اردیبهشت ۱, ۱۴۰۳

علل بد اخلاقی عروس هلندی و راه حل آن که بهتر است بدانید

عروس هلندی‌ها بنا به دلایلی دچار عارضه بد اخلاقی خواهند‌ شد که باید علل آن را بدانید. در واقع این رفتار بیماری نبوده بلکه جزئی از حالات ذاتی موجود در آنان است. معمولا قرارگرفتن آنان در شرایط خاصی سبب بد اخلاقی عروس هلندی می شود. طبق آمارهای سازماندهی شده مربوطه به طوطی‌سانان،  از هر هشتاد عروس هلندی ۳۳ عدد از آنان تحت شرایط بدخلقی هستند. به همین دلیل گاهی می بینید که عروس هلندی با هم دعوا می کنند. گاهی نیز عروس هلندی نر شروع به زدن ماده می کند. دلایل عصبی شدن، وحشی شدن و حتی بی قراری عروس هلندی ها به عوامل مختلفی بستگی دارد.

نگهداری از عروس هلندی گاهی این اتفاقات را نیز در پی دارد. در این مقاله از مجله پت خرید به بررسی علت های بد اخلاقی عروس هلندی و راه حل های برای درمان این رفتارهای اشتباه خواهیم پرداخت

بررسی علل بد خلقی عروس‌ها

عروس هلندی‌ها اعم از نر و ماده‌ی  آنها ممکن است دچار بد خلقی یا بداخلاقی شوند. اولین عامل موثر در وقوع آن می توان به دوران جوجگی وی اشاره کرد. آنان زمانی که در سنین پایین به سر می برند به دلیل مواجه نشدن با انسان‌ها و ارتباط نداشتن با آنان با پا گذاشتن به سنین بزرگسالی رفته رفته این رفتار در آنان شکل می‌گیرد و متاسفانه هیچ راه حلی برای رام کردن این دسته از عروس‌ها وجود نخواهند داشت.

عروس‌هایی که دچار عارضه بد اخلاقی هستند، نسبت به همنوعان خود نیز واکنشی وحشیانه نشان می‌دهند و همواره رفتاری تهاجمانه دارند به طوری که امکان جفت شدن آنان به میزان ده درصد است. این عروس‌ها هنگام مواجه شدن با انسان‌ها کاملا وحشی شده و با رفتار‌ها و شیوه‌های مختلف مانند گاز گرفتن و جیغ‌های ممتد در صدد دفاع از خود هستند.

برخی دیگر از عروس هلندی‌ها به هنگام دارا شدن جفتی با جنس مخالف، سریعا این رفتار در آنان شکل می‌گیرد.

 

رفتار عروس هلندی ها در زمان بدخلقی

معمولا عروس هلندی ها در زمانی که بد اخلاق می شوند کارهای عجیب زیادی انجام می دهند اما بیشتر مواقع رفتار آنها به این شکل است:

  • از حالت آرامی و دستی بودن کاملا بیرون آمده و همانند یک عروس وحشی رفتار می‌کنند.
  • از خود رفتارهایی نظیر جیغ‌های بلند در آورده و به دفاع کردن از ماده خود می‌پردازند.
  • ماده‌ی آنان در صورت دارا بودن تخم رفتاری تهاجمی پیدا کرده و حتی ممکن است به نر خود آسیب برساند.

پیشنهاد مطالعه: مضرات آینه گذاشتن برای طوطی و عروس هلندی

 

راه حل درمان بد اخلاقی عروس هلندی ها

زمانی که عروس هلندی خود را در معرض شدید بدخلقی دیدید، بلافاصله از  سایر عروس هلندی‌ها و یا سایر پرندگان جدا کنید. به گونه‌ای که دیگر قادر به شنیدن صدای آنان نباشد. بهتر است عروس هلندی به مدت (چند هفته تا یک ماه ) به صورت انفرادی نگه داشته شود و در این مدت تنها خود شما به وی غذا بدهید تا کمی رفتارش انعطاف پیدا کند.

برای موفقیت در این راه می‌توانید از غذاهای عروس هلندی مورد علاقه‌ اش استفاده کنید. در صورتی که عروس وحشی شده‌ی شما ماده است، به هیچ وجه در این زمان لونه‌ای برای وی قرار ندهید تا به حالت اولیه باز گردد. 

معمولا عروس هلندی‌های ماده‌ای که دچار چنین شرایطی می‌شوند بعد از گذشت زمانی تخم‌گذاری‌های بی رویه را آغاز خواهند کرد که حتما به پست مربوطه برای درمان تخم‌گذاری‌های مزمن مراجعه کنید.

عروس هلندی زرد زیر نور خورشید

زمان بازگشت به جمع سایر پرنده ها

زمانی که احساس کردید عروس هلندی  شما به حالت اولیه بازگشته است، با قفس شخصی خود وی را در کنار سایر عروس‌ها بگذارید. برای زمانی نزدیک به دو هفته به همین روال پیش رفته تا اینکه و سپس او را وارد قفس سایر عروس‌ها و یا عروس دیگر خود سازید.

