فروردین ۱۰, ۱۴۰۳

برنج برای سگ خوب است؟ آیا سگ ها می توانند برنج بخورند؟

سگ ها نیز مانند انسان ها معمولا به جز گوشت مواد غذایی غیر گوشتی همچنین میوه و سبزیجات میخورند. بعضی از دامپزشکان توصیه می کنند که سگ ها باید غذایی بخورند که شامل برنج و دانه های مغذی باشد. بعضی دیگر عقیده دارند که پلو به علت هضم آسان باید به عنوان یک مکمل غذایی در رژیم غذایی سگ ها باشد. در این مقاله از مجله پت خرید به فواید برنج خوردن برای سگ پرداختیم

 

برنج سفید برای سگ

اگر سگ شما دچار اسهال شده است برنج سفید می تواند به عنوان مکملی سودمند در برنامه غذایی او باشد ولی برنج به تنهایی مواد و نیاز های بدن سگ شما را تامین نمی کند. بنابر این بهتر است بزنج با با مواد غذایی دیگر همچون سبزیجات و حتی مواد گوشتی و پروتئینی ترکیب کنید تا نیازهای سگ تان را تامین کند.

همچنین شما می توانید در رژیم غذایی سگ تان از برنج های قهوه ای بهره ببرید و این ماده غذایی نیز برای او مناسب خواهد بود.

 

سگ بولداگ که به ظرف غذای پر از سبزیجات و برنج نگاه می کند

در رژیم غذایی سگ خود سبزیجات و برنج را بگنجانید

مقایسه برنج قهوه ای و سفید برای سگ

برنج قهوه ای دارای پروتئین است و از کمتر از برنج سفید خاصیت چاق کنندگی دارد. برنج قهوه ای از برنج سفید گران تر است و برای طبخ آن زمان بیشتری را باید صرف کنید. در مقابل پلو سفید خیلی زود تر می پزد و برای درمان ناراحتی های شکمی و اسهال مناسب سگ شما است. جویدن پلو سفید خیلی راحت تر است. برنج سفید انرژی زیادی دارد و برای سگ های بزرگ سال مناسب است.

 

پلو سفید پلو قهوه ای
پروتئین کمتر پروتئین بیشتر
قیمت کمتر قیمت بیشتر
زمان پخت کمتر زمان پخت بیشتر
جویدن راحت تر کمی سفت تر از برنج سفید
انرژی بیشتر از برنج قهوه ای انرژی کمتر از برنج سفید

جدول مقایسه برنج قهوه ای و سفید

اینکه کدام یکی از انواع برنج را به سگ خود بدهید به تصمیم شما بستگی خواهد داشت. همچنین این مورد به علاقه سگ به خوردن برنج نیز ربط پیدا می کند.

شاید برایتان جالب باشد بدانید: ۱۰ غذایی که برای سگ ها مضر هستند!

 

یک قاشق برنج قهوه ای در کنار یک قاشق برنج سفید

هم برنج قهوه ای و هم برنج سفید برای سگ خوب است

طرز تهیه پلو برای سگ

درست کردن پلو برای سگ ها خیلی شبیه درست کردن پلو برای خودمان است. یک لیوان برنج را با ۴ لیوان آب بر روی گاز قرار دهید و اجازه دهید به مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه بپزد و نرم شوند.  نکته مهم این است که هیچ گونه ادویه و نمکی به آن اضافه نکنید. همچنین لازم نیست به این غذا روغن بزنید

نحوه سرو برنج برای سگ ها نیز ساده است. صبر کنید تا غذایی که برای سگ خود پخته اید سرد شود، زمانی که سرد شد آماده استفاده است. شما می توانید این پلو را با غذای روزانه سگتان مخلوط کنید.

مطالعه دستور پخت غذای خانگی برای سگ را نیز به شما توصیه می کنیم.

 

آیا سگ ها به برنج حساسیت دارند؟

به این نکته توجه کنید بعضی از سگ ها به پلو حساسیت دارند. بیشتر سگ ها به خوردن پلو حساسیتی ندارند اما بدن بعضی از سگ ها به برنج عکس العمل نشان می دهد. علائم حساسیت عبارت است از: خارش پوست، ریزش مو، وجود نقاط داغ روی بدن و چرک کردن داخل گوش. اگر یکی از این علائم را بعد از دادن این غذا به سگتان مشاهده کردید مصرف آنرا قطع کنید و سریعا سگ خود را به دامپزشکی ببرید.

پت خرید را دنبال کنید :‌
3 2 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک‌گذاری
اشتراک در
اطلاع از
guest

1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Sadegh
Sadegh
6 ماه قبل

سلام مطالب خیلی خوب وارزنده بودن.ممنون از شما فقط ی سوالی دارم چرانمیتونم به سگم جای دستشویی رو یاد بدم همه ی فرمانهارو اجرا میکنه جز این فرمان البته توله ی من شیپرد و۴ماهه ست

1
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x