فروردین ۱۰, ۱۴۰۳

خرافات و باورهای اشتباه در مورد گربه ها

با وجود اینکه گربه‌ها از شهرت زیادی برخوردارند، بسیاری از مردم هنوز باورهای غلطی راجع به آنها در ذهن دارند. خیلی از این افراد شاید بتوانند از داشتن یک گربه در زندگی خویش لذت ببرند البته ذهن و قلب خود را به روی آنها بگشایند. اکثر این باور غلط درباره این حیوانات به دلیل مقایسه گربه با سگ به وجود آمده‌اند. باور اشتباه در مورد گربه از شوم بودن آنها تا بیماریها و… وجود دارد. اما این واقعاً نگاه درستی نیست. عقاید دیگری راجع به گربه‌ها وجود دارد که مربوط به گربه‌های خیابانی یا نسبتاً وحشی است. گربه که به خوبی از بدو تولد تربیت شده و رابطه صمیمانه‌ای با انسان‌ها دارد کاملاً حیوان دیگری است. همچنین به یاد داشته باشید چیزی که در نظر برخی از افراد عیب محسوب می‌شود در چشم دیگری حسن به نظر می‌رسد.

در این مقاله از مجله پت خرید به معرفی برخی از شایعات و باورهای اشتباهی که در مورد گربه ها وجود دارد پرداختیم. با ما همراه باشید.

 

خرافات در مورد گربه‌ها از کجا آمده است؟

گاهی اوقات برخی عقاید خرافی ریشه تاریخی و حکایت‌های جالبی دارند که گربه را شوم می دانستند. در گذشته اگر در موقعیتی کسی با یک گربه روبرو می‌شد بدبختی، مشاجره و بدشانسی را به وی بشارت می‌داد.

در قرون وسطی گربه‌ها را حیوانات جادو زده می‌پنداشتند و برای بیرون کردن شیطان و دور نگه داشتن بدبختی به روش‌هایی مثل از برج به زیر انداختن، به آتش کشیدن و سوزاندن، زنده به گور کردن و یا در میان دیوارها قرار دادن، آنها را از بین می‌بردند تا از صدمات احتمالی جلوگیری شود.

گربه‌ها منادی ورود مهمان و پیش‌بینی آب و هوا در نظر مردم بودند. گربه ها حامل خوش یمنی یا بد یمنی بودند. صدای این حیوان به ویژه در جمعه شب خبر از یک مشاجره می داد. برخی از بخش‌های بدن گربه توانایی نامریی یا آسیب‌ناپذیر شدن داشتند. طب سنتی عامیانه از ادرار، مو، خاکستر و دیگر بخش‌های بدن گربه برای مقابله با بسیاری از بیماری‌ها استفاده می‌کرد.

در مورد گربه سیاه گفته می‌شد که چنانچه در گذر از خیابان دیده شود حامل بدیمنی است. اما در برخی موارد روبرو شدن با گربه سیاه نشان از بخت و اقبال نیکو بود.
دردهای مفصلی با مالیدن روغن گرم شده گربه سیاه برطرف می‌شد.

البته همه این موارد شایعه ها و خرافه هایی بود که در مورد گربه ها وجود دارد.

 

گربه‌ها سرد و بی عاطفه هستند

بدون شک گربه‌ها همدمان خود را از بین انسانها انتخاب می‌کنند، با وجود اینکه خیلی‌ها عقیده دارند گربه‌ها فقط به خاطر غذا با انسانها دوستی می‌کنند دوستداران گربه‌ها می‌دانند که اینگونه نیست. گربه‌ها علاقه وافری به لبه اشیا دارند، مثال کنار رخت خوابتان، تلویزیون و مانیتور فضای مناسبی برای راه رفتن است کاری که آنها اکثر اوقات روز انجام می‌دهند. آن‌ها انسانها را جزءی از اعضای خانواده خود می‌دانند. این موضوع را به گونه‌های مختلفی ابراز می‌کنند اما آنها به زمان زیادی برای تفکر نیاز دارند تا فکر کنند که چقدر شما را دوست دارند یا اینکه یک موش کوچک چقدر خوش طعم است.

