اردیبهشت ۱, ۱۴۰۳
گربه مخفی شده و آماده حمله

دلایل حمله گربه خانگی به صاحبش و انسان های دیگر

لگر شما هم گربه دارید حتما برایتان اتفاق افتاده که گربه ناگهان به شما حمله کرده و پایتان را گاز گرفته باشد. معمولا این امر یک اتفاق معمول بین گربه خانگی است. در این مقاله از مجله پت خرید به دلایل حمله گربه خانگی به انسان و راهکارهای ساده برای اصلاح این رفتار اشتباه گربه می پردازیم.

 

دلیل گاز گرفتن های ناگهانی گربه

حمله کردن و گاز گرفتن پای انسان توسط گربه زمانی رخ می‌دهد که حوصله گربه سر رفته و کسل شده است. گربه ها نیاز به بازی و تمرین تکنیک های شکاری خود دارند. گربه خانگی بدون داشتن اسباب بازی مناسب گربه که سرگرم کننده باشد، لزومآً به این نتیجه می رسد که این مهارت‌ها را روی انسان ها پیاده کند.

این حیوان برای انجام بازی های موش و گربه ای، در پشت مبلمان و اثاثیه کمین می کند. به همین دلیل زمانیکه شما از جلوی پناهگاه آنها رد می شوید، مورد حمله و شکار گربه خود قرار می گیرید.

گربه دست صاحبش را گاز گرفته است

گربه خانگی در زمان حمله ممکن است صاحبش را گاز بگیرد

چرا گربه های خانگی به انسان حمله می کنند؟

باید در نظر داشته باشید که گربه در حالت حمله قصد آسیب به شما را ندارد. گربه حتی از اینکه شاید به انسان آسیبی وارد کند، کاملاً بی اطلاع است. گربه ای که این بازی ها را می کند، نیاز به وسایل مخصوص برای بالا رفتن دارد. استفاده از اسکرچر و سطوح مخصوص پنجه کشی گربه به رفع این حالت کمک خواهد کرد. اسکرچر گربه کمک شایانی به درمان این بدرفتاری گربه می کند.

گربه ها حتی از شکار و کشیدن عروسک‌های مخصوص شان به شکل حیوانات به اطراف لذت می برند. استفاده از جای خواب های مخصوص گربه ها نیز تا حدی برای آنها تصویری از آغوش مادر و خواهر یا برادران خود خواهد کرد.

 

گربه که روبروی صاحبش نشسته

گربه ها متوجه نیستند که ممکن است حمله او به صاحبش صدمه بزند

بیشتر بخوانید: رایج ترین صدمات گربه ها و راههای درمان این صدمات در گربه

 

راهکار مقابله با حمله گربه خانگی به صاحبش

گربه ای که همچنان به حمله کردن به انسان و صاحبش ادامه می دهد، بی شک نیاز به یک گربه دیگر برای کشمکش و بازی با یکدیگر برای مصرف انرژی خود دارد. اغلب این رفتارهای تهاجمی و حمله کردن به انسان در گربه های نر مشاهده می شود. هر چند گربه عقیم باشد، علت این حمله ها تحریک برخی از غدد جنسی در آنهاست،

آیا با بازی کردن می توان حمله گربه را کنترل کرد؟

برای جلوگیری از چنین رفتاری که به مرور تبدیل به یک عادت بسیار بد خواهد شد، به نحوی که پاها و زانوهای شما تبدیل به منطقه جنگی گربه شما میشود، باید یکی از اسباب بازیهای مورد علاقه او مانند توپ پلاستیکی یا موش اسباب بازی او را در دست بگیرید و زمانیکه گربه قصد حمله به شما دارد، توپ یا موش را به سمت دیگری پرت کنید. این ایده مشخص می کند که گربه مایل است تا شما را درگیر بازی کند که با این روش این بازی را برای خودتان سرگرم کننده و امن خواهید کرد.

مطالعه مقاله اهمیت بازی کردن با گربه ها حتما به شما کمک بسیاری خواهد کرد.

 

پیشنهاد مطالعه: ۱۰ نکته در مورد انتخاب و نحوه آماده سازی خاک گربه

سخن پایانی

امیدواریم این مطلب در مورد حمله کردن گربه خانگی به صاحبش و راه های پیشگیری از آن برایتان مفید بوده باشد. چنانچه شما نیز نظر یا پیشنهادی در این زمینه دارید خوشحال می شویم در بخش کامنت ها با ما و دیگران به اشتراک بگذارید.

پت خرید را دنبال کنید :‌

3.2 6 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
معصومه هستم
معصومه هستم
1 سال قبل

سلام. ممنون از توضیحات تون ..گربه ی ما که ماده هم هستش طوری حمله می کنه که چشماش جز سوژه ی مورد نظرش هیچ چیز دیگه ای رو نمی بینه !!!!!به سختی تونستیم از سوژه ی حمله ش که انسان هم بود جدا کنیم. ممنون میشم توضیحات بیشتر را اینجا مطرح کنید.

1
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x