فروردین ۳۱, ۱۴۰۳
سگ بولداگ چاص که اضافه وزن زیادی دارد

روش های کاهش وزن برای سگ هایی که اضافه وزن دارند

افزایش وزن و چاقی در سگ ها

سگ ها هم مثل ما انسان ها ممکن است با پرخوری و کم تحرکی دچار اضافه وزن شوند. بی توجهی به وزن سگ ها ممکن است منجر به این افزایش وزن شود که برای سگ ها خطرناک است. وزن زیاد سگ ها منجر به بیماری های مختلف در سگ می شود و زندگی اش را تهدید می کند. به همین دلیل در این مقاله از پت شاپ پت خرید به روش های کاهش وزن سگ و نکاتی که باید در مورد رژیم لاغری سگ بدانید خواهیم پرداخت

 

چطور بفهمم سگ من چاق است؟

برای اینکه بدانید آیا سگتان اضافه وزن دارد یا خیر راه ساده ای وجود دارد. کناره های بدن سگ را لمس کنید، اگر نتوانستید دنده هایش را حس کنید سگ شما اضافه وزن دارد. پیش از تعیین برنامه برای کاهش وزن سگتان با دامپزشک مشورت کنید و نظر او را نیز بپرسید. لاغر شدن سگ بدون آگاهی از این نکات ممکن است به جسم او آسیب بزند.

جالب است بدانید: آب درمانی سگ ها؛ فوایدی که آب درمانی برای سلامت سگ ها دارد

 

نکاتی که برای کاهش وزن سگ ها باید بدانید

چگونه سگ را لاغر کنیم؟ حتما این سوال شماست که سگ چاق دارید نگران سلامتیش هستید. رژیم لاغری سگ باید با فعالیت های بدنی نیز همراه باشد. در ادامه این مطلب به  نکات مهمی که به لاغر شدن و کاهش وزن سگ شما تاثیر می گذارد خواهیم پرداخت.

 

توجه به غذا و رژیم غذایی سگ برای کاهش وزن

یکی از روش های کاهش وزن سگ ها توجه به رژیم غذایی آنهاست. اگر سگتان اضافه وزن دارد شما باید میزان غذای مصرفی او را حدود ۲۰ تا ۴۰ درصد کاهش دهید. به تغذیه سگ بی توجه نباشید و میزان غذایی که روزانه می خورد را زیر نظر گرفته و در صورتی که تا ۱۵ دقیقه غذا را نخورد ظرف را از جلویش بردارید.

انتخاب غذاهای مخصوص سگ های مسن نیز به دلیل کالری کمتری که دارند به کاهش وزن سگ کمک می کنند. به خاطر داشته باشید که کم کردن غذای سگ به معنای کم کردن مواد مغذی مورد نیاز او نیز هست، پس برای سگ خود ویتامین و مکمل های مخصوص سگ تهیه کرده و به او بدهید تا مواد مغذی لازم را دریافت کند.

بخشی از غذای سگ را هم می توان با سبزیجات سالم مانند نخود سبز و بروکلی جایگزین کرد. حتما این سبزیجات را در مخلوط کن یا غذا ساز خرد کنید زیرا سگ ها به طور دقیق غذای خود را نمی جوند و این باعث می شود مواد مغذی را از این سبزیجات دریافت نکنند.

توجه به تحوه تغذیه سگ ها خیلی مهم است بنا بر این مطالعه بیماری های مربوط به غذا در سگ ها حتما برایتان مفید خواهد بود

 

تشویقی ها و تاثیر آنها بر افزایش و کاهش وزن سگ

تشویقی ها و دادن غذا از سر میز به سگها یکی از مهمترین عوامل خراب شدن رژیم سگ ها هستند که موجب چاقی آنها می شود، به خصوص هنگامی که افراد زیادی در خانه هستند و بدون اطلاع از اینکه سگ به تازگی خوراکی تشویقی خورده است باز هم به او تشویقی می دهند.

