه بزنید.

نکاتی که حتما لازم است بدانید: نگهداری سگ در هوای سرد

۴٫ از برس آهنی استفاده کنید

بعد از شانه زدن از برس آهنی برای باز کردن بقیه گره های مو استفاده کنید. برس زدن سگ باعث ترشح چربی ای از پوست می شود که برای موهای سگ خوب است و به آن درخشش می دهد.

۵٫ از برس های slicker استفاده کنید

با استفاده از این برس، پشم های زیرین که برای گرم نگه داشتن سگ در زمستان هستند هم شانه می شود و پشم های مریض جدا می شود.

حتما لازم است بدانید: آیا سگ ها به جای خواب خود آلرژی دارند؟

۶٫ جمع کردن موهای زمین ریخته

بعد از شانه زدن حتما مو هایی که پخش شده است را جمع کنید. این کار باعث می شود سگ با موها بازی نکند یا آن را نخورد.

۷٫ استفاده از گره باز کن ها تا شامپوهای نرم کننده

برای گره های زیاد موی سگ خود می توانید از گره باز کن ها استفاده کنید. بعد از حمام سگ می توانید از گره باز کن و نرم کننده موی سگ استفاده کنید. شامپو لوسیون های نرم کننده سگ کمک می کند که پشم حیوان راحت تر شانه شود و سگ کمتر اذیت شود.

۸٫ برس ها را تمیز کنید

پس از باز کردن گره موهای سگ با برس، حتما برس ها را تمیز کنید. مخصوصا اگر از برس ها را برای چند حیوان استفاده می کنید.

حتما لازم است بدانید: نظافت دندان‌های سگ خود را جدی بگیرید!

۹٫ موهای سگ را کوتاه کنید

گاهی بعضی از سگ ها موی بسیار زیاد و بلندی دارند که روزانه گره می خورد. امکان شانه کردن روزانه موهای سگ برای خیلی از افراد وجود ندارد. در این مواقع بهترین کار که هم موجب راحت تر شدن سگ می شود و هم به شما کمک می کند تا کمتر نگران اذیت شدن سگ باشید این است که موهای او را کوتاه کنید.

سخن پایانی:

همانطور که بارها اشاره کردیم شانه کردن و باز کردن گره موهای سگ نیاز به صبر و حوصله دارد. گره موی سگ مانند گره موی انسان گاهی به سختی باز می شود. اما اگر کمی صبر و حوصله به خرج دهید به راحتی می توانید موهای حیوان را شانه کنید و از تمیز و مرتب بودن او لذت ببرید.

پت خرید را دنبال کنید :‌
4 2 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک‌گذاری
اشتراک در
اطلاع از
guest

6 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
میشاامین طهماسبی
میشاامین طهماسبی
3 سال قبل

سلام موهای سگ من که از نژاد شیتزو تریر سفید هستش خیلی گره میخوره مخصوصا زیر بغلهاش و سینه و دور گردن و دست و. پاهاش که هر دفعه با دست یا برس آهنی شانه اش میکنم و قسمتی از گره ها رو باز میکنم دوباره بعد از چندساعت گره میخوره میخواستم بدونم چکار کنم یا از چه چیزی استفاده کنم که از گره خوردن موهاش جلوگیری کنم چون خوش خیلی اذیت میشه حتی بعضی وقتها باعث درد گرفتنش میشه که جیغ میزنه

7
4
Hani
3 سال قبل

سلام موهای سگ من که از نژاد شیتزو تریر سفید هستش خیلی گره میخوره مخصوصا زیر بغلهاش و سینه و دور گردن و دست و. پاهاش که هر دفعه با دست یا برس آهنی شانه اش میکنم و قسمتی از گره ها رو باز میکنم دوباره بعد از چندساعت گره میخوره میخواستم بدونم چکار کنم یا از چه چیزی استفاده کنم که از گره خوردن موهاش جلوگیری کنم چون خوش خیلی اذیت میشه

13
1
Ava
Ava
1 سال قبل
پاسخ به  Hani

سگ منم اینطوری بود باید یک شامپو نرم کننده بخرید درست میشه

Hani
3 سال قبل

لطفا کمک کنید ?

4
1
رضا
رضا
1 سال قبل

سلام من یک توله سه ماهه دارم موهاش رشدنمیکنه

مری
مری
2 ماه قبل

سلام دختر منم نژاد شیتزو سفید برفی چند وقت روی زمین خوابیده خیلی کرک شده هرکاری میکنم باز نمیشه چ چیزی استفاده کنم براش؟ممنون میشم راهنمایی کنین

6
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x