ولی همه کسانی که با آنها زندگی کرده‌اند به جدیت و علاقه آن به همدمی با انسانها پی برده‌اند. کسانی که گربه‌ها را دوست ندارند معمولاً شکایت می‌کنند از این که آن‌ها معمولاً پای یکی از کسانی که از آنها متنفر است را در بین حاضرین یک جمع که همه دوستدار گربه هستند برای لم دادن انتخاب می‌کنند این نوع رفتار دلیلی بر بد اندیشی آنها نیست، در حقیقت این نشان دهنده امر دیگری است؛ گربه‌ها به وسیله طرز نگاه و رفتار غریبه‌ها با آنها ارتباط برقرار می‌کنند.

شاید برایتان جالب باشد بدانید: میو میوی گربه ها؛ ۶ دلیل اصلی میو میو کردن گربه

 

گربه‌ها مکان‌ها را دوست دارند نه آدم‌ها را

داستان‌های زیادی راجع به سفرهای طولانی و افسانه‌های گربه‌ها شنیده‌اید، گاهی هزاران کیلومتر برای بازگشت به یک خانه قدیمی طی کرده‌اند. این نوع رفتار فوق العاده آن‌ها منجر شده خیلی از مردم فکر کنند که گربه‌ها مکان‌ها را به انسان‌ها ترجیح می‌دهند. همین باور غلط باعث می‌شود برخی گربه‌های خود را در هنگام نقل مکان جا بگذارند چون تصور می‌کنند که حیوان در خانه قدیمی خوشحالتر خواهد بود. گربه‌ها بسیار موجودات اقلیمی هستند و حتی قلمرو خود را به وسیله رد خود مشخص می‌کنند.

آنها حتی با مالیدن خود به پاها، دست‌ها و حتی صورت شما این کار را انجام می‌دهند. این نوع رفتار اقلیمی گربه‌ها به این معنی نیست که آنها مکان را به آدمها ترجیح می‌دهند بلکه به این معنی است که آنها سخت‌تر خود را با مکان جدیدشان وفق می‌دهند و شاید بدین دلیل آنها برای پیدا کردن ردی از شما به خانه قدیمی‌شان باز می‌گردند.

گربه شما، شما را به همان اندازه در خانه جدید دوست دارد که در خانه قدیمی داشته است اما او به زمان نیاز دارد تا با شرایط جدید خو بگیرد و انتقال او به خانه جدید به برنامه ریزی و صبر نیاز دارد.

پیشنهاد مطالعه: شکستن استخوان گربه ها؛ علل، مراقبت ها و درمان آن

گربه‌ها می‌توانند از خودشان مراقبت کنند

بدون شک نگهداری از گربه‌ها کار مشکلی نیست. اما اگر فکر می‌کنید که گربه‌ها مانند گیاهان آپارتمانی هستند و فقط کمی پشمالوترند پس سخت در اشتباه هستید. گربه‌ها و بچه گربه‌ها به توجه و عشق نیاز دارند و همچنین برای پیشگیری از بیماری‌ها، مراقبت‌های پزشکی و واکسیناسیون بسیاری ضروری است. مشکلات رفتاری در گربه‌ها بیش از آنچه تصور می‌شود رایج است. برای نگهداری و مراقبت مناسب به رژیم غذایی با کیفیت و کمک دامپزشک نیازمند خواهید بود.

اما با وجود این آنها در مقایسه با دیگر حیوانات خانگی کم هزینه‌تر بوده و به مراقبت کمتری نیاز دارند. گربه ها برای کسانی که خارج از منزل تمام روز را کار می‌کنند و یا زیاد مسافرت می‌روند بسیار مناسب‌اند. آن‌ها از جمله راحتترین، کم هزینه‌ترین و انعطاف پذیرترین حیوانات خانگی هستند. تنها مسئولیت شما این است که از آنها مراقبت کرده به او عشق بورزید و در عوض او سال‌های متوالی همدمی زیبا و دوست داشتنی برای شما خواهد بود.

 

 

 

پت خرید را دنبال کنید :‌
5 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک‌گذاری
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x