فروردین ۱۰, ۱۴۰۳
بدن سگی که دچار خشکی پوست است

درمان خانگی خشکی پوست در سگ ها

دلایل خشک شدن پوست سگ ها

خشکی پوست سگ ها معمولا بر اثر عوامل محیطی، حمام کردن بیش از حد و یا بیماری به وجود می آید. خشکی پوست خارش را به همراه دارد و موجب ناراحتی سگ و تغییر شکل موهای او می شود. البته خشک شدن پوست در سگ ها گاهی شایع است و لازم به نگرانی نیست. در این مطلب از مجله پت خرید روش هایی برای درمان خشکی پوست سگ را بیان خواهیم کرد که با انجام آنها بتوانید بهترین کمک را به حیوان خود بکنید.

 

آیا خشکی پوست برای حیوان من خطرناک است؟

خشکی پوست خطرناک نیست ولی می تواند عامل به وجود آمدن بیماری های پوستی دیگر شود. درمان خشکی پوست در اکثر مواقع آسان است. زیرا شما فقط باید رفتار پت خود را زیر نظر بگیرید و عامل بیماری را یافته و آن را از بین ببرید.

شاید برایتان جالب باشد بدانید: شامپو خشک سگ چیست؟ محاسن استفاده از شامپو خشک برای سگ

 

درمان خشکی پوست سگ

روش های بسیاری برای درمان خانگی خشکی پوست سگ وجود دارند. ولی بهتر است در صورتی که به وجود داشتن مشکلی بزرگ در حیوان خود شک دارید با دامپزشک مشورت کنید. زیرا ممکن است علت خشکی پوست بیماری های نهان و یا مشکلات پوستی دیگر باشد.

هنگامی که علت خارش پوست سگ شما خشکی پوست تشخیص داده شد و احتمال وجود تمامی بیماری های دیگر (عفونت های باکتریایی و قارچی، انگل ها، آلرژی ها و یا دیگر بیماری های نهان) از بین رفت می تواند درمان پت را به این صورت شروع کنید:

 

انتخاب شامپوی مناسب و طبیعی

انتخاب شامپوی مناسب سگ را فراموش نکنید. خشکی پوست سگ شما با انتخاب یک شامپوی مناسب و با کیفیت، آرام آرام کاهش یافته و در نهایت رفع می گردد. فقط باید بدانید کدام محصول با پوست حیوان شما سازگار تر است.

 

تغییر برنامه شستشوی حیوان

گاهی شست و شوی بیش از اندازه سگ موجب خشکی پوست او می شود، به هر حال سغی کنید سگ خود را زیاد حمام نبرید تا پوست حیوان خشک نشود. البته این بدین معنی نیست که نظافت سگ خود را فراموش کنید. بلکه باید افراط و تفریط را شستشوی سگ کنار بگذارید.

 

ماساژ دادن پوست سگ با روغن های طبیعی

یکی از اقدامات لازم در درمان خشکی پوست در سگ ها ماساژ دادن حیوان با استفاده از روغن های طبیعی است. این عمل موجب نرم شدن پوست سگ و در نتیجه از بین رفتن خشکی آن می شود.

پیشنهاد مطالعه:

 

تغییر رژیم غذایی سگ

ممکن است بعضی از محصولات غذایی باعث خشک شدن پوست حیوان شما شود. همانطور که بعضی از محصولات غذایی باعث افزایش چربی پوستی در ما انسان ها می شود، در سگ ها نیز اینگونه است.

 

کنترل عوامل محیطی

عوامل تهدید کننده محیطی موجب خشکی پوست سگ را از بین ببرید. ممکن است حیوان شما به چیزی حساسیت داشته باشد و بازی کردن با آن باعث خشکی پوستش شود. پس در این مواقع مراقب رفتارهای سگ خود باشید.

 

استفاده از خمیر جو دوسر

برای نرم شدن پوست سگ می توانید از خمیر جو دوسر استفاده کنید. جو دو سر را خمیر کرده و قبل از حمام کردن بر روی بدن سگ خود بمالید و بگذارید کمی بماند تا به خورد پوست برود. سپس سگ خود را با یک شوینده ملایم شستشو دهید.

 

پت خرید را دنبال کنید :‌
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک‌گذاری
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x