فروردین ۱۰, ۱۴۰۳

علل غرغر کردن سگ ؛ دلایل غر زدن سگ و نحوه رفع آن

چرا سگ ها و توله سگ ها غر می زنند؟

غرغر کردن در سگ‌ها رفتاری عادی است ولی می‌تواند به ندرت به یکی از مشکلات رفتاری سگ شما تبدیل شود. اولین گام برای از بین بردن غر زدن سگ ها، کشف علت است. شما باید بدانید که سگتان چرا غرغر می‌کند و در صورتی که نیاز خاصی دارد آن را رفع کرده و اگر این کار علت خاصی ندارد با آموزش صحیح این رفتار را در سگ از بین ببرید.

غر زدن در توله سگ ها نیز بسیار اتفاق می افتد. در این مطلب از مجله پت خرید به معرفی دلایل غر زدن سگ ها و توله ها و همچنین نحوه کنترل کردن غرغر سگ خواهیم پرداخت.

آیا باید غر زدن سگ ها را جدی بگیریم؟

وقتی یک سگ می‌خواهد بازی کند یا خیلی هیجان زده می‌شود ممکن است غرغر کند. سگ‌ها در مواقعی که از چیزی ترسیده‌اند و یا می‌خواهند قدرت خودشان را ثابت کنند نیز غرغر می‌کنند. غرغر کردن از روی بازی‌گوشی خطری ندارد ولی غر زدن سگ از روی عصبانیت به خصوص برای خانواده‌هایی که دارای کودکان کم سن و سال هستند خطرناک است. تشخیص نوع غرغر کردن از اهمیت بسیاری برخوردار است. بر این اساس غرغر کردن سگ‌ها به سه دسته تقسیم می‌شود:

  • عصبی شدن
  • ترسیدن
  • بازیگوشی کردن
توله سگ در حال غر زدن و دندان نشان دادن

دلایل غر زدن توله سگ ها و سگ های بالغ

شاید برایتان جالب باشد بدانید: نحوه مراقبت از توله سگ تازه متولد شده

دلایل غرغر کردن سگ ها

همان‌طور که قبلا گفته شد، یک سگ هنگامی غرغر می‌کند که یا بخواهد بازی کند و یا عصبانی شده باشد و از چیزی ترسیده باشد. سگ‌ها معمولا در حالت‌های زیر هم شروع به غر زدن می‌کنند:

  • هنگامی که ظرف غذایشان در دسترس‌شان نیست
  • هنگامی که کسی اسباب بازی‌هایشان را مخفی کرده
  • وقتی که او را با قلاده از محلی می‌کشند
  • هنگامی که او را دعوا کنند
  • زمانی که می‌خواهند او را برس بزنند یا حمام کنند
  • زمانی که فردی به سمت خانه‌اش نزدیک می‌شود
  • هنگامی که افراد یا سگ‌های دیگری را می‌بیند

برای سگ‌ها عادی‌ست که گاهی اوقات غر بزنند. ولی اگر سگ شما به طور مداوم غر غر می‌کند ممکن است دچار مشکل رفتاری خاصی باشد. به یاد داشته باشید یکی از علت‌های غرغر کردن مداوم سگ ابتلا به بیماری‌هاست. پس بهتر است اگر متوجه غر زدن بیش از حد سگ شدید، سگ‌تان را برای ویزیت به نزد دامپزشک ببرید.

بیشتر بخوانید: چگونه اضطراب سگ را از بین ببریم؟

سگ پیر مشکی در حال سرفه شدید

کنترل غرغر کردن سگ

پیش‌گیری از غرغر کردن سگ از کنترل آن ساده تر است مخصوصا اگر سگ شما هنوز توله باشد. بهترین راه برای جلوگیری از غر زدن سگ این است که آموزش های لازم را برای سگ از سنین تولگی آغاز کنید و او را با دیگر انسانها و سگ‌ها آشنا کنید. در واقع او را به اجتماعی بودن عادت دهید.

پیشنهاد مطالعه: پرخاشگری سگ ها و دلایل خشونت و عصبی بودن سگ

اگر سگ شما از دوران تولگی بیرون آمده و سگی بزرگسال و یا حتی مسن محسوب می‌شود می‌توانید او را آموزش دهید که غر غر نکند. برای این کار می‌توانید او را به کلاسهای مخصوص تربیت حیوانات بفرستید تا اموزش های لازم برای جلوگیری از غر زدن را به او یاد دهند.
به یاد داشته باشید که سگ‌تان را به اجتماع و معاشرت با سگها و انسان‌های دیگر عادت دهید. سگ‌هایی که عادت به تنهایی داشته و با حیوانات و انسان‌ها معاشرت چندانی ندارند دچار مشکلات رفتاری بسیاری می‌شوند.

پت خرید را دنبال کنید :‌
3 2 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x