فروردین ۱۰, ۱۴۰۳

نحوه کوتاه کردن ناخن پرنده و هر آنچه برای گرفتن ناخن پرندگان باید بدانید

اگر شما تا به حال توسط چنگال های یک پرنده زخمی شده باشید می دانید که ناخن های پرنده چقدر تیز و دردناک هستند به هر حال جدا از راحتی شخصی خودتان دلایل دیگری نیز برای مرتب کردن ناخن های یک پرنده وجود دارد. مرتب کردن سریع ناخن ها به طور مداوم می تواند از مشکلات پای پرنده شما جلوگیری کند همچنین با کوتاه کردن ناخن های پای پرنده می توانید از مبلمان و وسایل با ارزش خود محافظت کنید.

برای مرتب کردن ناخن های پرنده خود بدون صدمه زدن به او باید این نکات از مجله پت خرید را در ذهن داشته باشید:

 

پودر بند آورنده خون را آماده داشته باشید

کوتاه کردن و مرتب کردن ناخن های پرنده آسان است و سریع انجام می شود. اما باید خیلی مراقب باشید. چون از دست دادن خون برای پرنده به شدت خطرناک است. هر وقت خواستید ناخن های پرنده خود را کوتاه کنید همیشه پودر بند آورنده خون را با خود به همراه داشته باشید.

جالب است بدانید: جیغ کشیدن طوطی ها و چند راه برای جلوگیری از جیغ کشیدن طوطی

 

پرنده خود را درون حوله قرار دهید

حتی شیرین ترین و بامزه ترین پرنده های اهلی هنگام کوتاه کردن ناخنهای پرنده کمی ناراحت می شوند. حوله پیچ کردن هنگام کوتاه کردن ناخن های پرنده باعث می شود تا اضطراب او کم شود. همچنین شما هم به می توانید پرنده را به راحتی گرفته و ناخن های او را کوتاه کنید.

 

فقط تیزی نوک ناخن های پرنده را کوتاه کنید

وقتی که می خواهید ناخن های پرنده را کوتاه کنید فقط نوک ناخن ها و تیزی ناخن ها را مرتب کنید. از عجله برای کوتاه کردن ناخن ها بپرهیزید چون باعث درد در پرنده می شود.

پیشنهاد مطالعه : کمکهای اولیه برای پرندگان آسیب دیده؛

 

سریع کار کنید اما مواظب باشید

معمولا هیچ صاحب پرنده ای مرتب کردن ناخن های حیوان خود را دوست ندارد. برای کاهش استرس خود و پرنده تان برای کوتاه کردن ناخنها سریع عمل کنید و سپس پرنده را آزاد کنید. حوله پیچ کردن و نگه داشتن پرنده حتی برای مدت کوتاهی می تواند برای پرنده ترسناک و خسته کننده باشد. بنابرین مطمئن شوید می توانید ناخن های پرنده را سریع و راحت کوتاه کنید.

 

با پرنده صحبت کنید

فراموش نکنید در هنگام کار به آرامی با او صحبت کنید و به او اطمینان دهید. احتمالا پرنده شما در حین کار احساس گیجی و وحشت زدگی می کند. بنابرین گوش دادن به صدای شما باعث آرامش او می شود. با در ذهن داشتن این راه کارها می توانید ناخن های پرنده خود را به راحتی کوتاه کنید. هم چنین با گذشت زمان و تلاش شما برای کوتاه کردن ناخن های پرنده تحمل پرنده بیشتر می شود و به آراستن روزمره او کمک می کند.

شاید برایتان جالب باشد بدانید: دلایل ترسیدن برخی از طوطی‌ها و نحوه از بین بردن آن

پت خرید را دنبال کنید :‌
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک‌گذاری
اشتراک در
اطلاع از
guest

2 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
peyman
peyman
1 سال قبل

سلام.من یه تجربه بهتون میگم.شمارو به فاطمه زهرا گوش قسم میدم گوش کنید.. هیچ پرنده ای تو طبیعت ناخونشو کسی کوتاه نمیکنه.. من یه طوطی راهب داشتم.پرنده من بالغ هست.فکر میکردم ناخونشو گاهی با نوکش میجوه یعنی بلند شده…یه شب با ناخونگیر دقیقا اندازه یک میلیمتر و نه بیشتر یه ناخونشو کوتاه کردم و دیدم خون ریزی پیدا کرد پای پرنده من…جوری خون به جیگر شدم که اگه دستم قطع میشد انقدر گریه نمیکردم.انقدر گریه کردم که فقط خدا میدونه..من یه مرد هستم و فکر نکنید یه دخترم و احساساتی….شهرستان ما دامپزشک نداشت…فقط به ذهنم رسید تو اتاق تاریک و زیر… بیشتر بخوانید

المیرا
المیرا
8 ماه قبل
پاسخ به  peyman

ممنون بابت اطلاع دادنت

2
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x