تجربه نشان داده است که عروس های نری که در معرض چنین مشکلی قرار دارند عروس‌هایی عقیم هستند ولی این نظریه به طور دقیق صدق نخواهد کرد. پیشنهاد می‌شود این دسته از عروس‌ها را که اخلاقی همانند هم دارند در کنار یکدیگر قرار دهید. 

کدام نژادها بد اخلاق هستند؟

از جمله نژادهای رایج مبتلا به عارضه بداخلاقی می‌توان به نژادهای سینامون یا دارچینی و عروس‌های لوتینو اشاره کرد. البته باید گفت که این آمار تنها به صورت تخمینی بوده و قطعیتی در مورد آن وجود ندارد.

حتی گاهی این نژادهای عروس هلندی آنقدر مهربان هستند که تعجب خواهید کرد. ولی به هر حال طبق آمار این نژادها معمولا عصبی تر هستند و بیشتر با هم دعوا می کنند.

 

چرا عروس هلندی نر ماده را می زند؟

گاهی عروس هلندی نر بی دلیل شروع به زدن ماده خود می کند. عروس هلندی نر به دلایل گوناگونی، عروس هلندی ماده را می‌زند. ابتدا ممکن است یکدیگر را دوست نداشته باشند و باهم جفت نباشند. اگر عروس هلندی نر خودش از قبل جفت داشته باشد نیز ممکن است ماده جدید را بزند.

همچنین ممکن است او یک پرنده پیر باشد که سر راهش قرارگرفته و نمی‌خواهد پرنده دیگری در قفسش باشد. معمولا اگر تفاوت سنی دو پرنده زیاد باشد، عروس هلندی نر ماده را می‌زند. گاهی نیز ممکن است عروس هلندی نر در سن تولید مثل باشد و اما پرنده ماده خیلی جوان باشد و به سن تولیدمثل نرسیده باشد. همین مسئله باعث میشود که عروس هلندی نر شروع به زدن عروس هلندی ماده کند. در این حالت بین عروس هلندی ها دعوا می‌شود و پرنده نر از اینکه پرنده ماده پذیرای او نیست عصبانی می‌شود.

اگر عروس هلندی ماده کمتر از دو سال داشته باشد، نباید با عروس هلندی نر در یک قفس قرار گیرد. احتمالاً وقتی عروس هلندی ماده بزرگ‌تر می‌شود بیشتر پذیرای عروس هلندی نر خواهد بود.

برای تشخیض سن پرنده مطالعهتشخیص سن پرنده و ۶ روش برای تعیین میزان عمر پرنده ها! را توصیه می کنیم.

 

علت دعوای عروس هلندی های نر با هم

ممکن است یکی از عروس هلندی‌های شما از اینکه رقیب او بیشتر موردتوجه یک عروس هلندی ماده قرارگرفته است، ناراحت و عصبانی باشد. عروس هلندی ها احساس حسادت می‌کند و قرار نیست به‌راحتی تسلیم شوند. به همین دلیل دعوای بین دو عروس هلندی نر آغاز می‌شود. اگر با رفتارهای بد عروس هلندی برخورد نشود، ممکن است به عروس هلندی‌ رقیب آسیب برساند.

یکی دیگر از دلایلی که باعث می‌شود عروس هلندی‌ها با یکدیگر دعوا کنند این است که، یکی از این دو پرنده رام نباشد. اگر عروس هلندی‌ای را که جدید به خانه آورده‌اید و  ذات خوبی نداشته باشد، ممکن است با عروس هلندی قبلی شما سازگار نباشد. به همین دلیل شما شاهد دعوای دو عروس هلندی خواهید بود.

اختلاف سنی زیاد بین دو پرنده عروس هلندی در این مورد نیز ممکن است یکی از دلایل دعوای بین آن دو باشد. اگر از سن دقیق هر دو آگاهی ندارید، بهتر است روش‌های تشخیص سن را بشناسید. همچنین اگر دو پرنده یکدیگر را دوست نداشته باشند، ممکن است با یکدیگر ناسازگار باشند و دعوا کنند.

عروس هلندی طوسی در حال نگاه به سمت چپ

عروس هلندی خاکستری

 

روش جلوگیری از دعوای عروس هلندی ها

حتی پرندگان نیز می‌توانند یکدیگر را دوست نداشته باشند. به همین دلیل همیشه با یکدیگر دعوا می‌کنند. دعوای بین عروس هلندی‌ها مسئله‌ی نگران‌کننده‌ای نیست. فقط زمانی که متوجه شدید دو عروس هلندی باهم سازگاری ندارند و دعوا می‌کنند باید خیلی سریع آن‌ها را جدا کنید. در واقع اگر احساس کردید ممکن است به هم آسیب جدی بزنند، بهتر است از هم دور شوند.

اگر هنگام یکی کردن قفس عروس هلندی‌ها کمی باهم دعوا می‌کنند کاملاً طبیعی است. اما اگر دعوای بین عروس هلندی‌ها شدت گرفت و به تعقیب، گاز گرفتن، پر کندن و خونریزی ادامه پیدا کرد، نشانه خوبی نیست و آن دو باید فوراً از هم جدا شوند.

