فروردین ۱۰, ۱۴۰۳
گربه عصبانی که روی مبل نشسته و با عصبانیت نگاه می کند

روش های آرام کردن گربه عصبی که باید بدانید

گربه ها هم مانند انسان ها عصبانی و خشمگین می شوند و این بد به نظر میرسد اما شما فقط باید بدانید که چطور با آنها رفتار کنید تا بهترین دوستشان بمانید. اگر  گربه تان شما را گاز گرفت به او صدمه نزنید. هیچ کاری نکنید که گربه تان را وحشت زده کند. در این مقاله از مجله پت خرید راهکارهایی را بیان خواهیم کرد که در آرام کردن گربه عصبی به شما کمک زیادی خواهد کرد.

 

چند راهکار جهت آرام کردن گربه عصبی

آرام کردن گربه ای که عصبانی شده نیاز به صبر و حوصله شما دارد. باید با گربه خود رفتار مناسبی داشته باشید تا او را آرام کنید. در ادامه به کارهایی که برای آرام کردن گربه عصبانی باید انجام دهید خواهیم پرداخت.

شاید برایتان جالب باشد بدانید: چگونه به گربه خیابانی نزدیک شویم و با او دوست شویم؟

 

به گربه فضا دهید 

گربه تان را برای مدت ۱۰-۲۰ دقیقه تنها بگذارید. آنها هم مانند آدم ها نیاز به زمان دارند تا آرام شوند و همچنین علاقه مندند تنها باشند. اصرار نداشته باشید که در همین لحظه گربه همه چیز را فراموش کند و آرام شود. وقتی زمانی از او فاصله بگیرید، خود به خود آرام تر می شود و پذیرای شما خواهد بود.


به آرامی به گربه تان نزدیک شوید  

وقتی که احساس کردید گربه از حالت عصبانیتش کم شده، بالاخره به گربه تان نزدیک شوید. لازم است مطمئن شوید که شما را بخشیده است. به آرامی بالای سرش را به مدت ۲۰ ثانیه نوازش کنید.

شاید برایتان جالب باشد بدانید: آرام کردن گربه مضطرب؛ چگونه یک گربه وحشت زده را آرام کنیم؟

 

اجازه دهید گربه شما را بو کند

اجازه دهید انگشتانتان را بو کند. البته شاید گربه هنوز حالت تهاجمی داشته باشد. وقتی انگشتانتان را جلوی دهانش نگه می دارید  مواظب باشید که شما را گاز نگیرد.

پیشنهاد مطالعه: چگونه بر مشکل بوی بد گربه ها غلبه کنیم؟ 

 

آرامش خود را حفظ کنید

اگر گربه عصبانی گازتان گرفت از جا نپرید و فرار نکنید. این کار باعث ترسیدن گربه می شود و شاید نخواهد برای مدتی نزدیکتان بیاید. بهتر است فاصله انگشتانتان را با دهان گربه حفظ کنید

 

گربه را نوازش کنید تا آرام شود

حالا که احساس می کنید گربه آرام شده است بهتر است درست و حسابی نوازشش کنید! این کار شاید باعث شود گربه تان احساس بهتری داشته باشد و زودتر حالت عصبی خود را رها کند.

پیشنهاد مطالعه: بیماری تبخال گربه ای چیست و راه های درمان آن کدام است؟

 

سخن پایانی

امیدواریم این مطلب در مورد آرام کردن گربه های عصبی برای شما مفید بوده باشد. چنانچه نظر یا پیشنهادی برای آرام کردن گربه های عصبانی و پرخاشکر دارید خوشحال می شویم در بخش کامنت ها با ما و دیگران به اشتراک بگذارید.

پت خرید را دنبال کنید :‌

2.5 2 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک‌گذاری
اشتراک در
اطلاع از
guest

1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Niloofar
Niloofar
1 سال قبل

سلام خسته نباشید من ۲۰ روزه یه گربه پیدا کردم که ۴ ماهشه ضربه مغزی بود الان درمان شده نر هستش خیلی اروم بود ولی الان ۴یا۵ روزه که خیلی عصبی شده همش موهای خودشو پف میده گارد میگیره برام انگار میخواد منو بزنه همش خودشو میزنه به درو دیوار چیکار کنم ارامش بگیره؟؟

1
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x