اردیبهشت ۷, ۱۴۰۳
باز گرداندن پرنده های فراری

راه کارهایی برای بازگرداندن پرنده فراری ؛ نکاتی در مورد نحوه گرفتن پرنده فراری

بازگرداندن پرنده فراری

پرنده ها به دلایل مختلف ممکن است فرار کنند.، ترس، جفتگیری، تجربه جدید و… هر کدام ممکن است باعث فراری شدن پرنده شود. اما پرنده ای که از دستتان فراری شده است را می توانید دوباره برگردانید. به شرطی که خونسردی خود را حفظ کرده و نکاتی که بیان می کنیم را رعایت کنید. در این مقاله از مجله پت خرید به بررسی این معضل پرداخته و راهکارهای ساده که ممکن است منجر به بازگرداندن پرنده فراری شوند را به شما خواهیم گفت.

 

مراقب پرنده در حال پرواز باشید

یکی از کارهایی که برای بازگرداندن پرنده های فراری باید انجام دهید توجه به موقعیت پروازی آنهاست. در این موقعیت:

  • وقتی پرنده تان درحال پرواز است، چشم از او بر ندارید.
  • آخرین جایی که پرنده را بوده را به خاطر بسپارید. سطح پروازش و اینکه چقدر خسته به نظر می آمده را یادتان باشد. شاید همان حوالی فرود آمده باشد.
  • در حالیکه پرنده پرواز می کند با صدای بلند صدایش کنید. اینکار به او کمک می کند تا راهش را به سمت شما بیابد.

 

جستجوی پرنده فراری و نکاتی که باید بدانید

جستجو پرنده گمشده سختی های خودش را دارد. اما برای بازگرداندن پرنده ای که فرار کرده است می توان اقدام های کلیدی انجام داد تا او را تشویق به بازگشت کند. برای بازگرداندن پرنده فراری این نکات را به خاطر داشته باشید:

  • در مراحل اولیه جست و جو، محوطه محدودی را با دقت تحت نظر قرار دهید.حدود یک دو کیلومتر اطراف خانه را بگردید. طوطی ها غالبا زیاد دور نمیشوند مگر اینکه به شدت بترسند.
  • اگر موفق به تشکیل گروه جستجو شده اید، پخش شوید و محلی را که پرنده آخرین بار دیده شده پوشش دهید.
  • به خاطر داشته باشید که طوطی تان ممکن است قبل از اینکه شما او را ببینید، شما را ببیند. در این صورت سکوت می کند. احتمالا به این دلیل که در حضور شما احساس آرامش بیشتری کرده.
  • اگر نمیتوانید ببینیدش، صدایش کنید. ممکن است جوابتان را بدهد. کلماتی را که می شناسد یا غالبا تقلید می کند را بگویید. غالب طوطی ها را با سر و صدایشان می توانید پیدا کنید.
  • با وجود رنگهای روشن غالب طوطی ها، تشخیصشان در میان شاخ و برگ درختان می تواند بسیار دشوار باشد. به جای اینکه روی درختان به دنبال طوطی تان بگردید، به تکان های غیر عادی برگها توجه کنید.
  • اگر پرنده ی دیگری دارید که مورد علاقه ی اوست، آن را هم همراهتان به محل بیاورید. قفس پرنده را در همان محل زمین بگذارید و از آن فاصله بگیرید. سر و صدای این پرنده ممکن است پرنده گم شده‌تان را تشویق به بازگشت کند. تا حد ممکن سکوت کنید تا صدای جیغ پرنده را بشنوید.

بیشتر بخوانید: تاثیر نور خورشید روی پرندگان؛ آیا آفتاب برای پرنده خوب است؟

وقتی پرنده پیدا شد ولی نمی توانید او را بگیرید

بازگرداندن پرنده فراری  که پیدا کرده اید هم نکات مخصوص به خود را دارد. وقتی پرنده را پیدا کردید ولی نمی توانید به آن دسترسی داشته باشید، باید کارهای زیر را انجام دهید:

  • غذاهای پرنده مورد علاقه، ظروف غذای آشنا و در صورت امکان قفسش را بیاورید. در این موقعیت مطالعه ۱۰ خوراکی مورد علاقه پرندگان از گنجشک تا طوطی شاید برایتان مفید باشد
  • اگر تازه جایی نشسته باشد، احتمالا برای مدتی پرواز نخواهد کرد. پس نگران نباشید و دستپاچه عمل نکنید
  • هرگز پرنده را در ارتفاع یا شیب زیاد تشویق به پرواز نکنید. سعی کنید خودتان، دوست پرنده تان یا قفس پرنده را جای قرار دهید تا پرنده کم کم با پروازهای کوتاه ارتفاعش را کم کند.
  • وقتی پرنده را یافتید، آرامش خود را حفظ کنید مگر این که پرنده در خطر جدی باشد.
  • اگر نمی توانید به او برسید، بهتر است بگذارید همانجا که نشسته بماند و به فکر یافتن یک استراتژی باشید.
  • برای بازگرداندن پرنده فراری عجله نکنید. سعی نکنید سراسیمه بگیریدش، با شلنگ رویش آب بپاشید یا بترسانیدش.
  • فرد یا پرنده ی مورد علاقه پرنده تان را به آنجا بیاورید.
  • شاید گاهی لازم باشد خود را از پرنده پنهان کنید. اینکار پرنده را تا حدی مضطرب می کند. در این شرایط با ظاهرشدن دوباره تان به سمت شما خواهد آمد.
  • وقتی بخواهد به سمتتان بیاد قبلش بسیار پر جنب و جوش و پر سر و صدا خواهد شد. اگر چنینی حالتی را دیدید خود را به او نشان دهید.
  • اگر شی آشنایی در دسترس دارید ممکن است پرنده رویش بنشیند. اشیا نا آشنا را به سمت پرنده نگیرید که رویشان بنشیند. با اینکار تنها او را می ترسانید و تشویقش می کنید دورتر پرواز کند.

