فروردین ۱۰, ۱۴۰۳

سگ ها از چه چیزی متنفرند؟ ۱۱ کار که سگ از آن متنفر است

معرفی کارهایی که سگ‌ها از آن متنفر هستند

اگر می‌خواهید بهترین دوست سگتان باشید باید بدانید چطور رفتارهای آزاردهنده خود را تغییر دهید. سگ‌ها همیشه تلاش می‌کنند بهترین دوستان ما باشند ولی گاهی اوقات ما اینکار را دشوار می‌کنیم. برای اینکه بدانیم ما نیز چطور می‌توانیم دوست سگمان باشید باید قبل از هر چیز بدانیم که سگ‌ها از چه چیزی متنفر هستند تا آن را انجام ندهیم. گاهی با انجام این کارها، سگ شما ناراحت می شود و حتی قهر می کند. در این مقاله از پت خرید ما به شما نکاتی را آموزش می‌دهیم که اینکار را برایتان آسان‌تر می‌کند.

 

۱- استفاده از حرکات بدن بیشتر از کلمات

ما گونه‌ای هستیم که قادر به صحبت کردن هستیم. ما عاشق گفتگو هستیم، حتی با حیوان خانگی‌مان که قسمت عمده‌ای از حرفهای ما را نمی‌فهمد! ممکن است سگ ها بتوانند معنی تعدادی حروف کلیدی مثل: راه برو، مؤدب باش، اسباب بازی و… را بفهمند ولی نمی‌توانند زبان انسان‌ها را بفهمند. چیزی که آنها بر طبق آن متوجه معانی می‌شوند، حرکات بدن ماست.

سگ‌ها در خواندن حرکات بدن شما تخصص دارند. اگر فقط صحبت کنید و بدنتان را حرکت ندهید، نمی‌توانید پیام درست را به آنها منتقل کنید. سعی کنید یک روز کامل اصلاً با سگتان صحبت نکنید و تلاش کنید با حرکات بدنتان با او ارتباط برقرار کنید. این کار به شما این امکان را می‌دهد که متوجه شوید چقدر می‌توانید با بدنتان با حیوان صحبت کنید و چه حرکتی انجام دهید که بتوانید نتیجه دلخواهتان را در طول تربیت او دریافت کنید و چطور بدون به زبان آوردن یک کلمه با او مکالمه کنید.

سگ کوچک سیاه و قهوه ای رنگ در آغوش صاحبش

۲- بغل کردن بیش از حد سگ

شما عاشق این هستید که دوست پشمالوی خود را در آغوش بگیرید ولی بیشتر سگ‌ها از اینکار متنفر هستند. ما فکر می‌کنیم که بغل کردن یک کار فوق العاده است که پشتیبانی، عشق، لذت و احساسات دیگر را بیان می‌کند و این کاملاً نرمال است که ما دستانمان را دور یک چیزی حلقه کنیم و آن را فشار دهیم و منظور مثبتی از اینکار داشته باشیم ولی سگ ها اینطور فکر نمی‌کنند.

سگ‌ها دست ندارند و هیچوقت یکدیگر را در آغوش نمی‌گیرند و برعکس اگر سگی پاهای جلوییش را پشت سگ دیگری قرار دهد، یک جور حمله به حساب می‌آید!
ممکن است تعدادی از سگی با نگاه کردن به صورت خانواده‌ای که وقتی فرزند آنها دستانش را دور او حلقه می‌کند لبخند به لب دارند، اینکار را تحمل کند. اما اکثر آنها در این مواقع دچار ترس و اضطراب می‌شوند و حتی گاز می‌گیرند!

ممکن است بعضی سگ‌ها از بودن در آغوش یکی از اعضای خانواده لذت ببرند و در مقابل یکی دیگر از اعضای خانواده رفتاری کاملاً برعکس از خودشان بروز دهند. پیدا کردن سگی که واقعاً عاشق بغل کردن باشد کار بسیار دشواری است.

اگر می‌خواهید بفهمید که آیا سگتان از بغل کردن متنفر است یا نه، به حرکات بدنش وقتی او را در آغوش می‌گیرید دقت کنید. آیا سرش را از شما دور می‌کند؟ از داشتن ارتباط چشمی با شما خودداری می‌کند؟ لبانش را لیس میزند؟ دهانش را بسته نگه می‌دارد؟ گوش‌هایش را عقب می‌گیرد؟ بله درست است بغل کردن مورد علاقه خیلی از سگ‌ها نیست!

 

۳- نوازش کردن سر و صورت سگ

فکر نمی‌کنم شما دوست داشته باشید کسی سرتان را نوازش کند. مهم نیست چقدر عاشقانه اینکار را انجام می‌دهد، بهرحال هیچ لذتی در اینکار وجود ندارد! اینکار در بهترین حالت آزاردهنده و در بدترین حالت دردناک است!

اگر کسی دستش را به سمت صورت شما دراز کند بصورت غیر ارادی خود را به سمت عقب خواهید کشید. اکثر انسانها فکر می‌کنند که سگ‌ها از اینکار لذت می‌برند ولی حقیقت این است که فقط تعدادی از سگ‌ها با این مسئله که کسی که به او اطمینان دارند سرشان را نوازش کند کنار می‌آیند و اکثر سگ ها از اینکار هیچ لذتی نمی‌برند و حتی از آن متنفر هستند.