بعضی از پرندگان به‌راحتی باهم کنار نمی‌آیند و سازگار نیستند. این پرندگان به جفتی که برایشان انتخاب کردیم، اهمیتی نمی‌دهند. در این حالت هیچ کاری نمی‌توانید انجام دهید و آن‌ها را باید در قفس‌های جداگانه نگه‌دارید.

هنگام خرید پرنده جدید بهتر است او را به‌آرامی با پرنده قبلی خود آشنا کنید. زمانی که شما عروس هلندی جدید به خانه می‌آورید ممکن است باعث حسادت و پرخاشگری پرنده قبلی شما شود. دقیقاً مانند سایر پرندگان عروس هلندی‌ها نیز برخورد خوبی با پرنده جدید یا سایر تغییرات ندارند. به عروس هلندی خود کمک کنید تا به‌آرامی خود را با شرایط جدید وفق دهد. اگر به‌آرامی پرنده جدید را معرفی کنید، می‌توانید از ایجاد دعوا بین عروس هلندی‌ها جلوگیری کنید.

شاید برایتان جالب باشد بدانید: پاسخ به سوالات رایج درباره عروس هلندی

سخن پایانی

امیدواریم این مطلب در مورد دعوا و پرخاشگری عروس هلندی ها برایتان مفید بوده باشد. چنانچه شما نیز نظر یا پیشنهادی در این زمینه دارید خوشحال می شویم در بخش نظرات با ما و دیگران به اشتراک بگذارید.

 

 

پت خرید را دنبال کنید :‌
3.6 9 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

119 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Vziri
5 سال قبل

سلام من عروس هلندی نری که دارم این رفتار هارو میکنه و هرچی مادش بهش نزدیک میشه این محل نمیذاره تو خونشون میرن اما تخم هاشون ناباروره لطفاراهنماییم کنید

21
10
محمد
محمد
2 سال قبل
پاسخ به  Vziri

منم این مشکلو دارم

5
2
Mehrshad
Mehrshad
4 سال قبل

سلام من عروسام موقع غذا خوردن با هم درگیر میشن راه حلش چیه؟

11
3
رامان
رامان
1 سال قبل
پاسخ به  Mehrshad

سلام کاملاً طبیعی هست عروس های من هم اینطوری هستند ظرف غذا و اب رو به ۲ تا ۳ افزایش بده تا مشکلت خوب بشه

6
2
Fariba
Fariba
4 سال قبل

سلام من عروسی حدودا دو هفتس گرفتم و گفتن دوماه سنشه . آرومه هنوز به ما عادت نکرده ولی گاهی یهو عصبی میشه و پراشو باز میکنه جیغ بلند میکشه خودشو میکوبه ب قفس براش ایینه گذاشتم مدام به آیینه نگاه میکرد ترسیدم افسردگی بگیره آینه رو برداشتم . لطفا راهنمایی کنید

17
6
فاطمه
فاطمه
3 سال قبل
پاسخ به  Fariba

چونکه جوجه س احساس ناامنی میکنه. وقتی بیقراری میکنه برق اتاق رو خاموش کن تا آروم بشه. باهاش حرف بزن به آرامشش کمک میکنه

5
8
امیر
امیر
8 ماه قبل
پاسخ به  فاطمه

شمع هم روشن کنیم؟😂🥲

2
4
fatima
fatima
3 سال قبل
پاسخ به  Fariba

اینه براشون سمه به اینه عادتشون ندید

12
2
نمی دانم
نمی دانم
1 سال قبل
پاسخ به  fatima

بله درسته

2
2
Sana
Sana
3 سال قبل
پاسخ به  Fariba

عروس هلندی شما از یک چیزی توی خانه میترسه باید سعی کنید که از چیزی که میترسه رو پیدا کنین و اون رو بر داریم اینه هم اگر تک هست اصلا براش خونیست عصبیش میکنه

6
3
علی
علی
2 سال قبل
پاسخ به  Fariba

اینه نزار

3
1
ایما
ایما
7 ماه قبل
پاسخ به  Fariba

اصلا آینه نزارید خوب نیست افسرده میشه.بهش احساس امنیت بدید بزارید ازتون نترسه
اجبار نکنید کاری رو انجام بده

fatemeh karimi
fatemeh karimi
4 سال قبل

سلام . من یک عروس هلندی نر دارم که جدیدا براش یه جفت خریدم . ولی اصلا با جفتش کنار نمیاد حتی حاضر نیست باهم از یه ظرف غذا بخورن . حتی عروس هلندی من ماده رو میزنه . جفتش رو عوض کردم ولی بازم وضع همینه . میخوام بدونم باید چیکار کنم . من فکر میکنم شاید به خاطر اینه که خیلی به من وابسطه هست . خواهش میکنم بگین چیکار کنم ??

