فروردین ۱۰, ۱۴۰۳

دلایل پرخوری در سگ ها چیست‌؟ راه های جلوگیری از زیاد غذا خوردن سگ ها

 تابه عهده گرفتن مسئولیت یک سگ کار آسانی نیست. یکی از مشکلاتی که ممکن است سگ ها به آن دچار شوند اضافی وزن و چاقی بیش از حد آنها است که بر اثر پرخوری در آنها ایجاد می شود. سگ ها همیشه سگ خواهند بود، آنها همیشه می خواهند بیشتر از حد معمول غذا بخورند و حتی در زمان سیری سعی می کنند برای دریافت غذای بیشتر با نگاه کودکانه و معصوم خود به شما کلک بزنند.

اما اینکه چرا سگ ها غذای زیاد و حتی بیشتر از اندازه خود می خورند دردسر بیسیاری از صاحبان سگ های شکمو است.  در این مقاله از مجله پت خرید به این موضوع می پردازیم که چرا بعضی سگ ها زیاد غذا می خورند؟ چرا تند تند غذا می خورند و چرا هیچ وقت سیر نمی شوند!

مشکلات زیاد غذا خوردن سگ

در بعضی سگ های بزرگ پرخوری و زیاد از حد خوردن امری طبیعی است. ولی در صورتی که مشاهده کردید اشتهای سگ شما بیش از حد نرمال است حتما به دامپزشک مراجعه نمایید زیرا پر خوری بیش از حد مشکلات زیادی را برای سلامتی سگ شما به وجود می آورد.

به هر صورت، پر خوری سگ ها می تواند مشکلات جدی برای سلامت آنها به وجود بیاورد. بهتر از در صورت مشاهده کردن پرخوری و نشانه های دیگر اعم از افزایش وزن، نداشتن انرژی، تنگی نفس فورا سگ خود را به دامپزشکی ببرید.

پیشنهاد مطالعه: فواید میوه برای سگ ها ؛ چرا باید میوه را در جیره غذایی سگ‌تان قرار دهید!

 

سگ در حال غذا خوردن از ظرف غذای استیل

گاهی سگ ها با این که سیز هستند ولی باز هم غذا می خورند

دلایل پرخوری سگ ها

یکی از عمده دلایل پر خوری سگ ها، استفاده از غذا های انسانی است که خوشمزه و خوش طعم تر است. این امر باعث می شود سگ نتواند در مقابل غذا مقاومت کند در نتیجه بیش تر حد معمولش از این غذا می خورد.

دومین دلیل اصلی زیاد غذا خوردن سگ ها، پاسخ مثبت صاحبان به گدایی غذای سگشان است. اگر صاحب به گدایی های سگش پاسخ مثبت دهد و از غذا های سفره به سگ نیز بدهد این کار برای سگ به صورت یک عادت در آمده در نتیجه باعث پرخوری حیوان می شود.

 

راه های جلوگیری از  پرخوری سگ

رژیم غذایی

رژیم غذایی مناسب به کنتزل پرخوری سگ شما کمک می کند. اگر سلامتی و رفاه سگتان برایتان اهمیت دارد باید هر چه زودتر برایش یک برنامه غذایی مناسب در نظر بگیرید. اگر شما در مورد برنامه های غذایی سگ ها اطلاعاتی ندارید یا در این مورد مطمئن نیستید بهتر است حتما با دامپزشک مشورت کنید.

چگونگی ارائه این رژیم و میزان مغذی بودن آن بسیار بسیار حائز اهمیت است. باید وزن، سن و شرایط سگ را در نظر بگیرید چون برخی از این درمان ها احتیاج به دارو درمانی دارند و مشکل تنها با برنامه ی غذایی حل نمی شود. ممکن است سگ شما با این برنامه غذایی کمی بد خلقی و بد رفتاری کند اما به تدریج به این برنامه عادت خواهد کرد.

 

مراقبت اضافه وزن و چاقی باشید

پرخوری سگ شما ممکن است مجر به چاقی او شود. چاقی نه تنها برای انسان ها بلکه برای تمامی حیوانات بسیار مضر است. البته تنها پرخوری موجب چاقی سگ نمی شود بلکه نداشتن برنامه غذایی منظم نیز از عوامل اصلی چاقی است. همانطور که می دانید چاقی می تواند سگ را به بیماری هایی مانند فشار خون بالا، دیابت، بیماری های کلیوی، بیماری های قلبی و سرطان دچار کند و احتمال کوتاه شدن عمر را افزایش می دهد.

در این مورد بیشتر بدانید: راهکارهایی برای کاهش وزن حیوان خانگی شما

 

کنتزل اشتها سگ

در خیلی از مواقع می توانید میزان اشتهای سگ خود را کنترل کنید. صاحبان نا مطلع براحتی می توانند با  رژیم غذایی نا صحیح سلامت سگشان را به خطر بیندازند. باید به خوبی تغذیه و رژیم غذایی سگتان را مدیریت کنید و اشتهای آنها را در تعادل نگه دارید.

البته پر خوری همیشه مربوط به شما نمی شود گاهی پرخوری در سگ ها می تواند نشان از وجود مشکل یا بیماری باشد. افزایش اشتها می تواند بر اثر عوارض جانبی دارو ها، مکمل ها و هورمون ها نیز باشد. پس اگر مطمئن هستید که رژیم غذایی سگتان را بخوبی مدیریت می کنید اما باز هم سگ شما بیش از حد می خورد و اشتهایش افزایش یافته بهترین کار مراجعه به دامپزشکی است.

بیشتر بخوانید: آنچه در مورد سلامتی سگ تان باید بدانید؛ ویژگی های سگ سالم

 

سخن پایانی

امیدواریم این مطلب در مورد پرخوری سگ ها برایتان مفید بوده باشد. چنانچه هر کاری برای سلامتی سگ می کنید ولی او همچنان زیاد غذا می خورد و ممکن است به خودش اسیب بزند، حتما با یک دامپزشک مشورت کنی

پت خرید را دنبال کنید :‌
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک‌گذاری
اشتراک در
اطلاع از
guest

1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
وحید
وحید
1 سال قبل

سلام وقتتون بخیر یک سگ شیتزو پامرین دارم که حدود ۳سالشه از تولگی بزرگش کردم و در حد نیازم تربیت شده بود بخاطر شرایط زندگیم مجبور شدم ۳ماه بسپارمش دست یکی. از دوستام بعدش که الان برش گردوندم آبرو برام نزاشت هر وقت تو خونه سفره پهن میشه داره خودکشی میکنه که بیاد غذا بخوره ،هرکسی داره تو خونه عذا میخوره خودشو میماله بهش که غذا بدیم بهش، اصلا تمام فکر‌و ذکرش شده غذا اصلا سیرمونی نداره و فقط به غذا فکر میکنه اگه ۱لغمه غذا تو دستت ببینه ۱متر میپره تا از دستت بگیره، چطور باید این عادتو از… بیشتر بخوانید

1
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x