بیشتر بخوانید:دلایل ترسیدن طوطی و آموزش از بین بردن ترس در طوطی ها

عروس هلندی سفید با تاج طلایی نشسته روی شاخه درخت

عروس هلندی

  • به یاد داشته باشید که نردبان، بالا رفتن شخصی از درخت، برج فرازرو و غیره هم پرنده را خواهند ترساند. اگر مجبورید از این راهکار استفاده کنید، اینکار را بسیار آرام انجام دهید. وقتی می بینید پرنده پرنده قصد پرواز دارد، سریعا در همان مرحله متوقف شوید.
  • اگر وقتی پنهان شده اید صدای جیغ پرنده را شنیدید، ممکن است آماده پرواز باشد یا حتی پرواز کرده باشد. بلافاصله خود را به او نشان دهید. در چینی شرایطی، غالب پرندگان هنگام پرواز جیغ می کشند.
  • در صورت امکان سعی کنید پرنده را ترغیب به پرواز (کوتاه) یا خزیدن روی شاخه یا اشیا مشابه آنچه الآن رویش نشسته کنید. نشستن روی نشیمنگاهی متفاوت پرنده را خواهد ترساند. مثلا پرنده ای که روی شاخه درخت نشسته با نشستن روی نرده وحشت خواهد کرد. اگر چاره دیگری ندارید، این روند را به کندی پیش برده و صبور باشید. به پرنده کمک کنید اعتمادش را بدست آورد. با نشستن روی نشیمنگاه جدید ممکن است بترسد و دوباره پرواز کند.
  • اگر زبان بدن می گوید که تمایل دارد پایین آید، صدایش بزنید. ولی مدام اینکار را نکنید.
  • اجازه ندهید افراد دیگری در اطراف فرد مورد علاقه ی پرنده تجمع کنند. پرنده ای که ترسیده تمایلی نخواهد داشت که به سمت گروهی از آدما برود. به فرد مورد علاقه ی پرنده فضای کافی بدهید.
  • معمولا پرنده ها قبل پرواز خود را تخلیه می کنند و جیغ می کشند. این نشانه ها را یک اخطار تلقی کنید. خوب دقت کنید که به کجا می رود و در صورت لزوم آماده دویدن باشید.

 

خورشید رو به غروب است و پرنده هنوز نیامده است

اگر خورشید رو به غروب است و در بازگرداندن پرنده فراری موفق نبوده اید، این نکات را به خاطر داشته باشید:

  • طوطی ها غالبا قبل از غروب هم دوباره پرواز خواهند کرد. این شاید آخرین شانستان برای بازگرداندن پرنده باشد. از این فرصت استفاده کنید. با فریاد و تهیج به او انرژی بدهید. با اینکار او را ترغیب به آخرین پرواز می کنید.
  • در زمان غروب آفتاب، پرنده پرهایش را مرتب کرده و آماده استراحت شبانه می‌شود. بهترین کار در این لحظه این است که بگذارید بخوابد. مراقبش باشید و چشم بر ندارید تا آفتاب کاملا غروب کند. آخرین مکان پرنده را به خاطر بسپارید.
  • روز بعد قبل از طلوع آفتاب به همان نقطه بروید. پرنده باید هنوز همانجا باشد مگر اینکه در طول شب از چیزی ترسیده باشد.
  • معمولا ساعت ۸:۳۰ تا ۹ صبح پرنده آماده پرواز به سمت شما است. مراحل مربوط به بخش “پرنده را یافته اید ولی به او دسترسی ندارید” را تکرار کنید.

بیشتر بخوانید: تشخیص سن پرنده و ۶ روش برای تعیین میزان عمر پرنده ها!

سخن پایانی

بسیاری از پرنده همچون مرغ مینا ممکن است هیچ وقت اهلی نشوند. این پرنده ها وقتی فرار کنند احتمال بازگشت آنها بسیار کم است. اما بعضی از پرنده ها مانند کاسکو و عروس هلندی ممکن است در صورت خسته شدن، بتوانید آنها را بازگردانید. اما نا امید نشوید. به هر حال باید سعی خود را برای بازگرداندن پرنده انجام دهید. امیدواریم این مطلب در مورد گرفتن پرنده های فراری و بازگرداندن آنها به قفس برایتان مفید بوده باشد. چنانچه شما نیز نظر یا پیشنهادی در این زمینه دارید، لطفا در بخش نظرات با ما و دیگران به اشتراک بگذارید.

پت خرید را دنبال کنید :‌
4.1 17 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

88 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
سروش
سروش
4 سال قبل

خیلی غلط املایی داشت لطفاً رسیدگی کنید

20
25
Bahrom
Bahrom
2 سال قبل

اصلا دنبال راه های بازگرداندن پرنده نباشید متاسفانه پرنده پروازی بره دیگه رفته و برنمیگرده و میمیره و این تقصیر شماست اگر بیشتر مراقب پرندت باشی همچین بلایی سرش نمیاد اونایی که پرنده پروازی دارن باید اونو قفسی کنن و فقط یه تایمی در روز بیرون بیارنش

