فروردین ۱۰, ۱۴۰۳

جلوگیری از حمله طوطی های کاکادو به مهمانان

چرا کاکادوها به مهمان حمله می‌کنند؟

در بین طوطی‌های بزرگ، کاکادوها و بخصوص کاکادوهای تریتون (triton cackatoos) در این مورد رفتار متفاوت‌تری دارند. همینطور این کاکادوها نسبتاً باهوش‌تر و بازیگوش‌تر از دیگر طوطی‌های بزرگ جثه هستند. وجود یک طوطی بزرگ و باهوش در خانهٔ شما به این معناست که باید توانایی کنترل و حفظ گرایشات شدید و فراوان او را نیز داشته باشید. اینجا نقش شما فقط یک پرستار و مراقب نیست و بلکه باید راهنما و مشاور پرندهٔ خود بوده و مانند یک بچهٔ کوچک او را کنترل کنید. اگر طوطی شما عادت به حمله کردن به میهمانان دارد، قبل از دعوت کردن میهمان به خانه باید اقدامات احتیاطی مناسبی را انجام دهید. در این مقاله از مجله پت خرید به شما کمک می‌کنید تا از حمله طوطی های کاکادو به مهمان‌ها جلوگیری کنید.

 

در زمان ورود مهمان مراقب کاکادو باشید

اطمینان حاصل کنید که طوطی شما قبل از ورود مهمانان به خانه به صورت امن در قفس خود قرار گرفته‌است. وقتی که اولین مهمان‌ها وارد خانه می‌شوند سطح انرژی و نشاط افراد خانه بالا می‌رود و پویایی تغییر می‌کند. این امر به خصوص برای کاکادوهای نر باعث می‌شود که پرنده خود را در رأس استقبال کننده‌ها دیده و باید تشخیص دهد که این فرد غریبه یک دوست است یا یک متجاوز؟

هنگامی که مهمان‌ها در واکنش به طوطی می‌ترسند یا محجوب می‌شوند، پرنده به طور طبیعی در پاسخ به آنها گاز می‌گیرد. این گاز گرفتن یا ناشی از ترس است و یا ناشی از پرخاشگری. بنابراین باید به مهمان‌ها توصیه شود که در صورت نزدیک شدن به طوطی خود را کنترل کرده و بدون ترس و با انرژی و لبخند زدن با او رفتار کنند.

اگر رفتار مهمانان دوستانه باشد ممکن است طوطی کاکادو نیز رفتار مناسبی در پاسخ به آنها از خود نشان دهد. متاسفانه این عکس العمل در پرنده تبدیل به یک عادت و الگو می‌شود که باید آن را شکست. پس همهٔ آن انرژی تازه را باید صرف انجام اقدامات مناسب برای از بین بردن این مشکل طوطی بکنید.

جالب است بدانید: نکات کلیدی نگهداری از قناری به عنوان حیوان خانگی

 

سحر و جادوی اتاق خنثی

برای کار کردن با پرندهٔ بزرگ خود به طور روزانه در یک “اتاق خنثی” و به صورت دوتایی وقتی را صرف کنید. این اتاق باید یک اتاق نا آشنا برای پرنده باشد که او در این اتاق برای خود قلمرویی برای محافظت کردن ندارد.

در این اتاق تبدیل به معلم او شوید و برخی رفتارها و حرکات را به همراه نشانه‌های خاصی به او آموزش دهید. این آموزش‌ها و حرکات می‌تواند شامل دست دادن، رقصیدن و تکان دادن بال‌ها و سایر حرکات مانند چرخیدن به دور خود باشد.

کاکادوها و اکثر طوطی‌های بزرگ بسیار ماهر و باهوش هستند و همچنین می‌توانند با اشیای مختلف ساعتها به نمایش بپردازند. به همین منظور قرار دادن مهره‌ها در پیچ مخصوص خود و سایر آموزش‌های این چنینی برای آنها میسر است. این جلسات آموزشی در اتاق خنثی می‌تواند شما را در نقش رهبر و رئیس طوطی اثبات کند. همین‌طور به پرنده اعتماد به نفس بیشتری ببخشد.

بیشتر بخوانید: کمبود ویتامین در کاسکو و علائم و عوارض کمبود هر کدام از آنها در طوطی

 

تشویق کردن کاکادو برای جلوگیری از حمله آن

مهمان‌ها را در کنار قفس طوطی آورده و پرنده را برای انجام “نمایش” آماده کنید. سپس کاکادو را بیرون آورده و در حالی که تحت کنترل شماست با اشاره‌ها یا کلمات مخصوص که از قبل به او آموزش دادید او را به انجام یک یا دو حرکت نمایشی تشویق کنید.

در این هنگام، مهمانان که احتمالاً از دیدن این نمایش شگفت زده می‌شوند باید شروع به دست زدن و تشویق و لبخند زدن به پرنده کند. در نتیجه کاکادو احساس آرامش بیشتری می‌کند و کنترل کردنش در این لحظه آسان‌تر خواهد بود.

اگر مشاهده کردید که طوطی شما دوباره عصبانی شد، حمله کرد، احساس نا امنی به او دست داد و قصد حمله کردن دارد، دوباره او را به انجام حرکات نمایشی تحریک کنید. بدین صورت رفتار نا مطلوب انحراف پیدا کرده و از بین می‌رود. برای جلب توجه و تشویق دیگران انجام حرکات نمایشی پیچیده لازم نیست. گاهی حتی حرکات و رفتارهای ساده و صحیح طوطی باید مورد تشویق قرار بگیرد. با این کار او احساس آرامش بیشتری کسب بکند.

جالب است بدانید: دنیا از دید طوطی ها چگونه است؟ معرفی حواس پنجگانه طوطی

 

قبل از شروع حمله طوطی کاکادو را راهنمایی کنید

این رفتار نامناسب طوطی های کاکادو نمونه‌ای از رفتارهاییست که از انرژی فراوان او ناشی می‌شود. در واقع تحت تأثیر این انرژی چنین رفتارهای مثل حمله کردن از طوطی کاکادو سر می‌زند.

پرنده نیازمند این است که با استفاده از راهنمایی‌ها و دستور العمل‌هایی که صاحبش راهنمایی شود. با این کار طوطی کاکادو بدون ایجاد دردسر از هوش خود برای سرگرم کردن خود و دیگران استفاده می کند. همچنین مورد توجه قرارگرفتن توسط دیگر افراد باعث خوشحالی او می شود. بی شک او به عنوان یک ستارهٔ محبوب بین دیگران بسیار بهتر و شادتر از یک بچهٔ لوس و بد اخلاق است.

 

پت خرید را دنبال کنید :‌
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک‌گذاری
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x