فروردین ۱۰, ۱۴۰۳
سگ تب داد با دماسنج در دهان

علائم تب کردن سگ و روش های درمان تب در سگ ها که باید بدانید

 علائم و روش های درمان تب در سگ ها

سگ ها هم مانند هر موجود زنده ای، در مقابل ویروس ها و بیماری های مختلف واکنش نشان داده و تب می کنند. علت تب کردن سگ ها به عوامل مختلفی بستگی دارد که در ادمه به آن خواهیم پرداخت. تب کردن سگ ممکن است نشانه بیماری یا حالت خاصی باشد، پس بهتر است شما نشانه های تب را در سگ بدانید تا متوجه بیمار بودن سگ خود شوید. درمان تب سگ ها نیز نکته مهمی است که باید از آن آگاهی داشته باشید. اگر سگ شما هم تب کرده و مستاصل هستید، حتما این مطلب از مجله پت شاپ پت خرید به شما کمک خواهد کرد.

سگ تب دار با دماسنج در دهان و کیسه آب سرد روی سر

سگ ها هم دچار تب می شوند که باید سریع درمان شود

 

علائم و نشانه های تب در سگ ها

سگها در هنگامی که تب دارند  علائم و رفتار های متفاوتی از خود نشان میدهند. یک سگ سالم بازی کرده و با اشتها غذا میخورد و بسیار پر انرژی است ولی یک سگ تب دار کسل و بی حوصله است و از خوردن و بازی کردن اجتناب میکند. در این حالت سگ بیشتر میخوابد و خود را از خانواده اش پنهان میکند.
از دیگر علائم تب در سگ ها این است که اگر به پوستش دست بزنید متوجه خواهید شد که نسبت به همیشه گرم تر و بینیش خشک و داغ است. پشت گوشهایش هم گرمتر از مواقع عادی است. این نشانه های تب در سگ ها را باید جدی بگیرید و به دنبال عامل به وجود آورنده آن باشید.

جالب است بخوانید: نگهداری از سگ های نژاد بزرگ

 

علت های تب کردن سگ

با بررسی دقیق علائم تب حیوان خانگی و با دانستن علت های تب سگ خود می توانید در مورد تشخیص بیماری های احتمالی به نتیجه صحیح تری برسید. تب نشانه مشکلات زیادی مانند گرمازدگی، عفونت یا سوءهاضمه است. سگ شما ممکن است حالت تهوع، حملات عصبی و اسهال داشته باشد. امکان وجود خون در استفراغ یا مدفوع سگ نیز هست که همه این موارد را حتما باید بررسی کنید.

 

اندازه گیری درجه حرارت بدن سگ

شما میتوانید از دماسنج های مختلفی برای تعیین درجه حرارت بدن سگ خود استفاده کنید. بهترین نوع دماسنج برای پت ها دماسنج های مقعدی و گوشی هستند. البته گاهی ممکن است دماسنج های گوشی نتیجه غلطی را به شما بدهند. زیرا سگ در هنگام اندازه گیری درجه حرارت بدنش تکان میخورد و دماسنج نمیتواند به درستی کار کند. پس بهتر است از دماسنج های مقعدی استفاده کنید.

پس از اندازه گیری درجه حرارت بهتر است به سگ جایزه کوچکی بدهید. اگر متوجه نشانه های تب در سگ شدید دمای بدن او را دوبار در روز یکبار در صبح و یکبار در بعد از ظهر اندازه گیری کنید و همیشه یک دماسنج را در جعبه کمک های اولیه سگ خود بگذارید.

جالب است بدانید: گرفتن درجه حرارت گربه و روش‌های اندازه‌گیری تب در گربه ها

 

درجه حرارت عادی سگ

درجه حرارت عادی یک سگ ۱۰۰ تا ۱۰۲ درجه فارنهایت یعنی ۳۷ تا ۳۸ درجه سانتیگراد است. اگر دمای بدن سگ از این میزان بالاتر باشد نشان دهنده این است که سگ تب دارد.

 

روش های درمان تب در سگ ها

باید همیشه برای درمان حالت تب در سگ ها و دانستن علت آن به دامپزشک مراجعه کنید. اما گاهی ممکن است نیاز به پایین آوردن تب سگ داشته باشید. برای کنترل دمای بدن حیوان و  درمان تب سگ در خانه انجام این کارها توصیه میشود:

  • به سگتان اجازه دهید استراحت کند و او را به اتاقی آرام، ساکت و راحت ببرید.
  • میتوانید برای پایین آوردن درجه حرارت از کمپرس آب سرد استفاده کنید.
  • رژیم غذایی او را به غذاهای مایع تغییر دهید زیرا سگ در هنگام بیماری استفاده از این غذاها را ترجیح میدهد.
  • برای درمان تب سگ خود به او مقدار زیادی آب بدهید زیرا تب موجب از بین رفتن آب بدن او میشود.
  • با دامپزشک درباره حال سگ مشورت کنید و مقداری از ادرار و مدفوع سگ را جهت انجام آزمایش نگه دارید.

حتما برایتان جالب خواهد بود: افزایش طول عمر سگ با روش های مراقبت صحیح از سگ

 

سخن پایانی

تب کردن سگ خود را جدی بگیرید. اگر نشانه ای از بیماری و ضعف و همچنین تب بالا در سگ خود مشاهده کردید بهترین کار این است که او را به دماپزشکی برسانید. امیدواریم این مطلب برای شما مفید واقع شده باشد و اگر شما نیز روش های موثر برای تشخیص علائم تب در سگ ها و همچنین روش های درمان خانگی تب در سگ بلد هستید، با ما در بخش کامنت ها در میان بگذارید.

پت خرید را دنبال کنید :‌
3.6 8 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک‌گذاری
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x