49
97
Ghazal
Ghazal
1 سال قبل
پاسخ به  Bahrom

من پرنده دو بار رفت و برگشت

27
5
محمدرضا
محمدرضا
4 ماه قبل
پاسخ به  Ghazal

پرندت چی بود

asal
asal
11 ماه قبل
پاسخ به  Bahrom

چرا حرف مفت الکی میزنی تو هیچ وقت درک نمی کنی وقتی اون حیوون بره صاحبش چه حالی داره پس الکی حرف نزن که تقصیر صاحبشه و دلیل نمی شه مراقب پرنده اش نبوده

140
4
سارا
سارا
6 ماه قبل
پاسخ به  Bahrom

برای من دوبار رفت یک بار خودش برگشت خونه یکبار تو کوچه بعدی ما رفت بالای تیر برق نشست بهش خوراکی نشان دادم اومد پایین

7
1
احمد
احمد
6 ماه قبل
پاسخ به  سارا

سلام
چه پرنده ای بوده؟ بعد از چه زمانی برگشت؟

Paniz
Paniz
4 ماه قبل
پاسخ به  Bahrom

چرا الکی حرف میزنی؟چرا دهنتونو باز میکنید هر چرت و پرتی بخواید میگید و اصلا به فکر صاحب پرنده نیستی؟تو چمیدونی اون پرنده چطور نگهداری شده
چمیدونی چطور رفته
پس وقتی از چیزی خبر نداری فقط ببند و حرف نزن!

14
1
یاسین
یاسین
2 سال قبل

سلام یه سوال داشتم ما یک ماه پیش یه مینا آوردیم خونه و اون موقع موهای گردنش در نیومده بود ولی بعد از یه مدت مو های گردنش رشد کرد بزرگ تر شد ما اونو توی خونه آزاد میزاشتیم ولی امروز از پنجره ی اتاق فرار کرد محله ی ما درخت زیاد داره ونسبتا خلوت است و پر از درخته روبرو ی اون اتاقی که فرار کرد پارک من تو پارک دیدمش اما بعد از یه مدت رفت به سمت دیگه از پارک دور شد

17
9
ستاره
ستاره
2 سال قبل

سلام خسته نباشید طوطی برزیلی من دیشب تو بارون فرار کرد بارون هم خیلیی شدید بود و قطع نمیشد اصلا چندساعت همه جارو تو بیرون دنبالش گشتیم نبود الان صبح بارون بند اومده پ بازهم دنبالش گشتیم نیست چیکار باید کنم برای پیدا کردنش

25
5
احمد
احمد
6 ماه قبل
پاسخ به  ستاره

دقیقا جوجه مرغ عشق من ۶۵ روزه هست اونم تو بارون امروز از قفس فرار کرد منتهی رفتم تو کوچه بیست بار دور آپارتمان چرخید حتی تا یک متری خودمم میومد ولی ننشست رو دستم یا کنارم کاریکه همیشه تو خونه انجام میدادیم.
واقعا دارم سکته میکنم الان شب شده تاریک و سرده خدایا هرچی دارم مال تو فقط جوجه خوشگلم برگرده😭😭😭

18
حسین اسلامی
حسین اسلامی
2 سال قبل

سلام مینای من تقریبا هشت ماه داشت قشنگ صحبت می کرد اسم اما بچه و نوه هایش صدا می زد سلام و بای بای می کرد دیروز دوقفس بیرون توحیاط بود هر کاری کردیم تو قفس نمی رفت چند بار آمد روی کتف من خواستم بگیرمش خلاصه قفس بردم داخل مکه بعد بیایم میناب که روی کول نوه ام بود بنشیند روی کول خودم ببرمش تو اطاق وداخل قفس کنم آمد بیرون نوه ام گفت میناب رفت هر گشتم ندیدم امکان دارد دوباره برگردد

18
11
حامد
حامد
2 سال قبل

مرغ عشق ماده دست اموز بر میگرده دوروز رفته

5
15
احمد
احمد
6 ماه قبل
پاسخ به  حامد

برگشت؟

1
1
اسما
اسما
1 سال قبل

شما خیلی خوب هستین

6
8
Abbas
Abbas
1 سال قبل

امروز بدترین خاطره و خوبترین خاطره ای عمرم بود .عروس هلندی من به خاطره آوردن عروس هلندی همسایه حل شد تو پروازش از بالکن رفت بیرون ، زود رفتم بالکن ندیدم جای بنشینه و مثل یک بچه گریه میکنم کم مونده بود سکته کنم ، زود یه عروسک داشت برداشتم اونو خیلی دوست داشت ، رفتم پشت بام ، البته عاشق خود منم هست دعا میکردم فقط ببینم کجا نشسته میرم از نزدیک صداش میکنم میاد رو شونم ، خلاصه داشتم ناامید میشدم ، صدای فریادشو شنیدم ، به اون مسیر نگاه کردم دیدم یک ساختمان ۶طبقه دو کوچه از… بیشتر بخوانید

کیو
کیو
1 سال قبل
پاسخ به  Abbas

پرنده ی من رفت،و الان ۲ صبحه و من تو حیاط نشستم ب امید اینکه هوا روشن بشه و منو ببینه و بیاد
بیرون نمیتونه بمونه دعا کنید برام
کیو برگرده

46
3
لیلا
لیلا
9 ماه قبل
پاسخ به  کیو

امیدوارم پیداش کنین منم امشب پرنده ام گمشده و طوطی گرینچیک اهلی و سخنگو بود منتظرم صبح زود دوباره برم دنبالش بگردم و صداش کنم یا بلکه صدامو بشنوه یا صدایی ازش بشنوم و بتونم برگردونم خونه بدون اون میمیرم

16
Elena
1 سال قبل
پاسخ به  Abbas

اخه خداروشکرکه بازپیداش کردی خیلی سخته منم طوطی برزیلیم فرارکردنزدیک ۴ساعت بیرون بودم ازدیوارهمسایه بالا رفتم اخرش اومدروقفس همسایه قفس ازم گرفت بردش خونه انداختش توقفس انگاردنیاروبهم دادن ایشالله هیچ وقت هیچ پرنده اهلی ازخونش فرارنکنه خیلی دردبدیه?