18
2
نمی دانم
نمی دانم
1 سال قبل
پاسخ به  fatemeh karimi

سلام هردو را در قفس جدا بگذار بزار کم کم باهم اشنا بشن

.......
.......
1 سال قبل
پاسخ به  fatemeh karimi

عزیزم نباید جفت رو عوض کنی منم همین مشکل رو داشتم بابام گفت یکی دیگه بگیریم گفتم نه راه حلش اینه پیش هم باشن تا به هم عادت کنن
و سعی کن کمتر بری پیشش تا به ماده عادت کنه

4
1
Reza
Reza
4 سال قبل

سلام من عروس هلندیم ۸ یا ۷ ماهش هست از دو ماهگی داشتمش خیلی دستی بود ولی دو سه روزه خیلی وحشی شده مخصوصا وقتی جلو اینه میره (نر هستش)
وقتی وحشی میشه گارد میگیره و تمام سعیشو میکنه که بزنه یعنی یه فهمید مامانم میترسه ازش همش میدویید دنبالش که گازش بگیره منم مجبور شدم واسه اینکه بزارمش تو قفس با دعوا جلو برم و این وسط هم من خوردم هم اون خورد ولی کلا راه حلی که گاز یادش بره وجود داره؟

8
2
غزل
غزل
3 سال قبل
پاسخ به  Reza

دقیقاااااا منم همین مشکلو داشتم و حتی میدویید دنبال مامانم ولی به مرور فهمیدم چی کار کنم وقتی به سمتش میری نباید دستت رو عقب بکشی من هردفه که میرفتم دستزخودم نبود میومد گاز بگیره دستمو میکشیدم عقب ولی بعد که تحمل کردم رهرچقدر هم محکم دستم رو گاز میگرفت دیگه خیلی کم پیشمیاد جلو اینه بره و دستم رو گاز بگیره حتی وقتی دستم رو میبرم میاد رو دستم منم از ۸ ماهگی یه دفه وحشی شد و الانم که ۱ سالش شده هنوز یکم اثراتش مونده و نمیزاره به کمرش یا زیر نوکش دست بزنم و فقط سرش… بیشتر بخوانید

فاطمه
فاطمه
3 سال قبل
پاسخ به  غزل

بخاطر بلوغشه. باهاش مدارا کنید و حتما به تغذیه ش اهمیت بدید. محیطش باید آروم وساکت باشه. تا سه ماه پرریزی داره و بدنش درحال تغییر و بلوغ جنسیه بخاطر همین وحشی میشه که طبیعیه

6
1
.......
.......
1 سال قبل
پاسخ به  غزل

کاملا طبیعی هست ماله منم این شکلی هست سعی کنید بیشتر باهاش وقت بگذرونید تا بهتون عادت کنه عروس ها با غریبه ها یا کسایی که اذیتشون میکنن رابطه خوبی ندارن

1
1
حسن
حسن
2 سال قبل
پاسخ به  Reza

چقد جالب، منم دقیقا یه نر۸ماهه و فوق دستی دارم که الان مدتیه همینطور عصبی و پرخاشگره و دنبالم میکنه! اتفاقا بهمین خاطر اومدم توی نت دنبال راه حل گشتم. پرنده من ۲۴/۷ تو خونه وله وحتا قفس نداره. تعجب کردم چرا اینطور شده و حالا که پیام شماها رو دیدم قدری خیالم آسوده شد

5
5
فاطمه
فاطمه
1 سال قبل
پاسخ به  حسن

مثل من دوتا عروس دارم ک همش تو خونه وله?فقط موقع خوابشون میزارمشون تو قفس ولی الان چند روزیه ک عروس هلندی نر وخشی شده گاز میگیره در اتاق بازه تا ما رد میشیم میاد حمله میکنه بهمون و پاهامونو گاز میگیره???‍♀️شده عین سگ هارگرفته??‍♀️??‍♀️

5
2
نمی دانم
نمی دانم
1 سال قبل
پاسخ به  فاطمه

خدارو شکر که برای من این جوری نیست (نره(

.......
.......
1 سال قبل
پاسخ به  فاطمه

ماله منم اینجوریه نر باید باهاش مهربون باشی و باهاش وقت بگذرونی

افسانه
افسانه
4 سال قبل

سلام من عروس ۴ماهه دارم فقط روز اول میخوند ولی بعدش که دوهفته شده حرکتش کند شده و اصلا نمیخونه باید چیکار کنیم کمک کنید لطفا

2
2
.......
.......
1 سال قبل
پاسخ به  افسانه

تا یک سالش نشه خیلی زیاد نمی‌خونه طبیعی هست

محمد
محمد
4 سال قبل

سلام . ۶ ماهه عروس جفت دارم .بعضی وقتا بی قرار میشن.و بال میزنن من نگرانم .
میشه زود جواب بدین

فاطمه
فاطمه
3 سال قبل
پاسخ به  محمد

برق اتاق رو خاموش کن. باید سکوت و آرامش تو خونه باشه تاااااااا زمانی که به محیط زندگیشون عادت و اعتماد کنن

محمد
محمد
4 سال قبل

سلام . ۶ ماهه عروس جفت دارم .بعضی وقتا بی قرار میشن.و بال میزنن من نگرانم .
میشه زود جواب بدین
ممنون میشم

