فروردین ۹, ۱۴۰۳
گربه لم داده روی صندلی چوبی

۱۰ دلیل برای اینکه گربه شما باید در خانه باشد!

یک گربه خانگی مزیت‌های فراوانی نسبت به گربه های خیابانی دارد. گربه های خانگی در معرض عفونت، انگل، تصادفات خیابان یا گیاهان و غذاهای سمی نیستند. آنها به دلیل برخورد کمتر با تصادفات و مریضی‌ها عمر طولانی‌تری دارند. ماندن گربه در خانه و بیرون نرفتن منجر می شود درگیر بسیاری از خطرها نشود. در این مطلب از مجله پت خرید به بیان ۱۰ دلیل برای اینکه بهتر است گربه ها در خانه بمانند می پردازیم. با ما همراه باشید.

۱- گربه در خانه بدون انگل می ماند

انگل‌های سطحی و روده‌ای از قبیل فلس، کرم کدو و کرم قلاب دار از محیط بیرون و از حیوانات دیگر یا محیط زیست (با خوردن مدفوع یا خاک آلوده) شکل می گیرند. انگل ها باعث استفراغ، اسهال، خشکی پوست، مشکلات پوشش، خارش و خاراندن می‌شود. همچنین انگل‌ها می‌توانند برای گربه‌ها بسیار استرس‌زا باشند.

پیشنهاد مطالعه: روش ساخت خاک گربه در خانه

۲- گربه دچار عفونت‌ها و بیماری‌های کمتری می شود

عفونت‌های مشترک و برخی از بیماری‌های خطرناک گربه از قبیل هاری، ویروس سرطان خون و ایدز گربه‌ها بسیار مسری هستند. اگر گربه شما وقت زیادی را در بیرون از منزل سپری کند، ممکن است این بیماری‌ها را از گربه یا حیوان بیمار دیگری به او سرایت کند. گربه‌ها علاقه زیادی به دنبال کردن موش و پرنده‌ها دارند که ممکن است آنها ناقل بیماری باشند.

گربه با قلاده بدنی در حال پیاده روی با صاحبش در پارک

۳- جلوگیری از تصادف های گربه

تصادفات معمولاً منجر به مرگ یا صدمات بسیار زیادی به گربه‌ها می‌شود. گربه ای که در خانه است کمتر در معرض تصادف است و مطمئناً امن‌تر است.

شاید برایتان جالب باشد بدانید: راهنمای خرید قلاده و پلاک هویتی گربه

۴- جلوگیری از مسموم شدن گربه

ماندن گربه در خانه از مسموم شدن او جلوگیری می کند. گربه‌های خیابانی به سادگی به سمت گیاهان سمی کشیده می‌شوند و آنها را از روی کنجکاوی، ولع یا گرسنگی می‌جوند. مسمومیت در گربه‌ها می‌تواند منجر به مرگ شود به خصوص اگر آنها را خیلی زود به دامپزشک نرسانید. شما می‌توانید گیاهان سمی، مرگ موش و دیگر مواد خطرناک دیگر را از منزل خود دور کنید و در نتیجه گربه شما دیگر در معرض خطر نیست.

۵- جلوگیری از دعوای گربه‌ها

گربه‌هایی که در بیرون از خانه هستند ممکن است در معرض دعوا با گربه های دیگر، سگ‌ها، راکون‌ها و راسوها باشد. این دعوا‌ها می‌تواند منجر به جراحت و حتی هاری از گربه‌های ولگرد شود.

همچنین بخوانید: حالت تهاجمی گربه ها در زمان آوردن گربه جدید

۶- خانه تمیز، ریسک کمتر برای سلامت صاحب گربه

ماندن گربه در خانه باعث تمیز ماندن خانه تان می شود! اگر گربه شما در بیرون از منرل سرگردان نباشد، کثیفی، لاشه حیوانات و باکتری کمتری را به داخل منزل می‌آورد. باکتری‌هایی که توسط گربه به داخل منزل آورده می شود می‌تواند به ساکنین منزل اثر بگذارد، بخصوص اگر گربه زمان زیادی از وقت خود را روی کاناپه یا تخت ساکنین سپری کند.

دو گربه با رابطه دوستانه در کنار هم

۷- کم کردن ریسک آلرژی‌های استنشاقی گربه

گربه‌هایی که دچار حساسیت هستند اگر داخل خانه باشند کمتر در معرض آلرژی های استنشاقی نظیر گرده‌ها می گیرند. پس آنها ریسک کمتری برای دریافت علائم آلرژی خواهند داشت.

۸- تشخیص سریع علائم بیماری گربه

اگر گربه شما همیشه در خانه باشد، شما هرگونه علائم غیرطبیعی را در پوست، پوشش، ادرار و یا مدفوع را به محض وقوع درخواهید یافت. شما علائم بیماری را تشخیص می‌دهید و در زمان مناسب از دامپزشک کمک می‌گیرید تا گربه از هرگونه عوارض ممکن دور باشد.

شاید برایتان جالب باشد بدانید: هربال گربه یا تجمع مو در معده

۹- کم بودن استرس گربه در خانه

گربه خانگی به دلیل دارا بودن محیط ثابت کمتر دچار استرس خواهد بود. البته استرس ممکن است حاصل از انگل یا بیماری باشد که گربه‌ای که داخل خانه زندگی می کند به دلیل دور بودن از این موارد می‌تواند بدون استرس زندگی کند. با ایجاد یک روال خوب، گربه می‌تواند زندگی بهتر و لذت‌بخش‌تری داشته باشد.

۱۰- طول عمر بیشتر گربه

گربه‌های خانگی به دلیل عدم ریسک در سلامت، طول عمر بیشتری از گربه‌های ولگرد دارند. یک گربه خانگی که همه عمر خود را در خانه زندگی کرده باشد بین ۱۶ تا ۱۸ سال عمر می‌کند. در صورتی که گربه‌های وحشی و ولگرد به سختی تا ۴ سال زندگی می‌کنند. گربه‌هایی که هم در منزل و هم در محیط بیرون زندگی می‌کنند بین ۱۲ تا ۱۴ سال عمر می‌کنند.

همچنین بخوانید: نکاتی که قبل از آوردن گربه به خانه باید بدانید

پت خرید را دنبال کنید :‌
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x