فروردین ۱۰, ۱۴۰۳
درخت گربه

آموزش ساخت درخت گربه

برای گربه خانگی خود یک درخت زیبا و سرگرم کننده بسازید

با ساخت یک درخت گربه زیبا محیط خارج از خانه را که برای گربه شما بسیار مهیج و دوست داشتنی ست به داخل منزلتان بیاورید و برای او لحظه های زیبایی رقم زنید. این خانه را با آویزان کردن اسباب بازی های رنگارنگ و استفاده از آوای پرنده های عروسکی دلپذیر تر کنید. چنین خانه هایی برای گربه شما تفریح بسیار جالب و بی خطری فراهم خواهند کرد. اگر شما هم علاقه دارید یک درخت گربه زیبا برای حیوان خانگی خود بسازید با این مطلب از مجله پت خرید همراه باشید.

شاید برایتان جالب باشد بدانید: انتخاب بهترین خاک گربه؛ خاک گربه از چه موادی تشکیل می شود؟

 

مزیت های ساخت درخت گربه

گربه ها دوست دارند به بالای اجسام بروند و سرک بکشند. آنها همچنین جذب وسایل جنبنده شده و با آوای پرندگان مصنوعی شما سرگرم می شوند. گربه های خانگی اغلب اوقات بدلیل نداشتن چنین سرگرمی هایی چاق و بی حوصله شده چرا که عاملی برای تحریک شان به بازی و فعالیت فیزیکی وجود ندارد.

مزیت دیگر خانه های درختی تیز کردن و آراستن ناخن های پنجه گربه هاست. همچنین بازی دوست داشتنی راه رفتن محتاطانه (چنان که گربه ها بر سر دیوارهای باریک قدم می زنند.) را به آنها خواهد آموخت.

همچنین اگر این خانه درختی را در گوشه ای آفتاب گیر قرار دهید گربه شما با لمیدن بر بالای آن احساس قدرت و تسلط کامل به بیشه (که همان اتاق منزلتان است) را تجربه خواهد کرد. فراموش نکنید گربه سانان از این احساس قدرت لذت فراوانی می برند.

پیشنهاد مطالعه :اسکرچر گربه چیست ؟

 

مراحل ساخت درخت گربه

  • شاخه های ضخیم از نفس افتاده درختان که بر روی زمین اطراف خانه تان پیدا کرده اید را شسته و از نبودن حشرات بر روی سطح بیرونی آنها مطمئن شوید. سپس چند روزی برای خشک شدن این شاخه ها صبر کرده تا کاملا رطوبتشان از بین برود. ضخامت این شاخه ها بهتر است از ۲ اینچ کمتر نباشد.
  • حال زمان ساخت خانه درختی فرا رسیده است. بلندترین و ضخیم ترین شاخه درخت را که اثری از رطوبت بر سطح آن نیست انتخاب کنید حال انتهای شاخه را در قوطی کنسرو یا هر قوطی کوچک حلبی دیگر قرار داده و دور آن را با ماسه پر کنید. اضافه های سطح خالی را با سیمان مرطوب پر کرده و یکدست کنید و اجازه دهید تا سیمان خشک شده و شاخه دیگر قابل تکان خوردن در قوطی نباید.
  • اگر شاخه به حالت کج یا خمیده در قوطی جای گرفت و محکم شد اصلا نباید نگران باشید. چون به مجموعه نهایی ایرادی وارد نخواهد کرد.
  • اگر برای پایه اصلی خانه درختی خود تهیه ای ندیده اید می توانید از قالبهای چوبی و یا تخته های سه لایه ی چوبی استفاده کرده و روی آنها را با تکه ای فرش یا موکت بی استفاده بپوشانید و سطح چوبی را مخفی کنید. مراقب باشید که سطح پایه درخت گربه را به اندازه کافی سنگین و یکدست کرده باشید که خطر سقوط شاخه ها به صفر رسیده باشد. برای احتیاط در آخر کار می توانید این درخت را از قسمت عقبی به یک گوشه از دیوار متصل کنید و از تکان نخوردن آن مطمئن شوید.
  • شما می توانید با کمی نکته بینی شاخه های خم دار را مانند تصویر در کنار هم به طریقی بچینید که وزن هر دو طرف پایه حفظ شده و بین آنها فاصله مناسب وجود داشته باشد. دقت کنید که پایه های شاخه ها را که در قوطی قرار داده اید به اندازه کافی بر روی سطح پائینی سفت و پابرجا ساخته باشید. یک راه سنگین و پابرجا ساختن پایه اصلی استفاده از وزنه های ورزشی ست که اگر نوجوانی بدنساز در خانه داشته باشید زمان کش رفتن چند وزنه از وسایل او فرا رسیده است.
  • بر روی شاخه ها سوراخهای ایجاد کنید تا با استفاده از میخ های پرچی بتوانید مراحل بعدی کار را انجام دهید. در این مرحله باید با استفاده از وسیله های انعطاف پذیر و البته محکم و قابل ارتجاع مکان های مناسبی بر روی درخت ایجاد کنید که گربه بتواند بر روی آنها آرمیده و از ایمن بودن این مکان ها مطمئن شوید. وصل کردن این استراحتگاهها بین دو شاخه باعث استوار بودن شاخه ها نیز خواهد شد.
  • پس با توجه به تصویری که مشاهده می کنید با ابتکار و ایده هایی که مناسب می بینید تعداد شاخه های ضخیم و متناسب با پایه را تهیه دیده و به طرزی کنار هم بچینید که تعادل طرفین پایه به هم نخورد با استفاده از بندهای کنفی ضخیم می توانید شاخه ها را به یکدیگر بسته و ثابت کنید.
  • توپهای پلاستیکی کوچک ریسمانهای کوتاه و پرهای بزرگ را به قسمت هایی از این درختچه که مورد نظرتان است بیاویزید تا گربه شما جذب آنها شود و از درخت بالا رفته و محل های استراحت بر روی آن را بیابد.

 

سخن پایانی

می توانید این خانه درختی را در کنار پنجره یا حداقل پوستری از یک منظره زیبا قرار دهید تا محیط فراهم شده به اندازه کافی برای گربه خانگی شما دوست داشتنی شود. شک نداشته باشید که گربه شما از بالا رفتن، بازی و لمیدن بر این درختچه لذت فراوانی خواهد برد. اگر فرصت ساختن درخت گربه را نداشتید، می توانید این محصول را از پت شاپ پت خرید در طرح ها و مدل های مختلف خریداری کنید. امیدوارم این آموزش برای شما مفید بوده باشد چنانچه نظر یا پیشنهادی در مورد ساخت درخت گربه به روش های دیگر دارید در بخش کامنت ها با ما و دیگران به اشتراک بگذارید.

پت خرید را دنبال کنید :‌

3 2 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک‌گذاری
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x