اگر دقت کرده باشید حتی وقتی می‌خواهید سر و صورت یک سگ خانگی را نوازش کنید خودش را به سمت عقب می‌کشد. ولی در آخر به شما اجازه اینکار را می‌دهد چون از نظر او رییس شما هستید! این مسئله حریم خصوصی سگ هاست. به همین دلیل است که والدین مسئولیت پذیر به فرزندانشان آموزش می‌دهند که به آرامی پشت سگ را نوازش کنند و به سمت سر آنها نروند. اگر می‌خواهید از نظر سگتان، رییس فوق العاده ای باشید به سمت سر و صورت او نروید و در عوض پشت او را نوازش کنید. آن‌ها از اینکار لذت خواهند برد و از نوازش کمرشان متنفر نمی‌شوند.

شاید برایتان جالب باشد بدانید: اضطراب در سگ ها و روش های درمان اضطراب سگ

سگ پیر سفید و کرم با صاحبش در طبیعت

 

۴- رفتن به سمت یک سگ غریبه و زل زدن در چشمهایش

همه ما می‌دانیم که تماس چشمی چقدر قدرتمند است. تماس چشمی بسیار مهم است و همانطور که اعتماد و تمرکز را نشان می‌دهد، احساس عصبی بودن، نارضایتی و ناراحتی را هم نشان می‌دهد. وقتی یک غریبه بدون پلک زدن به شما خیره شود، شما خواهید ترسید. در بیشتر گونه‌ها، تماس چشمی قسمت مهمی از احساسات را بیان می‌کند و در انسانها ما می‌توانیم کوچک‌ترین  انقباض‌ها و انبساط‌های ماهیچه‌های اطراف چشم و دهان را ببینیم و بفهمیم آن نگاه دوستانه است یا نه، ولی بهرحال وقتی یک غریبه به شما زل میزند، احساس راحتی نخواهید کرد.

سگ‌ها هم همین احساس را دارند. وقتی به یک سگ غریبه زل می‌زنید، حتی اگر لبخند بزنید و سعی کنید با او گرم بگیرید، سگ این نگاه شما را نشانه‌ای از تهاجم و عصبانیت در نظر می‌گیرد.

آن‌ها ممکن است عکس العمل هایی مثل نگاه کردن به اطراف، دم تکان دادن، چرخیدن و یا عقب رفتن و پارس کردن از خود نشان دهند. اگر می‌خواهید با یک سگ جدید آشنا شوید، شانه‌هایتان را مقابل سگ قرار ندهید و سعی کنید به آرامی در چشمهایش نگاه کنید و با صدایی آرام با او صحبت کنید، این رفتارها نشانه‌های یک رابطه دوستانه است.

 

۵- بی قانونی

سگ‌ها قوانین را دوست دارند. ممکن است فکر کنید که قوانین سرسخت، زندگی سگها را کسل کننده و ناخوشایند می‌کند ولی سگ‌ها واقعاً دوست دارند بدانند که صاحبشان چه خواسته‌ای از آنها دارد.

اگر دقت کرده باشید بچه‌هایی که با قانون بزرگ می‌شوند، رفتار بهتری نسبت به آنهایی که آزادند همه کار انجام بدهند دارند. در مورد سگ هم همین قانون وجود دارد. قوانین باعث می‌شوند که زندگی سگ گیج کننده و پر استرس نباشد.

سگ متوجه قوانین استثنا نمی‌شوند، مثلاً نمی‌فهمند که اجازه ندارند وقتی لباس رسمی می‌پوشید  روی شما بپرند و لی وقتی لباس کار می‌پوشید می‌توانند اینکار را انجام دهند، و یا نمی‌فهمند که وقتی از خاک بازی می‌آیند اجازه ندارند روی مبل بیایند ولی وقتی آر حمام می‌آیند می‌توانند اینکار را انجام دهند.
بعلاوه وقتی به یک سگ «نه» میگویید، نه تنها اجباری در کار نیست، بلکه بعنوان یک رهبر، یک رابطه بر پایه اعتماد را می‌سازید و شرایط را برای داشتن یک سگ شاد مهیا می‌کنید.

 

۶- مجبور کردن سگ به ارتباط برقرار کردن با سگ‌ها و افراد غریبه

درست مثل بقیه گونه‌های اجتماعی، سگ‌ها هم دوست و دشمن دارند. تشخیص دادن افرادی که سگ تمایل به ارتباط برقرار کردن با آنها را دارد کار آسانی است، با این حال بعضی از صاحبان سگ ها، به عکس العمل های آن‌ها دقت نمی‌کنند و متوجه این موضوع نمی‌شوند.

