فروردین ۱۰, ۱۴۰۳
گربه ای که روی زمین دراز کشید و یک ظرف بزرگ غذای خشک جلویش قرار داد

کدام غذا برای گربه من مناسب است؟

حتما برای شما هم پیش آمده که در مقابل انواع مختلف غذاهای گربه قدرت انتخاب خود را از دست بدهید. در این مقاله از مجله پت خرید نکاتی را به شما آموزش می دهیم تا بتوانید با دقت بیشتری غذا مناسب گربه خود را انتخاب کنید.

 

تاریخچه کوتاهی از غذاهای گربه

اولین تبلیغات غذای گربه حدود ۷۰ سال پیش ساخته شد. این غذا از روی پس مانده ای غذای انسانها ساخته شده بود. به مرور زمان که گربه ها به زندگی ما راه پیدا کردند و حیوان خانگی شدند، دانشمندان لزوم آنرا دیدند که راه های جدیدی برای تولید غذاهای گربه پیدا کنند. امروزه انواع مختلفی از غذاها با طعم های مختلف در دسترس ما هستند.

امروزه شرکت های زیادی پول و سرمایه خود را صرف تحقیقات برای درست کردن غذای خشک گربه یا غذای کنسروی گربه با ترکیبات طبیعی، غنی و مناسب می کنند تا بتوانند نیازهای مصرف کننده ها را برطرف کنند. این امر موجب بوجود آمدن تنوع غذایی زیادی در بازار شده است که همه آنها مارک مواد تشکیل دهنده طبیعی دارند و این انتخاب غذا را برای صاحبان گربه ها بسیار مشکل کرده است.

 

چه غذایی برای گربه من مناسب است؟

باید بدانید که گربه شما چه نیازهایی دارد، گربه ها گوشتخوار هستند و برای برآوردن نیازهای تغذیه ای آنها باید از غذاهایی تغذیه کنند که حاوی گوشت یا پروتئین باشد.

با در نظر گرفتن این مورد بر اساس شیوه زندگی گربه تان غذای مناسب برای او را انتخاب کنید. بیاد داشته باشید که اصل سلامت تمام موجودات رژیم غذایی آنهاست. انتخاب غذای مناسب برای گربه تان میتواند موجب افزایش طول عمر او شود.

دو گربه سفید و خاکستری که در حال بو کردن ظرف غذای خشک هستند

غذای خشک گربه برای سلامتی آنها مناسب است

انواع غذای مناسب گربه

۴ نوع کلی غذا مناسب برای گربه های خانگی وجود دارند:

  1. غذاهای خشک تجاری
  2. غذای کنسروی تجاری
  3. محصولات خام و یا یخ زده تجاری
  4. غذاهای خانگی گربه

در بین انواع این غذاها باید موارد زیر را در نظر بگیرید:

  • چه نوع غذایی برای گربه من مناسب ترین است (غذای خشک گربه ، غذای کنسروی گربه ، غذای خام یا غذاهای خانگی )؟!
  • اگر من غذاهای خشک و کنسروی تجاری را مد نظر داشته باشم کدام نوع برای گربه من مناسب تر است؟!
  • سن گربه من با کدام نوع غذا بیشتر همخوانی دارد؟!
  • آیا گربه من نیاز ویژه ای دارد که من باید آن را در نظر بگیرم؟!

 

آیا غذاهای گربه تمامی نیازهای تغذیه ای آنها را برآورده می کند؟

غذاهایی که برچسب هایی مثل غذای کامل، غذای کامل و متعادل، غذای کامل حیوانات خانگی و از این نوع اسم ها را دارند نیازهای تغذیه ای گربه شما را برطرف می کنند اما نیازهای مکمل آنها را دارا نیستند. همچنین غذاهایی که به نام غذاهای مکمل در اختیار شما قرار می گیرند تمام نیازهای تغذیه ای گربه شما را برطرف نمی کنند!

مطالعه مطلب تغذیه گربه با غذای خام  را نیز به شما توصیه می کنیم.

 

آیا غذاهایی که برچسب کامل و متعادل دارند انتخابی سالم هستند؟

غذاهایی که این برچسب ها را دارند غذاهای کاملی برای گربه هستند. یعنی تمام نیازهای تغذیه ای گربه شما را برطرف می کنند. ولی این به این معنی نیست که غذاهای سالمی باشند!

به این فکر کنید برای ناهار خانواده تان فقط از گوشت یخ زده، سبزیجات و میوه ها استفاده کنید. این رژیم غذایی کاملی است که نیازهای تغذیه ای اعضای خانواده را برآورده میکند اما نمی تواند به اندازه گوشت تازه و سبزیجات و میوه تازه مفید باشد.

پیشنهاد مطالعه: هرآنچه باید دربارۀ واکسیناسیون گربه بدانید

 

سخن پایانی

با توجه به انواع مختلف غذاهایی که وجود دارد نمی توان جواب قاطعی به این سوال داد، فقط باید بیاموزیم که چگونه نیازهای گربه مان را با توجه به شیوه زندگی اش شناسایی کنیم.

غذای کامل غذایی است که حاوی ترکیبات درستی مثل پروتئین ها، چربی ها و کربوهیدرات ها  برای سالم ماندن گربه شما باشد. در آخر هم انتخاب غذا به خود شما و بودجه ای که می خواهید برای غذای گربه تان در نظر بگیرید بستگی دارد. چنانچه شما نیز نظر یا پیشنهادی دارید در بخش کامنت ها با ما در میان بگذارید.

پت خرید را دنبال کنید :‌
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک‌گذاری
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x