4
3
Saeed
Saeed
3 سال قبل

سلام یک عروس هلندی نر دارم فقط با خانمم خوب هست وبا من وپسرم مثل یک عقاب به ما حمله می کند عروس یکسال ونیم دارد چکار کنم

5
4
فاطمه
فاطمه
3 سال قبل
پاسخ به  Saeed

بخاطر اینکه اکثر مواقع خانومتون رو دیده و بعنوان صاحب اصلیش حسابش میکنه. مهربانی و اخلاق خوب باعث اعتماد پرنده میشه. شما هم اگر اوقات بیشتری رو با مهربانی کنار عروستون بگذرونید به شما هم اعتماد میکنه

5
1
.......
.......
1 سال قبل
پاسخ به  Saeed

عروس ها کسی که غذا و دونشون رو میده رو دوست داره و با کسایی که اذیتشون میکنن یا باهاش رابطه ای ندارن دقیقا مثل عقاب رفتار میکنه

Yashar esmailu
Yashar esmailu
3 سال قبل

سلام من یه عروس هلندی نر دارم که سه ماهشه کلا سه روز نمیشه که گرفتمش . اول میومد از دستم غدا میگرفت و نیخورد اما الان تا بهش غدا میدم میخواد بیاد گاز بگیره و همش تو قفسم داره جیغ نیزنه و بالا پایین میپره نمیدونم باید چیکار کنم میشه راهنمایی ام کونید ؟ ممنون میشم سریع تر جواب بدید .

3
6
طاها
طاها
3 سال قبل

من یه عروس نر دارم ۲ساله.یه هفته پیش براش ماده گرفتم.الان که پیش همن ماده میاد سمت نر .نر ماده را میزنه.تو رو خدا راهنمایی کنید

1
1
شاهین
شاهین
2 سال قبل
پاسخ به  طاها

وقتی ماده میگیری نباید پیش همدیگه بزاریشون، یه مدت قفس ماده رو میزاری تو یه اتاق دیگه که فقط صدای همدیگرو بشنون، بعد از حدود دو هفته که به صدای همدیگه عکس‌العمل نشون دادن، قفس ماده رو بیار کنار قفس نر بزار و حداقل ده روز هم بزا با این وضعیت طی بشه، بعد میتونی پیش هم بزاریشون

2
1
عارفه
عارفه
3 سال قبل

سلام من یک عروس هلندی دارم که تقریبا ۹روزه گرفتمش اما چند روزه که مدام جیغ میزنه حتی وقتی بیرونه و صدایی مانند ناله از خودش در میاره و واقعا من ناراحتم نمیدانم چیکارش کنم از وقتی گرفتمش مدام ناله میکنه

2
3
علی
علی
3 سال قبل

سلام من یه عروس هلندی ماده دارم یه چندماهی هست که پیشمه اوایل خیلی بهم وابسته بود هرجا بودم پرواز میکرد میومد روی سرم خودشو بهم میکشید که نازم کن ولی الان چند روزیه که به زور میاد پیشم دلیلش چی میتونه باشه لطفا راهنماییم کنین

1
4
Behnam
Behnam
3 سال قبل

عروس هلندی های من هر جفتشون تخم گذاری کردن اما تخم ها گندیده شدن منم برداشتمشون حالا الا در لانه رو بستم اما اینا خیلی دارن جیغ و داد می کشن و بی قرارن . کسی اگه میدونه علتش چیه ممنون میشم راهنماییم کنه

1
1
رامان
رامان
1 سال قبل
پاسخ به  Behnam

لونه رو بردار تا نبیننش

Arshan
Arshan
3 سال قبل

سلام وعرض ادب خدمت همه دوستان بنده یه جفت عروس دارم متاسفانه عروس نرم عروس مادم رو میزنه بعد باهاش جفتگیری هم میکنه و من خیلی دوس دارم که جوجه بدن ولی متاسفانه عروس نرم نمیزاره حالا الانم موندم سن هاشونوم درست ولی جوجه نمسدن و باهم خوب نمیشن ممنون میشم کمکم کنید خیلی ناراحتم

11
15
Pareya
Pareya
3 سال قبل

سلام
من ۳ روزه یه عروس نر خریدم که دستی بوده رو سرم میشسته ، نزدیک میومده تا نوازشش کنم ولی یک روزه که وقتی نزدیکش میشم برای نوازش حمله میکنه و میخواد گاز بگیره
دلیلش چیه لطفا راهنمایی کنید خیلی ذهنمو درگیر کرده

6
3
مهرابی
مهرابی
3 سال قبل

سلام خسته نباشید.من چندروزی هست که یه عروس هلندی گرفتم شبا ساعت ده شروع میکنه به جیغ زدن و چون خونمون اپارتمانیه گفتندکه صدامیره خونشون برای همین ساعت دوازده میزارمش تویه اتاق ک هم ساکت بشه هم بخوابه.وقتی میرم پیشش به جایی خیره شده و اصلا توجهی به من نمیکنه این نشانه قهرکردنشه؟ به نظرتون عادت میکنه به این کار یا اشتباهه؟