31
0
Dona
Dona
9 ماه قبل
پاسخ به  Elena

پرنده ی من بعد ۴ سال فرار کرد رفت از پیشم .

7
4
لیلا
لیلا
9 ماه قبل
پاسخ به  Elena

خداروشکر که پیداش کردین انشاالله واقعا درد بدیه و امشب تا صبح نمیتونم بخوابم تا صبح بشه برم دنبال طوطی گرینچیکم که عصری گمشد متاسفانه

5
2
احمد
احمد
6 ماه قبل
پاسخ به  لیلا

تو رو خدا بگو پیداش کردی؟
جوجه دستی و اهلی مرغ عشقم ۶۵ روزه شد همین دم غروبی در قفس رو باز گذاشته بودم داشتم نظافت میکردم قفس ها رو اومد بیرون رفت تو کوچه باور کنید نزدیک به سه چهار دقیقه دور آپارتمان میچرخید قفسشو میدید تا نزدیکی لبه بالکن میومد ولی باز دور میزد تو بارون تند دو ساعت تمام کوچه ها رو گشتم پیدا نشد الانم شب شده سرد و تاریک جوجو خوشگلم بیرونه😭😭 تو رو خدا بگین مال شما پیدا شده که منم فردا سرکار نرم برم دنبالش😐

لیلا
لیلا
9 ماه قبل
پاسخ به  Abbas

آرزو میکنم هیچکس پرنده اش یا حیوونش را گم نکنه واقعا عذاب آوره و خوشحال برای اون دوستانی که موفق شدن پرنده گمشده شون رو پیدا کنند

24
1
احمد
احمد
6 ماه قبل
پاسخ به  لیلا

دارم دیوونه میشم تو رو خدا دعا کنید پیداش کنم جوجو خوشگلمو😭😭😭😫😫😫😩😩😩

4
1
Paniz
Paniz
4 ماه قبل
پاسخ به  Abbas

خدارو هزار مرتبه شکر که پیداش کردید
از صمیم قلبم دعا میکنم انشالله هیچ کس پرندتون گم نکنه
من پرندمو ۴ماهه ندارم
۴ماهه همه جونم از پیشم رفته و دیگه نا ندارم….
خیلی سخته:)

Abbas
Abbas
1 سال قبل

یادم رفت دنبال اون کامنتی که گذاشتم اینو بنویسم ، خیلی مواظب باشید پرنده فرار نکنه گناه داره ، و اگه رفت ، تنها شانسی که برای برگشتنش هست ، یکی باید زود نگاه کنید به کدوم مسیر و رفت و کجا نشست ، و یکی هم اهلی باشه یعنی شمارو ببینه بیاد سمت شما ،
مال من اگه منو نمی‌شناخت نمی‌تونستم پیداش کنم ،

18
2
لیلا
لیلا
9 ماه قبل
پاسخ به  Abbas

واقعه خداروشکر که پیداش کردین من دیدم رفت رو درخت کنار خونه ولی تا از طبقه ۴ رفتم بهش برسم نبود هر چی کل کوچه و خیابون رو اسمش رو صدا کروم بلکه صدامو بشنوه بیاد نیومد بی نهایت به من وابسته بود و از رو دوشم پرید چون صدای نیسان و خالی کردن آهن اومد ترسید طفلی و نتونست برگرده

احمد
احمد
6 ماه قبل
پاسخ به  لیلا

برگشت؟
بعد از دو ماه میپرسم تو رو خدا بگو برمیگردن دارم سکته میکنم

پانیسا
پانیسا
1 سال قبل

عروس هلندی منم دیروز فرار کرد دنبالش گشتیم منم صداشو تقلید کردم صداش از خونه ی همسایه میومد دیدیم بالای درخته آقاها برامون آوردش پایین رفت توی قفسش و آوردیمش خونه الانم که دارم تایپ میکنم روی شونمه نگران نباشین اگه پرندتون فرار کرد با تقلیده صداش میتونین بفهمید کجاست یا آگهی روی دیوار ها بزنید که اگه پیداش کردن براتون بیارنش.

14
Gfoor
Gfoor
1 سال قبل
پاسخ به  پانیسا

عزیز اونی که الان روی شونت نشسته خوشانسی آنباکس شده است و اِلا

11
1
نیکرار
نیکرار
1 سال قبل

سلام پرنده من ۶ روزدرفضای ازادگمشد امروزپیداش کردیم ولی دیگه حرف نمیزنه حتی جیغ نمیزنه کاملا اروم هست نمیدونم چکارکنم ایابه حال قبلش برمیگرده؟قبلا ازپاسخ وراهنمایی شما متشکرم

11
1
امیر
امیر
8 ماه قبل
پاسخ به  نیکرار

چی بود پرندتون و چجوری پیداش کردین؟

حسین
حسین
3 ماه قبل
پاسخ به  امیر

چجوری پیداش کردین

setayesh
setayesh
1 سال قبل

سلام خسته نباشید
من ی مرغ عشق دارم سه ساله دارمش ولی دیروز ظهر تو خونه پرواز می‌کرد. رفت داخل اتاق، رفتم اتاق دیدم نیستش پنجره ها بسته بود واقعا خیلی نگران اصلا پیداش نمیکنم، صدای مرغ عشق و باز میکنم ولی صدایی نمیاد خیلی نگرانم امکان دارع فرار کرده باشه؟

