فروردین ۳۰, ۱۴۰۳
سگ در صندوق عقب ماشین استیشن که حالت له له زدن دارد

ماشین گرفتگی سگ و ۱۰ روش جلوگیری از استفراغ سگ در ماشین

سگ ها و مشکل ماشین زدگی

سگ ها هم مثل ما انسان ها دچار ماشین زدگی می شوند و ممکن است استفراغ کنند و یا حالت های نامتعادل داشته باشند. برای بعضی از سگ ها سفر جایزه فوق العاده ای است. به خصوص اگر قادر باشد به اطراف نگاه کند و از طریق پنجره باز بوهای مختلف را استشمام کند. اما سگ ها هم مثل بعضی انسانها ممکن است دچار ماشین گرفتگی شوند. این باعث می شود که سفر کردن برای هر دوی شما مشکل و ناراحت باشد. اما برای جلوگیری از استفراغ کردن سگ در ماشین و مقابله با بیماری ماشین گرفتگی آنها چه کارهایی باید انجام دهیم؟ در ادامه این مطلب از مجله پت خرید همراه ما باشید تا نکات لازم را بیان کنیم

 

۱۰ روش برای کاهش عوارض ماشین گرفتگی در سگ ها

سگها خیلی دوست دارند سوار ماشین شوند این برای آنها به معنی رفتن به جاهای جدید و جالب است. این اتفاق ممکن است با ماشین زدگی سگ ها همراه باشد و دچار استفراغ شوند. در اینجا ۱۰ روش برای کاهش عوارض ماشین گرفتگی در سگ ها بدون استفاده از دارو را بیان خواهیم کرد. راهکارهایی که به سگ شما کمک می کند از سفرهای ماشینی لذت بیشتری ببرد. همچنین شما نیز تجربه متفاوتی از سفر همراه با سگ خود خواهید داشت.

پیشنهاد مطالعه: ۸ خطری که حیوانات در ماشین را تهدید می‌کند

 

سگ را کم کم به سفر با ماشین عادت دهید

سگ هایی که به ماشین عادت ندارند بیشتر دچار عوارض ماشین گرفتگی می شوند. حرکات ماشین یا استرس ناشی از سواری می تواند باعث ایجاد استفراغ در سگ شود. اگر شکم پر باشد غذا را بالا می آورند و اگر حتی معده شان خالی باشد هم کمی مایع سبز رنگ را استفراغ می کنند.  با سفرهای کوتاه و منظم او را به ماشین عادت دهید. استفاده از ماشین را فقط به موارد ضروری یا زمانی که انتخاب دیگری ندارید محدود کنید.

شاید برایتان جالب باشد بدانید: راهنمای خرید بهترین باکس برای سگ و لوازم جانبی آن

 

صورت سگ را به طرف جلو قرار دهید طوری که بتوانند بیرون را ببینند

افرادی که دچار ماشین گرفتگی می شوند اگر صورت خود را در جهت حرکت اتومبیل قرار دهند و از پنجره بیرون را نگاه کنند راحت تر هستند. این در مورد سگ ها هم صادقند. صورت آنها را رو به جلو قرار دهید طوری که بتوانند از پنجره بیرون را ببینند.

شاید برایتان جالب باشد بدانید: سگها از چه چیزی متنفرند؟ ۱۱ کار که سگ از آن متنفر است

 

برای سگ خود سرگرمی فراهم کنید

اگر تمام راه سگ به این فکر کند که تهوع دارد احتمال استفراغ بیشتر است. برایش یک اسباب بازی مخصوص سگ یا سرگرمی برای طول راه فراهم کنید، چیزی که برایش جالب باشد. این کار حواس سگ را از استرس سفر منحرف می کند و احتمال ماشین گرفتگی کم می شود.

 

ماشین را خنک نگه دارید

یک ماشین گرم و کندرو حال سگ را بدتر می کند. هوای ماشین را سرد و تهویه آن را مناسب کنید. در روزهای گرم قبل از سوار شدن سگ، ماشین را روشن کنید و تهویه آن را به کار اندازید، بنابراین پیش از سوار شدن سگ دما به حد مناسبی می رسد و دیگر حالت ماشین گرفتگی برای او رخ نمی دهد.

 

به سگ تان اجازه  هواخوری بدهید

هوای تازه به همان اندازه سرد بودن ماشین برای سگ شما مهم است. اینکه به سگ اجازه دهید سرش را به شیشه بچسباند خطرناک است، پنجره را کمی باز کنید به طوری که بتواند بینی اش را داخل شکاف آن کند این حالش را خیلی بهتر می کند. این کار سگ را شاد می کند و حواسش را از شکمش منحرف می کند تا دچار ماشین گرفتگی نشود.

