فروردین ۹, ۱۴۰۳

یبوست سگ و ۴ روش کاربردی برای درمان یبوست در سگ ها

یبوست سگ چیست؟

سگ ها هم مثل ما انسان ها ممکن است دچار یبوست و خشکی مزاج شوند. در بعضی از موارد، یبوست در سگ، ممکن است منجر به یک وضعیت اورژانسی بسیار شدید تبدیل شده و باعث درد و ناراحتى حیوان خانگی‌تان شود. این بیمارى اغلب قابل پیشگیری است و به راحتى رفع می‌شود. فقط کافی ست که صاحبان سگ کمی در این امر توجه لازم  را داشته‌باشند. اگر شما به دنبال کمک براى جلوگیری از یبوست سگ خود هستید، تعدادی از راهنمایی و ترفندهای مختلف که می‌توانید استفاده کنید تا یبوست سگ خود را کنترل کنید در این مقاله وجود دارد.  در ادامه این مطلب از مجله پت خرید به معرفی ۴ روش کاربردی و  ساده برای جلوگیری از مشکلات یبوست سگ خواهیم پرداخت.

 

۱٫ فیبر بالا در رژیم غذایی برای جلوگیری از یبوست سگ

رژیم غذایی با فیبر بالا یکی از بهترین راه‌‌های جلوگیرى از یبوست در حیوان خانگی است. با کمک یک رژیم غذایی با فیبر بالا می‌توان به حرکات روده، نظم داد و مدفوع سگ را قوام بخشید. قبل از اینکه رژیم غذایى سگ خود را با غذاهای فیبر بالا شروع کنید مهم است بدانید تغییر در رژیم غذایی حیوان خانگی خود را به دلخواه خود انجام ندهید. چون انتخاب نوع مواد غذایی سگ شما ممکن است عواقب  پیش‌بینی نشده دیگری نیز به همراه داشته باشد.

همیشه با دامپزشک خود قبل از اجرای یک برنامه غذایى جدید در مورد سگ تان مشورت کنید. رژیم غذایی با فیبر بالا از طریق تعدادی از منابع مختلف، از جمله فروشگاه‌های مواد غذایی  حیوان خانگی، دامپزشکی‌ها… در دسترس شما هستند.

شاید برایتان جالب باشد بدانید: نحوه انتخاب غذای مناسب سگ

۲٫ نوشیدن آب کافی برای درمان یبوست سگ

خوردن میزان مناسب آب نکته کلیدی برای حرکت درست روده سگ است. اگر شما براى حیوان خانگی خود آب تازه کافی فراهم کنید در معرض کم‌آبی قرار نمی‌گیرد. این روش یکی از راه‌‌های کاربردی جلوگیرى از یبوست است.

کم شدن آب بدن سگ‌ها نیز می تواند مشکلات دیگرى براى سگ تان ایجاد کند. همیشه برای حیوان خانگی خود در تمام ساعت شبانه روز یک کاسه آب تازه و تمیز در دسترس او قرار دهید.

 

۳٫ ورزش و جلوگیری از یبوست سگ

با کمى ورزش به سگ خود کمک می‌کنید تا حرکات روده در او به خوبی انجام شود. همچنین پیاده روی منظم می‌تواند کمک زیادی به هضم غذای سگ‌تان‌ بکند. توجه داشته باشید که ورزش منجر به به شل شدن مدفوع و تحریک بیشتر حرکات روده می‌شود.

راه‌های زیادی برای ورزش کردن با سگ‌تان وجود‌ دارد از جمله پیاده روی و بازی کردن. به طور کلى با ورزش روزانه از تناسب اندام و سلامت سگ خود اطمینان حاصل می کنید.

بیشتر بخوانید: ورزش سگ ها؛ معرفی ۸ مسابقه پر جنب و جوش و رقابتی برای سگ

سگ در حال دویدن روی چمن ها

ورزش کردن و دویدن باعث درمان یبوست در سگ ها می شود

 

۴٫ داشتن رژیم غذایی مناسب برای درمان یبوست سگ

علاوه برداشتن فیبر بالای مواد غذایی خشک سگ، برخی از حیوانات خانگی مبتلا به یبوست مکرر هستند که وجود فیبر در آنها بی تاثیر است. هر سگ سیستم گوارشى مخصوصى دارد. در برخی از آنها ممکن است دارای سیستم‌های گوارشى ضعیفى باشند که باید این مساله را براى حفظ کردن منظم روند روده و تغییر نحوه تغذیه حیوان با دامپزشک مشورت کرد.

اما به طور کلی با آزمون و خطا می توانید رژیم غذایی مناسب سگ خود برای کنترل یبوست او را پیدا کنید. دامپزشک ها نیز با توجه به شرایط حیوان می توانند کمک زیادی به شما بکنند

بیشتر بخوانید: بیماری های دستگاه گوارش در سگ

 

سخن پایانی

چنانچه سگ شما زیاد یبس می شود و در دفع مدفوع مشکل دارد، حتما باید به او کمک کنید. این چهار روش برای درمان یبوست سگ‌ها جز رفتارها و درمان های خانگی یبوست سگ محسوب می شود. ولی اگر سگ شما با این روش ها درمان نشد بهتر است با دامپزشک مشورت کنید. امیدواریم این مطلب در مورد یبس شدن سگ ها برایتان مفید بوده باشد. چنانچه شما نیز نظر یا پیشنهادی دارید در بخش نظرات با ما و دیگران به اشتراک بگذارید.

 

پت خرید را دنبال کنید :‌
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
trackback

[…] جالب است بدانید: ۴ راه برای جلوگیری از یبوست در سگ‌ها […]

1
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x