6
1
رضا
رضا
1 سال قبل

سلام طوطی برزیلی من دیروز ظهر فرار کرد چند بار هم برگشت خانه ولی دوباره فرار کرد و نتوانستم بگیرمش صدایش هم می اید

4
4
سحر
سحر
1 سال قبل

سلام ما سه روز پیش کاسکو مونو تو بالکن بود مثل همیشه
ولی یهو در عرض یک دقیقه گم شدکل محله رو گشتیم ندیدیمش

5
2
سحر
سحر
1 سال قبل

بنظرتون ممکنه پیدا بشه
یا ممکنه کجا باشه اخه تاحالا پرواز نکرده بود

آریانا
آریانا
1 سال قبل

من یه پرنده داشتم. عروس هلندی بود و اسمش نبات بود. من عاشقش بودم. اما یه روز پر زد رفت.

9
2
ممد قلی
ممد قلی
1 سال قبل
پاسخ به  آریانا

حتما افتاده تو چایی

5
17
Paniz
Paniz
4 ماه قبل
پاسخ به  ممد قلی

فقط تاسف میخورم برای آدمای بیشعور و بی‌فرهنگی مثل شما!طرف داره له له میزنه بعد میای هرچی بخوای میگی و فکر میکنی خیلی بامزه ای؟

5
1
محمد حسین
محمد حسین
1 سال قبل

سلام پرنده من بر حسب اتفاق در لونه را باز میکند و پا به فرار میگذارد شانس بدمن این هست که غروب رفتن نمیدونم چیکار کنم و اصلا نفهمیدم کجا رفتن و به مجله های دور تر رفتن ?

7
2
مهلا
مهلا
1 سال قبل

عروس هلندبمپنجره باز بود درآوردم بازی کنه پرید رفت سمت ما کوه درخت داره همه جا گشتم نیس چکار کنم

6
1
مرضیه
مرضیه
1 سال قبل

من یه طوطی برزیلی دارم وقتی فقط چهار ماهش بود یه روز صبح فرار کرد آنقدر دور پرواز کردکه دیگه ندیدمش اما ما نا امید نشدیم مرتب براش سوت زدیم و صداش کردیم بعد ۴۵ دقیقه وقتی تقریبا همه نا امید شده بودیم از صداش فهمیدیم برگشته رو درخت جلو خونه نشسته هی صداش کردم سوت زدم ظرف غذاشو نشونش دادم اما باز دوباره پر زد و رفت دور .‌‌‌..‌ هی رفت هی برگشت تا ۵ بعد ازظهر این برنامه اش بود بعد سعی کرد تو حیاط فرود بیاد رو شونه همسرم اما ترسید .‌‌‌.‌ تا بلاخره از یکی از… بیشتر بخوانید

احمد
احمد
6 ماه قبل
پاسخ به  مرضیه

جوجه خوشگل منم نزدیک به بیست بار دور آپارتمان و طبقه خونمون چرخید مدام نزدیک میومد ولی نمینشست تو رو خدا بگین میتونم پیداش کنم الان تاریک و سرده نمیره جوجوم😭😭😭

1
1
سينا
سينا
11 ماه قبل

عروس هلندی من دیروز ظهر فرار کرد اونم بخاطر وابستگیش به من بود که همه جا باهام می اومد
خیلی واسم سخت داره می گذره خواهشا به فکر زدن پر هاشون باشین

5
3
احمد
احمد
6 ماه قبل
پاسخ به  سينا

پراشونو قیچی کنیم گناه دارن تو خونه پرواز کنند و که پراشون خشک نشه تا بفهمن آزادی چیه و الا افسردگی میگیرن و عمرشون نصف میشه😐

Paniz
Paniz
4 ماه قبل
پاسخ به  احمد

نه،نباید که کامل پاهاشونو کوتاه کنیم
خوده پرنده فروش میدونه،در یه حدی کوتاه میکنه که وقتی پرنده پر میزنه میتونه پرواز کنه ولی زیاد نمیتونه بره و کلا دور بشه

asal
asal
11 ماه قبل

دیروز رفتیم باغ عمومینا منم عروس هلندیمو بردم با قفس گفتم حالش عوض بشه گذاشتمش رو یه درخت تو سایه اومدم آبشو عوض کنم آبخوریش گیر کرد درشو واز کردم آبشو از تو داشتم درست می کردم اومد رفت رو شونه ام بالاشم چیده بودم می گفتم پرواز نمی کنه دیه به منم وابسته اس نمیره شاید باورتون نشه لحظه آخر بوسم کرد دیگه آب خوری و وصل کردم داشتم میزاشتمش دوباره تو قفس یهو پرواز کرد رفت منم گفتم میپره حالا میشینه رو زمین زیاد نمی تونه ولی متاسفانه باد بود اوج گرفت رفت دنبالش دوییدم ولی گمش کردم… بیشتر بخوانید

بهنام
بهنام
11 ماه قبل
پاسخ به  asal

سلام داستان تلخی بود امید وارم هیچ پرنده ای از صاحبش جدا نشه
درضمن به عمو میناهم سلام برسونید

9
3
Ali
Ali
11 ماه قبل
پاسخ به  بهنام

به نظر من آدم های دلسوز پرنده نگیرن چون من دلم سوخت پرهاشو نزدم یکی خریدم ۳ماه پیش رفت یکی دیگه هم یه هفته
پیش خریدم اونم یک ساعت پیش رفت
دیگه نمیخرم بسه دیگه هم یه میلیون پول دادم هم ض حال خوردم داداشم هم داشت حرف می زد بعد ۶ ماه فرار کرد کلا هر کی داره یه روز اینا فرار می کنن چون حیوونن آدم که نیستن انتظار داشته باشی فرار نکنن من دلم نمی‌اومد تو قفسش کنم و همیشه آزاد بود معرفت ندارن تنهات میزارن میرن