برای اینکه بدانید چرا سگ ها از بیرون بردن سر خود از شیشه ماشین لذت میبرند ؟ پیشنهاد می کنیم مطلب مرتبط با آن را مطالعه کنید.

 

با آرامش و نرم رانندگی کنید

رانندگی بد برای انسان ها آشفته کننده و پراسترس است و برای سگ ها هم همینطور خواهد بود. بهتر است معقول و نرم رانندگی کنید، مسیرتان را به آرامی عوض کنید و ترمز ناگهانی نگیرید. این باعث راحتی بیشتر سگ، کاهش استرس او و پذیرش راحت تر سفر می شود.

 

قبل از سفر به سگ غذا ندهید

اگر احتمال دارد سگ در طول سفر دچار تهوع شود به او قبل از سفر غذا ندهید. شکم پر، حال سگ را در ماشین بدتر می کند. اگر آخرین وعده غذایی چند ساعت قبل از سوار شدن به ماشین خورده شود احتمال تهوع  و استفراغ سگ شما کم می شود.

پیشنهاد مطالعه: حقایقی در مورد خرخر کردن سگها و چگونگی درمان آن

 

سگ را در جای امن قرار دهید

اگر سگ در ماشین تلو تلو بخورد یا احساس عدم ثبات و نا امنی کند تهوع او بدتر خواهد شد. یک مهار کننده  خوب سگ برای داخل ماشین خریداری کنید و برای ایمن نگه داشتن سگ در طول سفر از آن استفاده کنید. بنابراین سگ بیشتر احساس راحتی و امنیت خواهد کرد. برای خرید لوازم ماشین مخصوص سگ می توانید از پت شاپ پت خرید کمک بگیرید.

 

به سگ قوت قلب بدهید

توجه کردن بیش از حد و قوت قلب دادن زیاد هنگامی که سگ غمگین و تحت استرس است ترس های غیرمنطقی او را تشدید کرده و او را متقاعد می کند که خطر، واقعی است. این کار وضعیت را بدتر می کند. اما زمانی که سگ ۱۰۰% احساس خوب ندارد، گفتن یک کلمه با مهربانی، لبخند یا یک حالت اطمینان کلی می تواند به او کمک کند که آرام شده و شادتر باشد.

 

در فواصل منظم توقف کنید

هنگامی که سگ در ماشین است مسافت های طولانی را باید تبدیل به مسافت های کوتاه کنید حداکثر مدت رانندگی نباید بیشتر از ۹۰ دقیقه باشد. بعد از ۹۰  دقیقه، ۵ دقیقه استراحت کنید به سگ اجازه دهید از ماشین بیرون برود، پاهایش را کش دهد، کمی جیش کند و کمی آب بنوشد. در سفرهای طولانی توقف های میان راه و کمی راه رفتن تهوع را کمتر کرده و سگ سفر را با راحتی بیشتری تحمل می کند.

 

سخن پایانی

امیدواریم این مطلب در مورد نحوه سفر کردن با سگ و راه های جلوگیری از استفراغ سگ در ماشین برایتان مفید بوده باشد. چنانچه نیاز به خرید وسایل سفری با سگ دارید می توانید روی ما حساب کنید و بهترین محصولات را با کیفیت عالی و قیمت مناسب از پت شاپ پت خرید تهیه کنید. همچنین اگر قصد سفر رفتن با سگ خود را دارید پیشنهاد می کنیم مطلب چند توصیه مهم قبل از سفر رفتن با سگ  را مطالعه کنید.

چنانچه نظر، پیشنهاد و یا سوالی در این زمینه دارید در بخش کامنت ها با ما و دیگران به اشتراک بگذارید.

پت خرید را دنبال کنید :‌
1 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک‌گذاری
اشتراک در
اطلاع از
guest

3 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
مهدیس
مهدیس
3 سال قبل

من همه این کارها رو کردم حتی هرروز میبرمش باماشین بیرون اما وقتی میریم مسافرت تاخودمقصد اذیت میشه

5
1
مهدی
مهدی
1 سال قبل

الان به نظر خودتان راهکار دادید زحمت کشیدید این چیزایی که گفتید که هر آدم کودنی خودش به ذهنش میرسید.
دیگه لازم نکرده از این راهکارها بدید من همه این چیزایی که شما گفتید رو با خیلی از موارد دیگه که خود شما هم نمیدونید اجرا کردم اما سگم بازم تو ماشین استفراغ میکنه.

Mahsa
Mahsa
1 سال قبل

یه قرص ضد تهوع یک ساعت قبل حرکت و اینکه کنارش بشینید با خوراکی سبک مثل تشویقی خشک و نوازش بهش احساس امنیت بدید و خوشایند سازی کنید اوکی میشه

3
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x