اردیبهشت ۱, ۱۴۰۳
سگ خوابیده و رویش لحاف کشیده شده است

آیا سگ ها خواب می بینند؟ همه چیز در مورد رویا دیدن سگ

آیا تا بحال متوجه بعضی از حرکات عجیب سگ خود مانند انقباض و پرش پاها در هنگام خواب شده اید؟ تمامی این حرکات و رفتارها به این معنی است که سگ شما خواب می بیند. در واقع سگ ها هم مانند انسانها در اکثر مواقع خواب و رویا می بینند. با این تفاوت که مدت رویا دیدن آنها کوتاه تر است اما با احساسات و حرکات بیشتری همراه است.

سگ ها چه زمانی خواب می بینند؟

مانند انسان ها، سگ ها نیز برای اینکه به خواب عمیق بروند نیاز به وارد شدن به REM حرکت سریع چشم در هنگام خواب دارند. در واقع زمانیکه یک سگ به خواب می رود، در مرحله نخستین وارد خواب آرام یا sws می شود، در این زمان روند ذهن صامت می شود اما انقباض ماهیچه ای باقی می ماند. مرحله بعدی خواب REM  است.

طبق مطالعات علمی انجام شده در آمریکا وارد شدن به REM   در خواب تا حد زیادی بستگی به سن و سایز سگ دارد.

پیشنهاد مطالعه: ۵ حالت خوابیدن سگ ها و معنی هر کدام از مدل های خواب سگ

کدام سگ ها بیشتر رویا می بینند؟

سگ های کوچک تر قالبا بیشتر از سگ های بزرگ خواب و رویا  می بینند. این سگ ها معمولا در هر ۱۰ دقیقه ۱ دقیقه خواب میبینند. تمایل به خواب دیدن در سگ های کوچک تر ۵ برابر بیشتر از سگهای بزرگتر است.

آیا خواب دیدن سگ ها طبیعی است؟

خواب و رویا دیدن سگ ها یک عمر کاملا طبیعی بوده و برای سلامت ذهن آنها ضروری است. به همین خاطر اگر مشاهده کردید سگ شما در هنگام خواب حرکات عجیبی مانند انقباض ، پرش یا لرزش در پاها دارد به هیچ وجه نباید بیدارش کنید. تمامی حرکات و صداهایی که در خواب ایجاد می کنند طبیعی است و مطمئن باشید برای سگ عزیز شما هیچ مشکلی پیش نمی آید.

شاید برایتان جالب باشد: علت تکان خوردن سگ در خواب

سخن پایانی

اگه سگ شما در خواب غرغر کرد با خرناس کشید ممکن است در عالم رویا مشغول تعقییب گربه بازیگوش همسایه باشد! پس نگران نباشید و بگذارید از رویای خود لذت ببرد. آیا شما هم تجربه مشابهی از رویا دیدن سگ خود داشته اید؟ نظرات و پیشنهادات خود را در بخش کامنت ها با ما در میان بگذارید.

پت خرید را دنبال کنید :‌
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک‌گذاری
اشتراک در
اطلاع از
guest

1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
trackback

[…] شاید برایتان جالب باشد : آیا سگ ها خواب می بینند؟ همه چیز در مورد رویا دیدن سگ […]

1
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x