فروردین ۲۸, ۱۴۰۳

۱۰ تا از نکات مهم که باید قبل از پذیرفتن مسئولیت سگ ها بدانید

سگ ها با خودشان عشق بی قید و شرط می آورند. اما مسئولیت هایی که زمانی که یک سگ را به خانه تان می آورید دست کم نگیرید. پذیرفتن مسئولیت نگهداری از یک سگ ساده نیست. این حیوان نیاز به مراقبت، محبت و بهداشت و نظافت دارد که همه این کارها را شما باید انحام دهید. قبل از اینکه یک سگ را به عنوان حیوان خانگی به منزل خود بیاورید باید موارد زیادی را در نظر بگیرید. اگر شما هم تصمیم دارید از سگ به عنوان حیوان خانگی مراقبت کنید بهتر است این مقاله از مجله پت خرید را از دست ندهید.

شاید برایتان جالب باشد بدانید: ۱۰ نکته ای که باید قبل از پذیرفتن مسئولیت گربه ها بدانید

 

۱ – نگهداری از سگ یک مسئولیت دائمی است

این حیوانات بیوند قویی با شما و خانواده تان برقرار میکنند. هرگونه تغییر در صاحب سگ میتوانند عوارض روحی زیانباری به همراه داشته باشد بنابراین شما باید بطور کامل مسئولیت این حیوان را بپذیرید. صاحبان سگ باید بتوانند سر بناه، غذا، آب، مراقب های درمانی، عشق و توجه مورد نیاز حیوانشان را تامین کنند.

سگ که بقچه وسایلش را به دندان گرفته است

نگهداری از سگ با پذیرفتن مسئولیت های زیادی همراه است

۲ – نگهداری از یک سگ هزینه دارد

 پذیرفتن مسئولیت سگ با هزینه های مختلفی همراه است. این هزینه ها شامل غذا، تجهیزات و هزینه های درمانی است. باید در سبد هزینه های خانواده، هزینه سگ را نیز در نظر بگیرید. انتخاب بهترین غذا برای سگ  و یا سایر موارد نیاز به دانش شما دارد.

 

۳ – نگهداری از سگ نیاز به تجهیزات دارد

قبل از اینکه سگ خود را به خانه ببرید اطمینان حاصل کنید که تمام تجهیزات مورد نیاز را دارید. این تجهیزات شامل قلاده سگ و پلاک مشخصات، ظرف آب و غذا سگ (ترجیحا استیل، شیشه ای و یا سرامیکی)، جای خواب راحت برای سگ و همچنین اسباب بازی مخصوص سگ و بسیاری از لوازم ضروری دیگر است.

 

۴ – یک دامپزشک خوب پیدا کنید 

سگ شما نیاز به مراقبت های سلامتی دارد. قبل از  پذیرفتن مسئولیت سگ باید بدانید که سلامت او بسیار مهم است. بهتر است قبل از اینکه سگی را به سرپرستی بگیرید، دنبال یک دامپزشک خوب باشید.

 

۵ – منزل خود را قبل از ورود سگ ایمن کنید

اطمینان حاصل کنید که هر چیزی که میتواند باعث مسموم شدن سگ شما شود دور از دسترس باشد. چیزهای اصلی که معمولا باعث مسمومیت میشوند گل های سمی و شوینده ها هستند.

شاید برایتان جالب باشد بدانید: افزایش طول عمر سگ با روش های مراقبت صحیح از سگ

 

۶ – توله سگ ها باید آموزش داده شوند

هیچ سگی بطور غریزی نمیتواند تشخیص دهد که باید بیرون از خانه و در حیاط ادرار کند، بنابراین باید به او آموزش دهید. این مسئولیت صاحب سگ است که به او آموزش دهد و این کار مستلزم صرف زمان، صبر و بشتکار است.

 

۷ – سگ خود را اجتماعی بار بیاورید

سگ خود را با افراد و محیط های گوناگون آشنا کنید، این کار باعث انعطاف بذیری، شادی و بالا رفتن اعتماد به نفس او میشود. اجتماعی کردن سگ را از دوران کودکی آغاز کنید. اجتماعی شدن باعث میشود که سگ احساس ترس و برخاشگری در مقابل حیوانات و یا انسان های دیگر نداشته باشد. مطالعه مطلب اجتماعی شدن توله سگ و روش هایی که برای این کار باید بدانید حتما به کارتان خواهد آمد.

 

۸ – به نظافت سگ خود اهمیت بدهید

اطمینان حاصل کنید که بطور مرتب سگ خود را به آرایشگاه میبرید. با جلسات کوتاه تر شروع کنید و کم کم زمان ان را بیشتر کنید. کسی که سگ را تمیز میکند باید بطور مرتب او را نوازش کند و در آخر به او جایزه دهد. ناخن های سگ نباید آنقدر بلند شوند که به زمین برخورد کنند و موهای او باید بطور مرتب شانه شود. این کار خطر ابتلا به بیماری های خارشی بوستی را کاهش میدهد. دامپزشک شما باید بر اساس نژاد و نوع موی سگ، به شما یک برنامه منظم برای نظافت او پیشنهاد کند.

حمام کردن حیوان خانگی نیز نکات بسیاری دارد که تمامی آنها را باید رعایت کنید.

 

۹ – مراقبت های دهان و دندان سگ را انجام دهید

برای جلوگیری کردن از بیماری های لثه و دندان بطور مرتب دندان های سگ خود را مسواک بزنید. ۳ تا ۵ بار در هفته کافی است. شما میتوانید برای خرید خمیر دندان و مسواک سگ و همچین آموزش های لازم با متخصصان سایت ما یا دامپزشک خود مشورت کنید.

 

۱۰ – سگ مناسب با شرایط خود انتخاب کنید

از همه اینها گذشته صاحب یک سگ بودن، مخصوصا انتخاب یک سگ مناسب، یک انتخاب هوشمندانه است که روی زندگی شما و خانواده تان تاثیر میگذارد.

پت خرید را دنبال کنید :‌

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک‌گذاری
اشتراک در
اطلاع از
guest

2 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رها
رها
1 سال قبل

عالی بود دوسش داشتم
حتما اول این کار ها رو میکنم
گل گفتی

trackback

[…] پیشنهاد مطالعه: نکات مهمی که باید قبل از پذیرفتن مسئولیت سگ‌ها بدانید […]

2
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x