9
5
ستایش
ستایش
10 ماه قبل
پاسخ به  Ali

وااای واای😭😭😭دقیقا همینطوره منه بدبخت عروس هلندی هدیه گرفتم از یکی تقریبا ی سالش شد انقدر وابستمون بود اصلا کارای عجیب عریب میکرد همه جا ازاد باهامون میومد متاسفانه اومذ بپره تو بالکن پاش سر خورد افتاد از ساختمان اوج‌گرفت رفت کوچه بغلی هرچی گشتیم‌انگار غیب شده بود دیدم دارم‌دیوونه میشم چن روز نشده رفتم یکی دگ‌گرفتم از فروردین تا امروز باهامون بود تو باغ عزیزم پر زد رفت باغ بغلی انقدرم اون باغ شلوغه انباره هر چی گشتیمممم انگار غیب شده تازه ب حرف اومده بود کلی کلمه‌میگفت دارم دیوونه میشم‌متظرم‌۴ برم تا قبل روشن شدن هوا اونجا باشم… بیشتر بخوانید

احمد
احمد
6 ماه قبل
پاسخ به  Ali

اره خداییش دلمو شکوند خیییییلی

پرهام
10 ماه قبل
پاسخ به  بهنام

وای بهنام این جمله دومت چی بود?
یعنی مردم از خنده:)))))))))))))))))))

چیچک
چیچک
10 ماه قبل

سلام من یه عروس هلندی ۶ ماهه داشتم همین چند روز پیش از در تراس پرواز کرد رفت چون پرهای قشنگی داشت پاهاشو قیچی نزدم براش آگهی چاپ کردم یکی میگه دیده کی گرفته عکسشم دارم عکس اون لحظه ای که عروس رو گرفته اما نمیدونم کجاست کیه خیلی حالم گرفته اس خیلی وابسته بودم بهش دعا کنین اونی که گرفته پسش بده

حسین
حسین
10 ماه قبل
پاسخ به  چیچک

یه عروس هلندی لوتینو داشتم فوق‌العاده دستی اصلا از کنارت تکون نمیخورد یه سره در گوشت میخوند ، با خانومم با هم عاشقش بودیم ولی متاسفانه امروز صبح رفته تو حیاط دو دور زده و رفته هر چقدر هم دنبالش گشتم از این بپرس از اون بپرس کسی ندیده تو محله تو دیوار هم آگهی گذاشتم تا الان که کسی زنگ نزده ، امیدوارم پیدا بشه چون خانومم از صبح تا حالا داره گریه میکنه ، کلا حیوون و پرنده خیلی وابستگی داره

احمد
احمد
6 ماه قبل
پاسخ به  حسین

واااای دیوونه شدم خییییلی سخته

چیچک
چیچک
10 ماه قبل

انقد قصه دارم بجای اینکه بنویسم پرهای نوشتم پاهاش??

1
2
بی بی
بی بی
10 ماه قبل

سلام من یه عروس هلندی خریدم اقا فروشنده گفت اگه رفتی خونه آزادش کن اهلیه بزار تو خونه پرواز کنه ۲ ماهش بود ولی همینکه آوردم در قفسشو باز کردم اومد بیرون تور پنجره رو پاره کرد رفت چون تازه گرفتم منو نمیشناسه هیچ جا هم پیداش نمیکنم

3
2
ملیکاصاحبجمع
ملیکاصاحبجمع
9 ماه قبل

سلام ماهم دوتا عروس هلندی داشتیم و امروز رفتند، خیلی ناراحتیم، راه حلی براش دارید، خیلی هم همون مناطقی که رفتند رو گشتیم ولی نه صدایی میشنیدیم و نه بین درختان اطرافمون بود، چکار کنیم که برش گردویی 😞😞😞

4
2
محمد
محمد
9 ماه قبل

مرغ عشق اگه از قفس هر کنن جفتشون به خاطر جوجه هاشون برمیگردن؟

2
1
niu
niu
8 ماه قبل

من دو تا طوطی برزیلی دارم یکیشون خیلی شیطونه هر دوتا هم جوجه هستن ولی هنوز نمی تونن پرواز کنن الان این شیطونه گمشده نه پنجره باز بود نه در کل خونه رو هم گشتم صداشم نمیاد هر چی صدا می کنم من الان چجوری اینو پیدا کنم ؟؟؟؟؟:(

احمد
احمد
6 ماه قبل
پاسخ به  niu

الان چی شد اخرش پیداش کردی؟

Rih
Rih
8 ماه قبل

عروس هلندی خوشگلم دوروز پیش گم شد حتی نمیدونم فرار کرده یا دزد بردتش چون من گذاشته بودمش تو قفس رو راه پله صبح رفتم بهش غذا دادم بعد رفتم تو اتاقم نیم ساعت انقدر سر و صدا می‌کرد دوباره رفتم بیرون رو راه پله پارچه کشیدم رو قفسش بعد حدود سه ساعت بعدش شک کردم چون هیچ صدایی نمیومد ازش قفس هم هیچ تغییری نکرده بود پارچه همونطوری روش بود بعد پارچه رو دادم کنار دیدم نیست. آخه چطور ممکنه فرار کرده باشه خودش که عمرا در قفس ذو باز کرده باشه چون ۳ ساله دارمش تا الان باز… بیشتر بخوانید