اینکه صاحبان سگ، آن‌ها را مجبور می‌کنند که در محیط‌های اجتماعی قرار بگیرند و یا به یک غریبه اجازه می‌دهند که سگشان را نوازش کند، یک مسئله رایج است.
باید کم کم آنها را ترغیب کنید که از لاک خود بیرون بیایند و در ازای رفتارهای اجتماعی مناسب به آنها جایزه بدهید. وقتی سگتان را مجبور می‌کنید که در یک محیط اجتماعی قرار بگیرد، احتمال حمله و گاز گرفتن بیشتری وجود دارد. در این شرایط ابتدا با حرکاتشان به شما نشانه‌هایی می‌دهند، سپس از ارتباط برقرار کردن امتنا می‌کنند، غر غر می‌کنند و در نهایت شما را گاز خواهند گرفت! و از همه بدتر اینکه اعتمادشان به شما را از دست خواهند داد.

شاید برایتان جالب باشد بدانید: چند اشتباه رایج در تربیت سگ

سگ در گردش که صاحبش با قلاده او را بسته است

۷- قدم زدن بدون فضولی و بو کشیدن!

این خیلی مهم است که وقتی سگ را برای قدم زدن به بیرون می‌برید، به او اجازه فضولی دهید! فضولی کردن و بو کشیدن جز علاقه سگ‌هاست و اگر جلوی آن را بگیرید منجر به متنفر شدن سگ شما می‌شود.

انسان‌ها با استفاده از قدرت بینایی جهان اطرافشان را شناسایی می‌کنند ولی سگ ها با بینی‌شان اینکار را انجام می‌دهند. بو کردن یک تنه درخت برای سگها مثل تماشای غروب زیبای خورشید برای ماست!

به سگتان لطفی بکنید و یکی از قدم زدن‌های روزانه‌اش را به بو کردن اختصاص دهید. آهسته قدم بزنید و به او اجازه دهید جهان را با بینی‌اش اکتشاف کند. به مکانها و محله‌های جدید بروید، به او اجازه دهید هرچقدر که می‌خواهد بو بکشد و بعد به حرکتش ادامه دهد. برای اینکه سگتان تفاوت بین پیاده روی‌هایی که باید کنار شما بماند و از شما اطاعت کند و پیاده روی‌هایی که می‌تواند فضولی و اکتشاف کند بفهمد، می‌توانید یک کوله پشتی و یا یک قلاده ویژه برای اینکار در نظر بگیرید. این کوله پشتی یا قلاده باید آن قدر با بقیه تفاوت داشته باشد که سگ بتواند این تفاوت را احساس کند. این کارها زندگی را برای سگ شما جالب‌تر خواهد کرد.

 

۸- محکم کردن قلاده

سگ‌ها توانایی فوق العاده ای در خواندن حرکات ما دارند. وقتی قلاده سگ را محکم می‌کنید، در او استرس و هیجان ایجاد می‌کنید و حیوان از این کار متنفر است. میدانم الان به چه چیزی فکر می‌کنید: من نمی‌خواهم قلاده‌اش را محکم کنم ولی مجبورم چون سگم آنرا می‌کشد!

اما نکته مهم این است که باید به سگتان آموزش دهید چطور با شما قدم بزند. میزان قابل توجهی انرژی توسط قلاده بین شما و سگتان منتقل می‌شود. وقتی قلاده را شل می‌کنید، به سگتان می‌فهمانید که همه چیز رو به راه است و دلیلی برای نگرانی و تنش وجود ندارد. به او می‌فهمانید که همه چیز تحت کنترل است و او به آرامش خواهد رسید. سگ‌هایی که قلاده‌شان را محکم می‌بندند بیشتر پارس می‌کنند و به شرایط پاسخ منفی می‌دهند و در واقع متنفر بودن خود را نشان می‌دهند. یک پیاده روی خوشایند به آرامش سگ شما کمک شایانی می‌کند.

شاید برایتان جالب باشد بدانید: سگ ترسو و نحوه برخورد کردن

 

۹- عصبی بودن

سگ‌ها نشانه‌های عصبی بودن شما را می‌خوانند و از آن متنفر هستند. وقتی شما عصبی و پر استرس هستید این احساس را به سگتان منتقل خواهید کرد و سگها این احساس را دوست ندارند. دفعه بعد که سگتان را عصبی دیدید به خودتان نگاهی بیندازید. آیا در چند روز یا چند ساعت گذشته عصبی بوده‌اید؟! سگ‌ها مثل آینه شما عمل می‌کنند، پس آرامش داشته باشید تا عمق آرامش را در او ببینید.

۱۰- کسل کننده بودن برای سگ

تصور کنید مجبور باشید با کسی که کسل کننده است و یا با والدینتان وقتی جروبحث کرده‌اند وقت بگذرانید. حالا تصور کنید به اسباب بازی فروشی یا پارک بروید! احساساتتان را باهم مقایسه کنید. فکر کنید در مکانی نشسته‌اید و حق حرکت و شیطانی کردن ندارید. برعکس وقتی آزادی حرکت دارید، می‌توانید بدوید و با کسی باشید که تنهایی‌تان از بین برود. این احساساتی است که سگها وقتی شما کسل هستید دارند. پس تا می‌توانید در برخورد با سگ کسل نباشید زیرا سگ از کسل بودن شما متنفر است.