بهار
بهار
2 سال قبل
پاسخ به  مهرابی

سلام عزیزم عروس شما میخواد آواز بخونه اون موقعه ی آواز خوندن که بعدش باید بخوابن شما توی اون زمان باید ناز نوازشش کنی و با هاش بازی کنی و بعد ببری بخوابه مال ماهم دقیقه اینجوریه

2
1
فاطمه
فاطمه
3 سال قبل

من تازه عروس گرفتم و خودش به در و دیوار قفس میکوبه فقط به پدرم این رفتار و نداره و نر و دوماهشه میشه راه حلی به من بگید

بهار
بهار
2 سال قبل
پاسخ به  فاطمه

سرعا جلوگیری کنید اون ترسیده یا چراغ رو خاموش کن و تن گرم باهاش حرف بزن یا در قفس رو باز کن و در هارو تمام ببند که نره و آروم باهاش حرف بزن

علیرضا
علیرضا
2 سال قبل

سلام من ۳ تا عروس هلندی دارم ۲ تا ماده یه نر اخیرا یکی از ماده ها و نر رفتن توی لونه و تخم گذاشتن الان ۳ تا تخم گذاشته ولیعجیب اینکه که ماده ی دیگه وحشی شده و همه رو میزنه برای اینکه بره روی تخم اونا یعنی چش شده ؟

اریان
اریان
2 سال قبل

سلام من یه جفت دارم که برای بار سوم تخم گذاشتن دفعه قبل سه تا تخم گذاشتن ولی قفس رو یک متر جابجا کردن و در قفس باز بود هر سه تخم خراب شد ولی اولین بار چهارتا جوجه را بزرگ کردن حالا دو تا تخم گذاشتن ولی نر مرتب ماده را میزند و نمی زاره بره طرف تخم شده یک معضل چکارشون کنم

7
1
اسرا
اسرا
2 سال قبل

من دوتا عروس هلندی دارم سه ماهی میشه که دوتا شدن عروس هلندی نرم ۷ ماهی میشه که بامنه قبل اینکه جفت براش بخرم اونقدر بهم وابسته بود طوری که همیشه در قفس رو باز می کردم با سرعت زیاد می یومد پیشم و من نازش می کردم و اگه من توی نزدیک قفس روی زمین می خوابیدم می یومد پیشم و کنار من می خوابید و کل کار دیگه که باهم می کردیم اما از وقتی براش جفت گرفتم وحشی شده عروس هلندی من حتی گاز هم نمی گرفت ولی چند روز پیش طوری گاز گرفت که دستم هنوز… بیشتر بخوانید

BENITA
BENITA
7 ماه قبل
پاسخ به  اسرا

مال ما هم همینجوریه وقتی جفت میگیریم وحشی میشن به نظرم نباید براش جفت میخریدی اگرم میخوای هنوز جفت داشته باشه مجبوری تحمل کنی ولی بهتره که از هم جداشون کنی تا جفت نباشن

آقا معین
آقا معین
2 سال قبل

سلام من یک عروس دارم الان ۳ روز اوردمش تو پرنده فروشی خوب بود ولی وقتی توی خونه اوردمش وقتی می خوام بیارمش رودستم گاز می گیره وقتی می خوام غذا بهش بدم گاز می گیره ولی اقاه پرنده فروش گفت احلی و رام اره توی پرنده فروشی رام رام بود ولی وقتی اوردمش تو خونه دیگه نه .
لطفا اگه می دونین چجوری عادتیش کنم به خودم لطفا بگید?

BENITA
BENITA
7 ماه قبل
پاسخ به  آقا معین

هنوز به شما عادت نداره باید چند ماه بگذره بهتون عادت کنه

Reza
Reza
2 سال قبل

سلام عروس نر بعداز جفتگیری ماده رو میزنه که بره تو لونه این رفتار عروس نر طبیعیه ؟ راه حل چیه ؟ بزارم ماده رو بزنه یا جداشون کنم ؟

5
4
انصاری
انصاری
2 سال قبل

سلام طوطی عروس ماده دارم رام رام ۱ سال نیم داره یه جفت واسش گرفتم اونم رامه اینا دوباره تا حالا جفتگیری کردن واسشون لونه گذاشتم،نر میره داخل که گرم بکنه وقتی ماده میره داخل میشه هیولا نر از داخل میندازه بیرون،میاد بیرون قفس با میزنه نر،ما همه میرم جلو واسه ما هم همه میکنه،جالبش اینه که لونه برمیدارم خوب خوب میشن،نمیدونم چیکار کنم!!!

بابک
بابک
2 سال قبل

جالب بود مطلبتون فقط اینکه ماده ها زمان تخمگذاری بسیار تهاجمی میشن و اگه نزدیک لونه بشید با تمام قوا بهتون حمله میکنند حتی وقتی که شما رو بهترین دوستشون بدونن باز امکان داره بهتون حمله کنند.