سارا
سارا
6 ماه قبل
پاسخ به  Rih

چرا گذاشتی تو بالکن خوب میبردی تو خونه سردش بشه چی دلت میاد من عروس هلندیم گم شده بود رو تیر برق کوچمون نشست هوا سرد بود ۱ ساعت اونجا بود من انقدر قربون صدقش رفتم هی میگفتم سردش شده. خدارشکر که پیدا شد

احمد
احمد
6 ماه قبل
پاسخ به  Rih

حق داری واقعا سخته.
الان چی شد برگشت؟

Paniz
Paniz
4 ماه قبل
پاسخ به  Rih

امیدوارم که تا الان پیداش کرده باشی،پرنده منم قصه طولانی داره و الان ۴ماهه از پیشم رفته
حالم خیلی بده و هنوز بعد ۴ماه دارم براش گریه میکنم
اگر پرندت پیدا شده که خداروشکر اگه نه هم که دعا میکنم دوباره برگرده پیشت:)

حسین
حسین
7 ماه قبل

منم ی طوطی پیدا کردم خانگی هست .ولی نمیاد پایین

مهشید
مهشید
7 ماه قبل

سلام پرنده من امروز نزدیک ساعت های دوازده فرار کرد جفتش رو توی قفس بردم بالا پشت بام که جیغ بکشه شاید برگرده صدای عروس هلندی رو هم پخش کردم تا نزدیک ساختمان اومد و به شدت ترسیده بود و جیغ میزد و رفت به سمتی که ساختمانی نبود اون دورو بر رو گشتم اما نبود نزدیک غروب خورشید هم گشتم اما نبود الان من باید چیکار کنم؟

2
1
Negin
7 ماه قبل
Negin
7 ماه قبل

دیروز عصری خواهرم داشت طوطی (نژاد ملنگو) مون رو توی حیاط میشست کارش که تموم شد در قفص رو باز کرد تا غذاش رو بزاره از لای دستش در رفت بعد هرچی گشتیم پیداش نکردیم رفتیم تو کوچه دنبالش گشتیم نبود بابام که اومد دیدش روی درخت همسایه نشسته بود بابام رفت از سر کوچمون از یه پرنده فروشی یه تور گرفت که بگیرتش پرنده فروش بش گفته بود که اب بریز روش تا نتونه پرواز کنه بابام با خواهرم رفتن توی خونه همسایه خواهرم میخواست نرده بوم بیاره تا بگیرتش ولی بابام با شیلنگ بش اب پاشید بعد اونم… بیشتر بخوانید

امیر عباس
امیر عباس
7 ماه قبل

سلام دیشب ما طوطی برزیلی مون رو گم کردیم تو حیاط، حیاط ما کلش آفتاب گیر بود اون یک سوراخ پیدا کرده بود رفته بود ما هم تو کل شب دنبالش میگشتیم اون تو تاریکی بوده و میترسیده ما هم صداش میزدیم ولی اون نمی اومد ما منتظر موندیم تا صبح به یعنی هوا یکم روشن بشه تااون بیا بیرون ما هم صداش بزنیم من رفتم تو پشته بام و بابام مامانم هم تو درخت های خیابون میگشتن همون موقع مامانم از بس صداش کرد اون من دیدمش از دوتا کوچه اون ور تر اومد بیرون وقتی دیدمش اسمش رو… بیشتر بخوانید

پری
پری
6 ماه قبل

سلام عروس هلندی من دیروز رفته خودم وپسرم اصلن نمیتونیم غذا بخوریم همش بغض و اشک واه…یه مشت همسایه عوضی داریم درا قفله مدیر ساختمون شون نیست

سميرا
سميرا
6 ماه قبل

سلام امروز عروس هلندی من محدوده ی قیطریه گم شده دارم میمیرم انقدر گریه کردم منتظرم صبح شه مادر پدر و خواهر برادرشو ببرم جیغ بزنن صدای اونا بشنوه برگرده ایسالا برام دعا کنید

احمد
احمد
6 ماه قبل

تمام نظرات رو خوندم به امید اینکه یه راهی پیداشه بتونم جوجه مرغ عشق خوشگلمو که من و همسرم عاشقشیم برگردونم به خونه ولی افسوس که دلم رضایت نمیده خدایا من دارم سکته میزنم الان شب شده هوا سرد و تاریک اخه جوجوم کجا میخوابه الان گرسنشه.. واااای مقصرم کوتاهی کردم اگه بدونم جاش خوبه و آزاده غذا داره بخوره بازم خوشحال میشم ولی افسوس نگرانم اون فقط ۶۵ روزش شده بود. جوجوووووم😫😫😫😫😫😫😭😭😭😭😭
واسم دعا کنید منم واستون دعا میکنم که همگی برگردن.🙏🙏

احمد
احمد
6 ماه قبل

سلام صبح بخیر
خدا رو شکر یک ساعت قبل پیداش کردم واقعا معجزه بود پنج کوچه پایین تر با گنجشکا داشت پرواز میکرد رو درختی نشست یک ساعت باهاش صحبت کردم تا دوباره برگشت

محمد مهدی
4 ماه قبل
پاسخ به  احمد

خوش بحالت واقعا . برو عشق کن ، منم اینجا باید غصه بخورم . های دنیا 🖤💔🥀😞

محمد مهدی
4 ماه قبل

دوستان یچیزی رو بگم که عروس هلندی در رفته هیچوقت بر نمیگرده عروس هلندی من سه ماه و دوهفتس که در رفته و نیست و من هنوز که هنوزه ناراحتم ‌.خوش بحال اونایی که عروس هلندیشون برگشت . افسوس که برای من برنگشت 😞😞😞.های💔