زمانی که از سر کار به خانه می‌آیید چند کار انجام می‌دهید. غذا می‌پزید، روی مبل دراز می‌کشید و استراحت می‌کنید. ولی اینها کسل کننده ترین کارهایی است که می‌توانید در مقابل کسی که از صبح به انتظار شما نشسته تا با او بازی کنید انجام دهید.

اگر سگتان دردسر درست می‌کند، داخل جعبه‌ها و یا کمد می‌رود، کفش‌هایتان را پاره می‌کند و یا پایه‌های میز را می‌جود، بطور ساده به شما نشان می‌دهد که حوصله‌اش سر رفته است. خوشبختانه یک راه حل سریع و آسان برای این مشکل وجود دارد: «بازی های آموزشی سگ»

به سگتان حقه‌های جدید آموزش بدهید. روی حقه‌های قدیمی‌شان کار کنید. اسباب بازی مورد علاقه‌شان را قایم کنید و از آنها بخواهید آنرا پیدا کنند. او را به پیاده روی ببرید تا حس مسیریابی‌اش را تقویت کنید. یک ساعت آموزش مفید به ساعتها بازی‌های کسل کننده می‌ارزد.  همانقدر که فعالیت‌های بدنی برای سگ شما لازم است، فعالیت‌های ذهنی هم مهم است. روزانه ۱۵ تا ۳۰ دقیقه فعالیت ذهنی برای سگ شما ضروری است.

 

۱۱- اذیت کردن سگ

وقتی در خیابان از کنار یک سگ عبور می‌کنید به سمتش پرخاش نکنید زیرا سگ از این کار متنفر است.  وقتی یک سگ از پشت پنجره یا در به شما پارس می‌کند برایش دست تکان ندهید و با او صحبت نکنید. دم سگها را نکشید! این موارد خیلی زیاد است ولی بطور خلاصه برای تفریح، کاری نکنید که یک سگ را عصبانی کنید.

حتماً بخوانید: ماساژ درمانی برای سگها و چهار تکنیک ساده مرتبط با آن

 

سخن پایانی

این‌ها برخی از علایمی هستند که نشان دهنده نارضایتی و تنفر سگ هستند. با مشاهده و تحلیل رفتار سگ ، متوجه می‌شوید که از این کارها متنفر هستند یا خیر. گاهی حتی لیس زدن لبانش هم نشان دهنده این نیست که حیوان لبریز از عشق شده! بلکه نشان دهنده نارضایتی سگ است و حتی یک رفتار عصبی به حساب می‌آید. بنابراین دفعه بعد که می‌خواهید کاری را انجام دهید، به حرکات بدن سگ دقت کنید. بخاطر داشته باشید که صورتتان را در کنار یک سری دندان تیز قرار داده‌اید!!!

امیدواریم این مطلب در مورد کارها و رفتارهایی که سگ ها از آن متنفر هستند برایتان مفید بوده باشد. همچنین امیدواریم هیچ وقت سگ تان از دستتان ناراحت نشود و با شما قهر نکند. چنانچه نظر یا پیشنهادی در این زمینه دارید خوشحال می شویم در بخش کامنت ها با ما و دیگران به اشتراک بگذارید.

پت خرید را دنبال کنید :‌
4 25 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

121 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Aryan
Aryan
5 سال قبل

سلام.
من یه شیتزو کراس دارم، امشب یدونه اشپیتز گرفتم.
الان اون شیتزو کراسم که خیلی دوستش دارم باهام قهره هرکاری میکنم اشتی نمیکنه.
توروخدا اگه میدونید راهنماییم کنید?

21
12
اولی
4 سال قبل
پاسخ به  Aryan

با هاش رابطه بر قرار کن از نوع (ج)

7
26
DARIUSH
DARIUSH
4 سال قبل
پاسخ به  Aryan

نیاز به راهنمایی نیست که سگ شما کاملا متوجه میشه که شما چقدر تز احساستونو به اون سگ اختصاص دادید پس بهتره موقعی که اون سگو صدا میکنید و نوارشش میکنید پشت سرش این یکیو صدا کنیپ و همون حرکتی که روی سگ اول انحام دادید روی این یکیم انحامش بدید مطمن باشید بعد از چند روز خیلی راحت بااین مسله کنار میاد ولی سعی کنید میزان محبت و توجهتون نسبت به هردو سگ یکسان باشه چون این موضوع رو خیلی خوب درک میکنن

17
3
مهدی
4 سال قبل
پاسخ به  Aryan

ببین من سه تا سگ دارم یکی نگهبان از نژاد خاصیه که ماده هم هست و یکی شکاری دارم با ی توله سگ گرگی اولین سگم سگ نگهبانم بود بهد توله و بعد شکاری سگ نگهبانم دقیقا مثل سگ شما باهام قهر کرد ولی من به روند کارم ادامه دادم تو یک زمان به هر سه تاشون محبت میکردم نوازش و … و کمکم سگم متوجه شد که من اونو هنوزم دوست دارم و الان هر سه تاشونم با همن

14
2
جواد شامخی
جواد شامخی
4 سال قبل
پاسخ به  Aryan

بهش نشون بده برات مهم نیست باید باهاش کنار بیاد بزار قهر کنه بهش توجه نکن وقتی اومد سمتت بعد شروع کن ناز کردن و محبت کردن تا متوجه بشه اگر بره چیزی گیرش نمیاد باید بمونه تا بهش توجه بشه

10
40
هستی
هستی
3 سال قبل
پاسخ به  جواد شامخی

اما این جوری سگ ناراحت میشه ???