یکی از روش های کاهش وزن سگ این است که تشویقی مناسب به او بدهید. برای سگتان تشویقی های کم کالری تهیه کرده و تشویقی های او را به تکه های کوچک تر تقسیم کنید. سگ شما برای هر بار تشویق نیاز به یک خوراکی بزرگ ندارد. هیچوقت از سر میز غذا به سگ خود تشویقی ندهید و در عوض از خوراکی های سالم مانند نخود سبز، هویج، موز و کنسروهای مخصوص سگ استفاده کنید.

در روزهایی که به سگتان زیاد تشویقی می دهید از میزان غذای او کم کنید. برای تشویق او بهتر است به جای دادن خوراکی با او بازی کنید. مثلا با اسباب بازی های او بازی کرده و برای تشویقش به او محبت کنید. برای سگتان اسباب بازی های جدید مخصوص سگ بخرید زیرا آنها مانند کودکان از داشتن اسباب بازی های تازه خوشحال می شوند.

مطالعه مطلب بهترین غذاهای تشویقی سگ برای ایجاد انگیزه در او هم حتما برایتان مفید خواهد بود و در انتخاب تشویقی مناسب کمک تان خواهد کرد.

 

فعالیت و ورزش و تاثیر روی وزن سگ

اکثر سگها فعالیت کافی ندارند و به همین دلیل چاق می شوند. میزان فعالیت مورد نیاز برای یک سگ به سن و نژادش بستگی دارد. سگ های شاغل روزانه به میزان مشخصی فعالیت ذهنی و جسمی احتیاج دارند. حتی پس از اینکه نسبت دیگر سگهای نژاد بزرگتر یا کوچکتر پیر باشند. برای مثال یک سگ Border Collie نمی‌تواند نیاز خود به فعالیت را با یک پیاده‌روی ۳۰ دقیقه‌ای برطرف کند.

شما می توانید برای کاهش وزن سگ خود از روش هایی مانند پیاده روی، دویدن و بازی Fetch (پرتاب یک توپ یا اسباب بازی که سگ آن را بگیرد و برای شما بیاورد) انجام دهید. برنامه فعالیت را به آرامی شروع کنید زیرا بدن سگ های چاق برای فعالیت زیاد آمادگی چندانی ندارد.

حتی هنگامی که در خانه نیستید نیز می توانید سگ خود را مجبور به فعالیت کنید. مثلا غذایش را در خانه یا حیاط مخفی کنید و او را مجبور کنید برای پیدا کردن آن فعالیت کند. نوعی اسباب بازی نیز وجود دارد که می توانید غذا و تشویقی را در آن بگذارید و سگ با فشار دادنش می تواند غذا را از آن خارج کند. سگ ها کار و فعالیت برای کسب غذایشان را دوست دارند، برای همین غذایش را حاضر و آماده در یک کاسه جلویش نگذارید و به او اجازه دهید برای به دست آوردن غذایش کار کند.

جالب است بدانید: راهکارهایی برای کاهش وزن حیوان خانگی شما

 

سخن پایانی

وزن سگ چاق خود را جدی بگیرید و به فکر لاغر کردن او باشید. اگز سگ شما با افزایش وزن روبرو است، حتما کارهای مربوط به کاهش وزن آن را با جدیت دنبال کنید. زیرا وزن ایده‌آل و مناسب یکی از عواملی است که منجر به طول عمر بیشتر حیوان خانگی شما می شود. امیدواریم این مطلب از مجله پت خرید برای شما مفید بوده باشد. اگر شما نیز راه و روشی برای کاهش وزن سگ ها می‌دانید با ما در بخش کامنت‌ها در میان بگذارید.

 

پت خرید را دنبال کنید :‌
1.5 2 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک‌گذاری
اشتراک در
اطلاع از
guest

1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
trackback

[…] اگر سگ شما اضافه وزن دارد حتماً بخوانید: روش های کاهش وزن برای سگ هایی که اضافه وزن دارند […]

1
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x