سارا
سارا
2 سال قبل

سلام
من عروس نر و ماده دارم باهم جفت گیری میکنن و عروس ماده تخم هم میزاره تخمها جوجه میشن و دوتایی باهم به جوجه ها غذا میدن ولی عروس نر خیلی باعروس ماده دعوا میکنه و میزنه و پرهای سر عروس ماده رو میکنه در کل خیلی عروس ماده کتک میخوره …دلیلش چیه تروخدا زود بهم بگید میترسم ماده بمیره خیلی وحشی شده عروس نر

1
1
محمدرضا
محمدرضا
5 ماه قبل
پاسخ به  سارا

گرمی نده

فریده
فریده
2 سال قبل

سلام من دوتا عروس هلند دارم ماده تخم گذاشته اما روی تخم هاش نمی خوابه عروس هلندی نر بشدت ماده را می زنه برای اینکه مجبورش کنه رو تخم بخوابه اما ماده اصلا زیر بار نمیره امروز بشدت دعوا کردند وماده زخمی شد چه کار کنم ؟

مهشید
مهشید
2 سال قبل

سلام من عروس هلندیام با هم خیلی خوبن ولی از دفعه دوم تخمگذاری عروس نر بشدت عصبی میشه و عروس ماده رو میزنه جداشونم که میکنم خیلی جیغ میکشه و سه دفعه هست که تخماشون پوچ وقتی که زمان نشستن رو تخما تموم میشه و تخمای پوچ رو برمیدارم باز با هم خوبن و دعوا نمیکنن سوالم اینه اگه لطف کنید و جواب بدین
۱-چرا عروس نر در این زمان عصبی میشه و عروس ماده رو میزنه؟
۲-علت پوچ بودن تخماشون چیه؟

Aysan
Aysan
2 سال قبل

سلام وقت بخیر به تاره گی برای عروس هلندی ماده یه جفت گرفتیم ولی خیلی جفت خودشو میزنه جوری که زخمیش میکنه از جایی که تهیه کردیم میگه اشکال نداره جداشون نکنید ولی زدنش گاهی خیلی وحشتناکه البته الان ۲تا تخم هم داره وقتی از لونه اش برای تغذیه میاد بیرون غذاشو که میخوره بعدش میره جفت رو میزنه ?

علی
علی
2 سال قبل

سلام عروس هلندی دارم جفت خوردن ولی ماده نر را میزنه

احمد
احمد
1 سال قبل

سلام من یه عروس هلندی از بیرون گرفتم خیلی وحشی اصلا نمیزارن بهش دست بزنیم خواهشا رهنماییم کنید مجبورم همش تو قفس باشه

4
1
علیرضا
علیرضا
1 سال قبل

سلام من یه عروس هلندی نر برای ماده خودم خریدم عروس هلندی نر مسته ولی ماده خیلی نه الان یک ماه هست کنار همن ولی عروس ماده شبا میترسه و نمیزاره نر خیلی نزدیکش بشه نمیدونم چرا

Parimah
Parimah
1 سال قبل

سلام و درود
ما یه عروس هلندی نر داریم ؛
چون تنها بود یه جورایی میشه گفت به آینه عادت کرده بود و یه جفت احتمالا خیالی داشت.
الان واسش یه عروس هلندی ماده گرفتیم و قبلش یک روز از دور اونا رو باهم آشنا کردیم و الان قفس هاش رو یکی کردیم
عروس هلندی نر ماده رو بعضی اوقات میزنه
یه جورایی احساس مالکیت میکنه و خب چون لونه دارن نمیزاره وارد لونه بشه
یه مشکل دیگه هم اینکه خیلی جدیدا بخاطر جفتی که خریدیم جیغ میزنه
میتونید راهنمایی کنید دلیلش چیه و راهکارش هم بگید.
ممنون میشم

امید
امید
1 سال قبل

سلام یه جفت عروس دارم طول روز باهم خوبن هیچ مشکلی نیس ولی شب نره که میره دتخل لونه ماده راه نمیده اونو میزنه .خواهشا بگید چکار کنم

Any
Any
1 سال قبل

سلام من عروس هلندیم تازه ۲ سالشه و وقتی دارم باهاش بازی میکنم کاملا آرومه و یهو وحشی میشه و بهم حمله میکنه و بهم خیلی محکم نوک میزنا جوری که دستم خون میاد و اصلا نمیزاره بهش دست بزنم و آرومش کنم دستمو میارم جلو نوکم میزنه و براشم غذا درست کردم و خواستم بدم می‌خورد ولی باز نوکم میزد میشه دلیله شو بگین واقعا نگرانشم

5
1
Nastaran
Nastaran
1 سال قبل

سلام من به عروس هلندیم اسپری ضد کنه و شپش زدم ولی به سرش نزدم خودش سرشو برد لابه لای پرهاش الان سرشو تند تند تکون میده فکر کنم رفته داحل دماغش باید چیکار کنم؟مشکلی براش پیش نمیاد‌؟

Ava
Ava
1 سال قبل

سلام من عروس هلندی اصلا نمی اره نوازشش کنم وقتی میرم سمتش سریع به هم حمله می کنه نوک میزنم با من اولا خوب الان دیگه نمی اره سمتش برم نمی‌دونم چرا پرخاش می کنه?؟