17
2
شراره
شراره
2 سال قبل
پاسخ به  جواد شامخی

تو دیوانه ای به خدا

13
5
مانا
مانا
2 سال قبل
پاسخ به  شراره

چیزی فراتر از عجیب

7
0
کوثر
کوثر
4 سال قبل
پاسخ به  Aryan

بهش بی محلی کن خودش دوباره میاد سمتت

3
36
شراره
شراره
2 سال قبل
پاسخ به  کوثر

نه خیر عزیز متمعنه بد تر میشه

16
2
محمد مهدی
محمد مهدی
3 سال قبل
پاسخ به  Aryan

بخاتره اشپیتزه هست

11
5
Niyosha
Niyosha
3 سال قبل
پاسخ به  Aryan

بیشتر از قبل بهش محبت کن

25
2
دانیال
دانیال
3 سال قبل
پاسخ به  Aryan

باید اذیتتون رو بگیرد جلوی دهنش ت۲ تا گاز میگیره آشتی میکنه

5
15
حسین
حسین
4 سال قبل

چی میشد اگه به بخش یازده توجه بیشتری میکردین اخه

7
3
Arezoo
Arezoo
4 سال قبل

شوهرم برام یه توله خریده.قراره چند روز دیگه ببینمش.چه رفتاری پیشنهاد میکنید و چیکلر کنم باهام صمیمی بشه.

6
5
اولی
4 سال قبل
پاسخ به  Arezoo

اگه زنی ببینتت حله

6
6
پرهام
پرهام
3 سال قبل
پاسخ به  اولی

خخخخخخ

6
6
سیما
سیما
2 سال قبل
پاسخ به  اولی

مسخره??

10
2
آرش
آرش
4 سال قبل
پاسخ به  Arezoo

حدود ۷ سال مربی سگ های گارد و امداد در هلال احمر بوده ام.
جهت آموزش رایگان با آیدی تلگرام بنده پیام ارسال کنید.
@Dooooo747

با حیوانات درست برخورد کنیم
و به آن ها مهر بورزیم.

22
1
Mahdi
Mahdi
3 سال قبل
پاسخ به  آرش

سلام
من تازگی دوتا هاسکی نر و ماده ۵ ماهه دارم به مرغ و بوقلمونام حمله میکنن چیکار کنم این عادتشون از بین بره؟

4
4
روژبام
2 سال قبل
پاسخ به  Mahdi

سلام عزیزم منم ده تا سگ خونگی کوچولو دارم تنها راه اینه که یا جداشون کنی از مرغ یا … هات یا ببری پیش تیدا خانم اموزش بدن تیدا خانم باهوش ترین سگ پلیس ایرانه البته بازیگرم هست بدون اجازه صاحبش هیچ کار نمی کنه و تازه میره خریدم میکنه برغی صاحبش…!منم چند جلسه دو تا از سگامو بردم پیشش

10
4
مریم
مریم
3 سال قبل
پاسخ به  آرش

من چند تاسگ دارم عاشق اینم که بهشون آموزش بدم . کمکم می کنید ؟؟؟؟؟

7
1
LOL
LOL
4 سال قبل
پاسخ به  Arezoo

اول ببین عروسکی و پارچه ای نباشه بعد فکر این باش چیکارش کنی

9
1
جواد شامخی
جواد شامخی
4 سال قبل
پاسخ به  Arezoo

همون رفتاری ک با بچت میکنی ولی ن زیاده روی کن فک کنه هرچی من بگم همونه نه کم بزار عقده کنه دقیقا مثل تربیت بچه ادمیزاد

4
2
Aref
Aref
3 سال قبل
پاسخ به  Arezoo

چیکلر کنید ؟ سگ نره ؟ از این نظر پرسیدم چون خیلی براتون مهم بود که از شما خوشش بیاد ، تیپ بزنید و حسابی به خودتون برسید و خیلی با ادب برخورد کنید از در که که وارد شد تو بغلت بگیر و با شیر و بیسگویت مادر ازش پذیرایی کن و بزار هر جا دوست داشت جیش کنه عاشقت میشه چون من وقتی سگم رو فرش جیش میکنه دعواش میکنم و میندازمش تو حیاط اونم ناراحت میشه شما این کار نکن

2
5
بهروز
بهروز
8 ماه قبل
پاسخ به  Arezoo

هیچی

شما زن ها کلا حرکاتتون باعث میشه طرف جڌب بشه فرق نمیکنه چه موجودی باشه😌😅

0
4
محیا
4 سال قبل

ممنونم بابت توضیحاتتون عالی بود

Aref
Aref
3 سال قبل
پاسخ به  محیا

خواهش میکنم محیا جان اگر سوالی بود در خدمتم و بفرمایید از کدام شهر هستید

3
2
اولی
4 سال قبل

خاک توسر پلشتتون با این کارا سگ کیلو چند هاری بگیره کونتون یه گاز بزنه بعد مجبور بشی ۴۰ تا واکسن تو شکمو کونو پوزت بزنن خوبه پلشت

