فروردین ۱۰, ۱۴۰۳
سگ که سرش را از پنجره ماشین بیرون برده و له له می زند

چرا سگ ها از بیرون بردن سر خود از شیشه ماشین لذت میبرند ؟

چرا سگ ها سرشان را از شیشه ماشین بیرون می برند؟

هیچ چیزی برای سگ ها لذت بخش تر از این نیست که سرشان را از پنجره ماشینی که در حال حرکت است بیرون ببرند. سگ ها عاشق این هستند که شانس انجام دادن این کار را بدست بیاورند. هنوز دلیل قانع کننده ای برای این حرکت سگ ها وجود ندارد. ولی از طرف برخی از پژوهشگر ها نظریه هایی مطرح شده که می تواند مورد قبول واقع شود. بیرون بردن سر سگ از شیشه ماشین علت جالبی دارد که دانستن آن خالی از لطف نیست. در این مقاله از مجله پت خرید به معرفی دلیل انجام این کار توسط سگ ها پرداختیم.

 

تحریک شدن حس بویایی سگ

یکی از متقاعد کننده ترین نظریه ها این است که هنگامی که سگ ها سر خود را از پنجره بیرون میبرند حس بویایی آنها تحریک میشود. بیشتر سگ ها هنگام رانندگی از دیدن مناظر لذت میبرند ولی هنگامی که سر خود را از شیشه ماشین بیرون میبرند از بویی که در هوا هست و با رد شدن ماشین احساس میکنند لذت برند.

 

شاید برایتان جالب باشد بدانید: ماشین گرفتگی سگ و ۱۰ روش جلوگیری از استفراغ سگ در ماشین

 

سگی که سرش را از شیشه ماشین بیرون آورده و گویی لبخند می زند

سگ ها عاشق این هستند سرشان را از شیشه ماشین بیرون بیاورند

 

در آزمایش هایی علمی مختلف دانشمندان دریافتند که سگ ها دارای ۲۲۵ میلیون گیرنده بویایی در بینی شان هستند. به همین دلیل حس بویایی آنها قوی و حیرت آور است. حس بویایی آنها ۴۵ بار بیشتر از انسان ها است.

 

شاید برایتان جالب باشد بدانید: ۸ خطری که حیوانات در ماشین را تهدید می‌کند

 

سگ ها با حس بویایی خود دنیای اطرافشان را تجربه میکنند و وقتی آنها سر خود را از شیشه ماشین بیرون میبرند در واقع مثل این است که به تماشای یک فیلم یا کنسرتی جذاب مشغول هستند. اگرچه تحقیقات خاص و ویژه ای در مورد این نظریه انجام نشده ولی طبق شواهد این بهترین نظریه ای است که وجود دارد.

پت خرید را دنبال کنید :‌
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک‌گذاری
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x