ناشناس
ناشناس
1 سال قبل

مال ماهم نره ماده رو می زنه

مصطفط
مصطفط
1 سال قبل

سلام عروس هلندی من به آدم حمله میکنه دلیلش چیه؟

هاشم محمدپور
هاشم محمدپور
1 سال قبل

سلام خسته نباشید یک عروس هلندی نر دارم کامل اهلیه حتی شبا میادپیشم میخوابه بوسم میکنه کامل هم فول حرف میزنه اینطوربگم رام رامه ولی دوروزپیش یدونه از عروسهای سفیدلوتینو ماده براش خریدم اوردم پیشش خیلیم علاقه داره واونم نوازش میکنه میبوسه حتی طاقت نداره یه دقیقه ازهم جدابمونن اما الان کسی رونمیزاره حتی نزدیکش بشه ولیوقتی پرنده رو قایمش میکنیم بازاهلی میشه بعدکه بازمیبینه بدجور نوک میزنه چکارکنیم که پیش ماده این رام بشه خودشم پیش ماده کامل میخونه هرچی میگم هم میگه فقط پیش ماده میشیم دشمنش ممنون میشم اگه راهنماییم کنید

علی
علی
1 سال قبل

سلام من یه عروس هلندی نر دارم یکسال نیمه که دارمش و خیلی هم رام بود الان۳روزه که داره به من حمله میکنه بنظر شما چکار کنم

59ممدی
59ممدی
1 سال قبل

من ی عروس ماده دارم ک الان ب سن بلوغ رسیده یعنی ۱سالو ۶ماه
ی نر براش خریدم ک ۵ماهشه این عروس نر الان میشه ۲روز خریدم دیروز با هم خیلی خوب بودن از دهن هم غذا میگرفتن ولی امروز ن نر هر وقت ب ماده زیاد نزدیک میشه نر میزنه ماده رو چرا؟
راهی داره ک این مشکل رو بر طرف کنم

ایدین
ایدین
1 سال قبل

سلام عروس های من با هم جفت هستند و خیلی با هم جور بودند ولی چند روزیه ماده تخم گذاشته و از وقتی تخم گذاشته مرتبا به نر حمله میکنه و نمبزاره نر داخل لونه رو نگاه کنه چیکار باید بکنم لطفا راهنمایی کنید

یاسر
یاسر
1 سال قبل

سلام عروس هلندی نر من بعد از اولین تخم ماده دیگه تو لونه راهش نمیده و حتی دنبالش می‌کنه و اونو میزنه به حدی که زخمی شده اگه جداشون کنم آیا ماده تخم ها رو باز می‌کنه یا نه ولشون می‌کنه ممنون میشم کمکم کنین خیلی نگرانشونم البته یه ماده دیگه هم دارم که پیش اونا نیست قبلاً با این نر جفت بوده ولی تخم نمی گذاشت واسه همون جابجاشون کردم صدای همدیگه رو میشنون و پرنده نر خودش رو به قفس میزنه

saye
saye
1 سال قبل

عروس هلندی

عرفان
عرفان
1 سال قبل

من نزدیک یک هفتس عروس هلندی نر گرفتم میخوام که دستیش کنم لطفا راهنمایی کنید

محدرضا
محدرضا
1 سال قبل

سلام
برای عروس من ماده است و تک هست یعنی جفت نداره ولی
وقتی جوجه تر بود خیلی باهام دوست بود عاشق من بود ولی یه مدت سرماخوردو و نتونستم بهش ریسیدگی کنم و بازی کنم و حتیٰ یک ماه از قفس در نیاوردم تا سرماخوردگیم خوب شه
بعد از اینکه خوب شدم در اوردمش خیلی بهام سرد شده بود و الان چند ماه که دیگه باهام قهره و همیشه دستمو گاز میگیره مشیه درمانش کرد

علیرضا
علیرضا
11 ماه قبل

سلام من ی عروس نر خریدم به گفته فروشنده ۵ ۶ ماهه هستش الان ۲۴ ساعت شده که خریدمش اصلا آب و دون نمیخوره فقط تخمه از دستم میگیره می‌شکنه ولی مغز بلد نیست بخوره میندازه زمین ارزنم که اصلا نمیخوره فقط کز کرده تو قفس باشید چکار کنم ؟؟

اااا
اااا
11 ماه قبل

سلام عروس هلندی های من اول با هم خوب بودن و تخم گذاشتند بعد یکی از تخم ها جوجه شد و بعد از این که جوجه شد این عروس هلندی نر ، ماده را می زد لطفاً راهنماییم کنید

امیر
امیر
11 ماه قبل

سلام من یه عروس ۳ ماهه گرفتم روز اول خب خیلی وحشی بود اصلا نمیذاشت نزدیک بشم بعد دیدم که صاحب قبلیش یکی از بالهاشون چیده فرداش یه جفت براش گرفتم که ۶ ماهه س تو یه قفس انداختم سه روز اول خیلی کم باهم دعوا میکردن کاری به هم نداشتن ولی یه دفعه شب چهارم شروع کردن به وحشی شدن و خیلی همو میزنن چی کار کنم از قفسم آوردم بیرون ولی فایده نداشت

119
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x