1
28
Srv
Srv
4 سال قبل

سگ ها ب مرور زمان ب صاحبشون عادت میکنن و صمیمی میشن مخصوصا وقتی توله باشن و کنار شما بزرگ شن
توجه و قوانین کمک زیادی بهتون میکنه

ستاره
ستاره
4 سال قبل

سگم خیلی عصبیه و عجول .دستمو گاز میگیره پاهامو لباسمو ب دندون میگیره هرچی هم داد میزنم ک بفهمه من دردم میاد اصلا توجه نداره .لطفا بگید چیکار کنم ؟

1
4
Parisa
Parisa
3 سال قبل
پاسخ به  ستاره

سگ منم همینطوره راهنمایی کنین لطفا

1
1
Niyosha
Niyosha
3 سال قبل
پاسخ به  ستاره

ببین چه کمبودی داره ببرش دامپزشک دندوناشو چک کن شاید بیمار باشه اگه مشکلی نبود اشکال از تربیتشه

پرستو
پرستو
3 سال قبل
پاسخ به  ستاره

به سگتون چندتا دستور یاد بدید و‌وقتی انجام‌داد بهش جایزه بدید. در طول روز چندبار حرکات را تمرین کنید. در اینصورت سگ احساس خوبی به خودش پیدا میکنه و‌کمتر رفتارهای عصبی و‌پرخاشگرانه از خودش نشان میده. سگ ها نیاز دارند بدونند که مفید و مورد توجه هستند. اینجوری اعتماد به نفس پیدا میکنند

پاسخگوی سایت
2 سال قبل
پاسخ به  ستاره

با سلام٬میتوانید ببریدش دام پزشکی شاید مشکلی یا مریضی ای داشته باشد.
اگر مشکلی یا مریضی ای نداشت٬ باید دندان هایش را بکشید تا تیزی دندان هایش شما را اذیت نکند.

موفق باشید.

1
9
DARIUSH
DARIUSH
4 سال قبل

نیاز به راهنمایی نیست که سگ شما کاملا متوجه میشه که شما چقدر تز احساستونو به اون سگ اختصاص دادید پس بهتره موقعی که اون سگو صدا میکنید و نوارشش میکنید پشت سرش این یکیو صدا کنیپ و همون حرکتی که روی سگ اول انحام دادید روی این یکیم انحامش بدید مطمن باشید بعد از چند روز خیلی راحت بااین مسله کنار میاد ولی سعی کنید میزان محبت و توجهتون نسبت به هردو سگ یکسان باشه چون این موضوع رو خیلی خوب درک میکنن

2
1
abolfazl
abolfazl
4 سال قبل

سلام موقع غذا خوردن سگ نگهبان بهش دست زدم و گاز کرفت من هم سمتش پرخاش کردم الان چه کار باید بکنم؟؟؟؟؟ راهنمایی کنید لطفا.

1
2
Niyosha
Niyosha
3 سال قبل
پاسخ به  abolfazl

کلا نباید این کارو میکردی سگا موقع غذا باکسی شوخی ندارن چه برسه به نگهبان

رویا
4 سال قبل

ممنون از توضیحاتتون، عالی بود

منسیکس
4 سال قبل

خیلی عالی بود

احمد
4 سال قبل

سلام تورو خدا کمکم کنید من ی سگ هاسکی امروز خریدم و خونده بودم همه میگفتن خیلی ارومیه ولی از اول صب تا حالا هرکاری کردم بهش غذا دادم بردمش بیزون شستمش انرژیشو خالی کردم ولی همش پارس میکنه بی قراری میکنه دیوونه شدم از دستش دو سالشه همسایه ها اسی دارن میشن با این شرایط مجبورم پسش بدم فردا لطفاا قبل فردا جواب بدی مرسی ایا درست میشه رفتارش البته بگم شرایط باز کردنشو ندارم بخاطر خانواده و فقط بستمش ولی خب براش جای خوب غذای خوب و اب گذاشتم

Niyosha
Niyosha
3 سال قبل
پاسخ به  احمد

مربوط به صاحب قبلیش میشه

نانا
نانا
4 سال قبل

جل الخالق

0
1
نانا
نانا
4 سال قبل

جل الخالق!

2
1
عسل
عسل
4 سال قبل

من یه بار تو پارک با دوستم نشسته بودیم یه سگ با صاحبش رد میشد که خیلی اروم بود بعد یهو با دیدن دوستم رفتارش به طرز عجیبی عوض شد انگار هم ترسیده بود هم داشت با پارس کردن اخطار میداد هر بار خیلی عادی قدم میزد به ما که میرسید غیر عادی میشد. فک میکنین چرا؟!