Zasa
Zasa
4 ماه قبل

دوستان منم الان پرنده م فرار کرد و خیلی گریه کردم فقط از خدا میخوام پیدا بشه چون الان شبه و هوا سرده و اونها عادت ندارن ، فقط خواهش میکنم وقتی صاحب پرنده حالش بده شما نگید خب تقصیر خودته یا مثلا چرا فلان کار رو کردی چون حالشون بدتر میشه لطفا فقط دلداری و کمکش کنید…

محمد مهدی
4 ماه قبل
پاسخ به  Zasa

اگر عروس هلندیه دیگه نمیاد چون برا منم چهار ماهه فرار کرده و اونموقه که فرار کرده هرچه می‌رفتیم منطقه رو می‌گشتیم نبود هرچه زنگ همسایه می‌زدیم دسته اونا هم نبود حتی تا ۲ ۳ کیلومتر هم گشتیم ولی پیدا نشد
دلم خیلی براش تنگ شده ولی نیست و رفت . چقدر بد شده این دنیا 🖤💔🥀😞

2
1
Maryam
Maryam
3 ماه قبل

سلام ، عروس هلندی ما از خونه فرار کرد و تا بالا بالا ها پرواز کرد و رفت نتونستیم پیداش کنیم آیا امیدی هست که عروسم
برگرده ؟

1
1
سورنا
سورنا
3 ماه قبل

سلام من یک سوال دارم دیروز پرنده ام از پنجره رفت بیرون تا باز کردم رفتم الان ساعت ۸ و نیم صبح هست که دقیقا دیروز همین ساعت رفته و الان تو قشم هستم و دارم از این شهر میرم لطفا کمکم کنید کلا ۴ ماهش. بود عروس هلندی

محمد مهدی
2 ماه قبل
پاسخ به  سورنا

برو از محله های اونجا بپرس ببین اونا دیدن یانه
ممکنه افتاده باشه تو دریا
نمیخواهم ضد حال بزنم دارم واقعیت و میگم
چون برا منم در رفته حدود ۵ ماه و ۱ هفته پیش
هعی 🥀💔 دنیا

نازی
نازی
2 ماه قبل

سلام .پدرم یه جوجه قمری که ظاهرا چشماش نمیدید و یک چشمش تقریبا بسته بود و پرهای پشتش هم کنده شده بود اورد خونه ..سه هفته پیش من بود با تتراسایکلین چشمش رو درمان کردم و پرهای کنده شده هم در پشتش درامد وکم کم شروع کرد به دانه برنج خوردن .دیروز دیدم تو اتاق خیلی داره پرواز میکنه و دوست داره بره .با قفس بردمش حیاط کمی به هوای سرد عادت کنه متاسفانه در پایین قفس کامل بسته نشده بود ..با سرعت عجیبی پر زد و رفت .دو روزه خیلی نگرانشم😭😭😭هنوز اندازه قمری های دیگه نبود و کمی کوچک… بیشتر بخوانید

Shayan
2 ماه قبل

سلام من یه طوطی ملنگو خوشگل داشتم میمردم براش تو خانواده هم با من از همه رفیق تر بود . نر بود . یه روز داشتم برمیگشتم خونه دیدم مامانم میگه در زده رفته داداشم داشت گریه میکرد خودم نشستم تا ۳ ساعت گریه میکردم کل اون روز داشتم گریه میکردم رفتم دور خونه و کوچه رو گشتم خبری ازش نبود آنقدر دلم براش تنگ شده حاضرم گوشیمو همه چیمو بدم برگرده دلم براش یه ذره شده😭😭دعا کنین برگرده منم برای شما دعا میکنم😥🖤🖤

رضا
رضا
1 ماه قبل

عروسم پرواز کرد از پنجره رفت
منم یه عالمه گشتم پیدا نکردم
نا امید بودم که این سایتو خوندم
دیدم نوشته برید اخرین جایی که دیدید
خلاصه رفتم و با هزار کصیبت پیداش کردم پشت بوم به پشت بوم گشتمش
و خدا کمک کرد گرفتمش
و غیرممکن رو انجام دادم بین اینهمه ارپارتمان شهرک. ‌
و اینو فهمیدم واقعا این حرف درسته که ادم هرچی رو از تح دلش بخواد میتونه انجامش بده

بهداد
بهداد
1 ماه قبل

مرغ عشق دوماهه دستی من رو بردم درب حیاط. همسایه گفت رو شونه های منم میشینه تا دستشو اورد پر زد یه دور کامل زد و نشست رو درخت تنومندی که خودم ۸ سال پیش کاشتم . رفتم بالای درخت اگه حالت عادی بود عمرا نمیتونسم بالا برم شاخه بلندی که نشسته بود رو کج کردم به همسایه گفتم با دو دست بگیرش . خدا را شکر گرفتمش الان ۹۳ روزه هستش😍😍😍🐤🐤🐤

آیسا
آیسا
25 روز قبل

من همین امروز عروس هلندی که قشنگ ۲ سال داشتمش اومدیم مسافرت برای عید بعد من خواب بودم و بابام اینا در رو باز کردن از در خونه رفته بیرون من از سر و صدا بقیه بیدار شدم نشستم از ته دلم گریه میکنم همه داریم گریه میکنیم دیگه ندیدیمش خدا کنه پیدا بشه خیلی بهش وابسته هستم به غیر از من خانوادهم هم خیلی وابستشن همه جا رفتیم تو خونه مردم رفتیم صداش رو اولاش شنیدیم ولی دیگه نیستش نمیدونم چیکار کنم چجور بدونش زندگی کنم😭🥲

88
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x