فروردین ۳۱, ۱۴۰۳

نکات لازم هنگام اسباب کشی و جابجایی گربه به یک مکان جدید

جابجایی خیلی روی گربه ها تاثیر میگذارد، در اینجا نکاتی را به شما آموزش میدهیم که در جابجایی بعدی استرس گربه تان را کمتر کنید. جابجایی برای تمام گربه ها استرس زاست، بعضی گربه ها زودتر به محیط جدیدشان عادت میکنند اما اکثر گربه ها به سختی به خانه جدیدشان عادت میکنند. فرقی نمیکند که گربه شما همیشه در خانه است یا گاهی بیرون میرود، به هر حال روزهای اول جابجایی وقتی به خانه جدید میروید بسیار برایش اهمیت دارد.

گربه مخفی شده در جعبه اسباب کشی

گربه ها عاشق جعبه های خالی هستند و ممکن است در آن مخفی شوند

 

نکات مهم روزهای اول جابجایی گربه

عوض کردن خانه، که در واقع قلمرو زندگی گربه به حساب می آید، بسیار استرس زاست. در روزهای اول اسباب کشی و جابجایی، گربه را داخل یک اتاق امن قرار داده و برایش آب، غذا و خاک بگذراید، که احتمال فرار کردنش در حین جابجایی وسایل وجود نداشته باشد.

 

نحوه جابجایی و حمل گربه به مکان جدید

گربه ها را باید داخل باکس مخصوص حمل قرار داده و به خانه جدید بیاورید. سعی کنید قبل از اینکه گربه را بیاورید، اتاق را برایش آماده کنید و اطمینان حاصل کنید که محیطی راحت برایش محیا کرده اید. در این اتاق باید تعدادی از وسایل که برای گربه شما آشناست مثل جای خواب یا ظرف آب گربه تان را قرار دهید. جعبه های خالی را داخل اتاق قرار ندهید. چون ممکن است گربه داخل آنها قایم شود و این بسیار خطرناک است.

اگر نمی دانید چه باکس گربه ای برای حیوان شما مناسب است مطالعه مطلب انتخاب بهترین باکس برای گربه؛ انواع جعبه حمل گربه را به شما پیشنهاد می کنیم.

 

زمان مورد نیاز گربه برای عادت کردن به محل جدید

مدت زمانی که طول میکشد یک گربه بعد از جابجایی  به خانه جدید عادت کند، در گربه های مختلف متفاوت است. بعضی گربه ها بعد از چند روز در محیط جدید احساس راحتی میکنند، اما برای بعضی گربه ها این زمان به چند هفته هم میرسد.

گربه نشسته روی چمدان ها

مراقبت مخفی شدن گربه در زمان اسباب کشی باشید

مخفی شدن گربه در مکان جدید

استراتژی گربه ها درمقابل یک محیط جدید، مخفی شدن است. شما میتوانید گربه را تشویق کنید که بیرون آمده و با محیط جدید آشنا شود. اما نباید حیوان را مجبور کنید که بیرون بیاید چون منجر به استرس بیشترش می شود. اگر گربه شما بعد از گذشت چندروز به محیط جدیدش عادت نکرد و غذا نخورد، باید با دامپزشک مشورت کنید.

برای آگاهی از اینکه چرا بچه گربه پنهان می شود!؟ دلایل پنهان شدن بچه گربه ها می توانید مقاله مرتبط با آن را مطالعه کنید.

 

نکات بعد از جابجایی گربه

بهتر است چند هفته اول جابجایی به گربه تان اجازه ندهید از خانه بیرون برود. دنیای گربه ها دنیای بویایی است، آنها مسیرهایشان را بوسیله بو کشیدن پیدا میکنند. بنابراین آنها به جایی برمی گردند که آنجا را دوست دارند. نه محیطی که برایشان سرشار از استرس و ترس است!

اصلی ترین نگرانی درباره گربه هایی که از خانه بیرون میروند، درگیری آنها با گربه های دیگر در محله است. بنابراین بهتر است قراری با کسانی که در محله گربه دارند بگذارید تا گربه شما با دوستان جدیدش آشنا شود. بهتر است اولین برخورد رودررو آنها زیر نظر شما انجام گیرد.

پت خرید را دنبال کنید :‌
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک‌گذاری
اشتراک در
اطلاع از
guest

5 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
فهیمه
فهیمه
3 سال قبل

سلام
من هنگام اسباب کشی یک گربه سه ساله وحشی داشتم که خیلی استرس داشتم فرار نکنه یا به خونه جدید عادت نکنه دو سه روز قبل از اسباب کشی پیش دامپزشک رفتم قرص خواب آور به من داد با تجویز خودش دو سه روز قرصو دادم می خوابید تا بردیمش خونه جدید قرصو قطع کردم خداروشکر زود عادت کرد ولی تا دو سه هفته که مطمئن نشدین اصلا اصلا نزارین بره بیرون چون قرص خورده آرومه نگران نباشین بعدش حتی اگرم بره خودش برمیگرده گربه من رفت ولی بعد یک ماه متعجبم کرد و برگشت .

ندا
ندا
2 سال قبل

گربه من تو شرایط عادت نکردنه ، هنوز جلو در میو میو میکنه و منو نگران میکنه
الان یک هفته ست جابجا شدیم
ما عاشق گربمونیم و من طاقت اذیت شدنشو ندارم

6
1
Fatme
Fatme
1 سال قبل
پاسخ به  ندا

خب چیکار کردین منم تو این وضعیتم ممنون میشم کمک کنین

ماهان
ماهان
2 سال قبل

سلام ممنون با راهنمایی شما گربم الان خوابه ???

5
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x