2
2
AMIR
AMIR
4 سال قبل

منیک سگ شیتزو دارم اشنا که بهش دست میزنه هیچ کاری نمیکنه ولی غریبه دست میزنه دندونش رو میاره بیرون و پارس میکنه

Niyosha
Niyosha
3 سال قبل
پاسخ به  AMIR

اجتماعی نیس بیشتر ببریدش گردش ترجیها جای شلوغ ک عادت کنه

Mojinamdar
3 سال قبل
پاسخ به  Niyosha

من ی سک قفقازی داری ی سالشه ب نظر شما میشه از الان ادم گیرش کرد ولی من ک فکر نکنم بشه چون بیشتر برای جنگیدن وقت گزاشت صاحب قبلیش تا ادم گیری . میشه وحشیش کرد از الان یا ن
ممنون میشم جوابمو بدید

پانته آ
پانته آ
4 سال قبل

سگ من میکس مالتیز و یه نژاد روس هستش، در کل تریر کوچیک محسوب میشه و تازگیا شروع میکنه به کندن موهای دمش. کسی اطلاع داره که دلیل این کارش چی میتونه باشه؟

Nikan Nori
Nikan Nori
3 سال قبل
پاسخ به  پانته آ

مقعدش پر شده ببر دامپزشکی بگی مقعدشو خالی کنن خودشون میدونن چکار کنن همین مشکلو سگه منم داره خودشم حتما میکشه زمین چون مقعدش پر شده

Raha
Raha
4 سال قبل

خیلی مفید بود ممنون

علی رضاییان
علی رضاییان
4 سال قبل

سلام ممندن از مطالبتون ی لطفی کنید دیگه از کلمه پارس کردن سگ استفاده نکنید همون وق وق قشنگتره وقتی ما ب خودمون احترام نمیزاریم چطور انتظار داریم ب سگها احترام بزاریم ممنون

3
4
علی رضاییان
علی رضاییان
4 سال قبل

سلام ممنون از مطالبتون ی لطفی کنید دیگه از کلمه پارس کردن سگ استفاده نکنید همون وق وق قشنگتره وقتی ما ب خودمون احترام نمیزاریم چطور انتظار داریم ب سگها احترام بزاریم ممنون

1
3
شعله
4 سال قبل

سلام ما یه تریر داریم یک سال و نیمه داریم خیلی بیس از حد معمول شیطون و پر تحرک هست و مدام میخواد از سر و کول ما بالا بره و زیادی دیگه خوشحاله. به نظرتون این غیر طبیعی نیست ؟ چیکار کنیم که از این حالت در بیاد و ضمنا خیلی هم نترس و بی کله ست از هیچ چی نمیرسه جز صدای تبل و صداهای بلند محرم.

ترجمه تخصصی مقاله

سلام من قبلا مقاله های تخصصی زیادی در زمینه تربیت سگ ها ترجمه کرده بودم اما مواردی که شما ذکر کرده بودید برایم بسیار مفید بود

بی نام
بی نام
4 سال قبل

سلام.
من یه سگ تو باغمون دارم ولگرد بود.ماده است
میخواستم ببینم اگه زیر سرش رو بمالم خوشش میاد.
چون هرموقع اینکارو میکنم پاهاش و دستاش رو دراز میکنه

Mohamad sukht sarayi
Mohamad sukht sarayi
4 سال قبل

سلام به همگی من یه برنس مانتن دارم خیلی بازیگوشه و با وجود اینکه من حتی وقت زیادی واسش میذارم اما همش با آوردن اسباب بازی هاش بهم میفهمونه که بازی میخاد چطوری قانعش کنم به یه تایم خاصی فقط برای بازیه؟؟؟؟لطفا راهنمایی کنید

Niyosha
Niyosha
3 سال قبل
پاسخ به  Mohamad sukht sarayi

از پارک سگ برای آموزش استفاده کن و اسباب بازی های جویدنی بیشتر بزار

1
1
فلامرز
4 سال قبل

من یه سگ قدرجونی ماده دارم گوششم بریدم دمش بریدم ایا هار میشه

14
یک شنونده
یک شنونده
1 سال قبل
پاسخ به  فلامرز

متاسفم که این چنین هستین .

2
1
سارا
سارا
11 ماه قبل
پاسخ به  فلامرز

میتونم بپرسم چرا اینکار رو کردین؟

Jjrjj
Jjrjj
4 ماه قبل
پاسخ به  فلامرز

مرتیکه لجن…

بهزاد
بهزاد
4 سال قبل

دوستان توروخدا سگ هاسکی نگیرید.اون سگ تو آب و هوای ایران زجر میکشه،اصلا مهم نیست چقدر بهش رسیدگی می کنید،اون سگ به آب و هوای سرد تعلق داره

5
1
شكوفه
شكوفه
4 سال قبل

من یه سگ پامرانین ٣ ماهه دارم و مشکلم اینه که وقتی میبرمش بیرون سمت همه میره و ارتباط برقرار میکنه و شروع میکنه به لیس زدن دست غریبه ها تو پارک و …و من اصلا اینو دوست ندارم و میترسم مریض بشه هر چقدر هم دعواش کردم نتیجه نداشت و بعضی وقتها اجباری میکنه و وقتی صداش میزنم نمیاد چهارشنبه باید بکنم ؟ لطفا راهنمایی کنید

