فروردین ۳۱, ۱۴۰۳

تفاوت های ژرمن لانگ هیر و ژرمن معمولی

تفاوت های ژرمن شپردها

ژرمن شپرد ها یکی از شناخته شده ترین نژاد های سگ هستند به این دلیل که پر کاربرد و محبوب اند. امروزه آنها محافظ خانواده، نگهبان، سگ های پلیس و امداد و… هستند. ژرمن ها به دو نوع تقسیم می شوند. نوع مو بلند یا لانگ هیر ژرمن با نوع معمولی یا مو کوتاه آن تفاوت دارد و بدرستی شناخته نشده است.

 

رسمیت نژاد و استاندارد ژرمن سپرد

امریکن کنل کلاب، ژرمن هایی با طول موهای متوسط و متراکم را به رسمیت شناخته است. ولی فهرستی از انواع پوشش های این نژاد تهیه کرده است که برخی را رد صلاحیت کرده و برخی را جزئی از نواقص می داند.

با توجه به این لیست خود ژرمن های لانگ هیر هم به چندین نوع تقسیم می شوند که البته همه آنها استاندارد و مجاز نیستند و برخی نیز استاندارد هستند. طبق بخش نامه استاندارد امریکن کنل کلاب پوشش خارجی بیش از حد بلند رد صلاحیت می شود. برای شناخت بیشتر این پوشش ها می توانید به سایت امریکن کنل کلاب بروید و لیست تهیه شده را مشاهده کنید.

بیشتر بدانید: شامپو خشک سگ چیست؟ محاسن استفاده از شامپو خشک برای سگ

 

پوشش بلند

تفاوت اصلی سگ های لانگ هیر با ژرمن معمولی در پوشش و طول مو است. گفته می شود که اولین نسخه های ژرمن ها، مو بلند بودند. در اواخر قرن ۱۹ اولین ژرمن های مو کوتاه (پوشش استاندارد) توسط Rittmeister von به نمایش گذاشته شدند و سپس به رسمیت شناخته شدند.

به رسمیت شناخته شدن این ژرمن ها پیش زمینه ای برای پرورش اینگونه ژرمن ها بدست پرورش دهنده ها بود. امروز امریکن کنل کلاب نوع معمولی را به رسمیت شناخته و استاندارد اعلام کرده است.

جالب است بدانید: به سرپرستی گرفتن حیوان های پناهگاه به جای خریدن حیوانات جدید!

 

لایه زیرین

ژرمن شپرد ها دارای پوشش دو لایه ای هستند که برایشان خاصیت ضد آب را به ارمغان می آورد. ولی ژرمن های لانگ هیر فاقد لایه زیرین هستند. اتفاقا یکی از دلایل رد صلاحیت کردن این پوشش توسط آمریکن کنل کلاب نیز همین موضوع است. این نیز یک ویژگی اصلی مد نظر بود که در نهایت به نفع پرورش دهندگان این نوع سگ تمام شد. در نظر گرفتن قابلیت ضد آب بودن ویژگی مهمی بود که می خواستند سگ در برابر آب و هوای نامساعد مقاوم شود.

در ضمن ژرمن های لانگ هیر کمتر در معرض ابتلا به مشکلات مفاصل ران قرار می گیرند در صورتی که در ژرمن های معمولی این مشکل بسیار رایج است.

پت خرید را دنبال کنید :‌
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک‌گذاری
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x