مژده
مژده
4 سال قبل

سلام من یه پودل تریر ۳ ماهه دارم یه ماهه خریدمش خیلی مارو گاز میگیره هر روشی رو امتحان کردم ولی بازم گاز میگیره ممنون میشم راهنمایی کنید

Aref
Aref
3 سال قبل

اونی رو که تاره خریدی پس بده یا جوفتشون رد کن بیا روتوایلر ۴۰ روزه من بگیر تا وقتی بزرگ شد سگ دیگه ای اوردی خونه سگ رو بخوره و دیگه باهات قهرم نمیکنه چون روت با هیچ سگ دیگه حتی هیچ حیوان خونگی دیگه ای سازگاری نداره ولی عاسقانه صاحبش رو دوست داره واسه همین بهش میگن سگ گارد نگهبان یا محافظ

3
1
_nsi____
_nsi____
3 سال قبل

من یه هاسکی دارم یه مالتیز مالتیز یا دارع به هاسکی پارس میکنه یا گازش گرفته من چیکار کنم

شیدا
شیدا
3 سال قبل
پاسخ به  _nsi____

فکر میکردم مالتیز خیلی آروم و عروسکی باشه و با همه سگا بسازه این رفتار عجیبه… مالتیزتون رو چند و از کجا خریدین؟نژادش خالصه؟

Niyosha
Niyosha
3 سال قبل
پاسخ به  _nsi____

کوچیکا همیشه قلدرن??

Mahsa
Mahsa
3 سال قبل

سلام به نظرتون سگ پیت بول بگیرم یا سگ رت وایلر

موعود
موعود
3 سال قبل
پاسخ به  Mahsa

هیچکدوم ژرمن شپرد بهترینه

3
2
موعود
موعود
3 سال قبل
پاسخ به  Mahsa

من خودم به توله ژرمن شپرد بلک دارم همه ی نکات رو رعایت کردم هم شبا ارومه هم خیلیییی دوستانه رفتار میکنه هم اجتماعیه کلا نژاد ژرمن شپرد یکی از باهوش ترین ها هستن

2
2
Mojinamdar
3 سال قبل
پاسخ به  Mahsa

پیتپ پول تریر همهجوره مورد تاایده باید مواظبش باشی چون زاتش ادم خاره خوب باید بزرگش کنی

Pari
Pari
3 سال قبل

سلام.من یک پودل دارم که ٣ساله هست وقتی سگهای دیگه رو میبینه یکریز پارس میکنه و زوزه میکشه بدون اینکه لحظه ای صبر کنه،در حالی که به دو تا از سگامون که یکیش برای خودمون هست و یکی دیگه برای یکی از اشنا های نزدیکمون پارس نمیکنه اصلا ،حتی باهاشون بازی میکنه،چکار باید بکنم؟اینم بگم که جایزه دادن رو هم امتحان کردم جواب نمیده.

رومینا
رومینا
3 سال قبل

سلام من یه اشپیتز دارم همش خاکارو میکنه و توی خونه به فرش ها چنگ میزنه و بیتابه هی راه میره و همچی رو بو میکنه این یعنی چی??

Nikan Nori
Nikan Nori
3 سال قبل
پاسخ به  رومینا

کنجکاوی چاله کندن غریزشونه خوب

Niyosha
Niyosha
3 سال قبل
پاسخ به  رومینا

برای دستشویی میبرینش بیرون؟ قبلا رو فرش ها خرابکاری کرده؟

Leila
3 سال قبل

من یه سگ ولگرد پیدا کردم به من کاملا اطمینان داره تو. حیاط نگهداری میکنم ازش یه خونه چوبی براش گرفتم که موقع بارون بره داخلش نمیره حتی غذاشم میزارم دندون میگیره میاره بیرون چه کار. کنم با خونش اشنا بشه

روزبه
روزبه
3 سال قبل

سلام.من سگ لهاسابسو دارم.۲ سالشه..الان ۱ساله پیش منه.جای ادرارشو بلده ولی یک هفته تمام خونه جیش میکنه.تنبیه کردم میزارمش تو اتاق ولی دوباره اینکارو تکرار میکنه.نمیدونم چیکار کنم.لطفاراهنماییم کنید

ثنا
ثنا
3 سال قبل
پاسخ به  روزبه

خوب معمولا تنبیه کردن برای هیچکس خوب نیست برای مثال خود ما وقتی یکی ما رو تنبیه میکنه در مقابل حرفش سرسختی میکنیم و باهاش لجبازی میکنیم ولی وقتی یکی با ملایمت کاری رو از ما میخواد نرم میشیم و اون کار رو انجام میدیدم سگ ها هم همینطور هستن وقتی تنبیهشون میکنیم اعتمادشون رو نسبت به ما از دست میدن بهتره با ملایمت باهاشون رفتار کنیم تا هم بهمون اعتماد کنن هم به حرف هامون گوش بدن

Babak
Babak
3 سال قبل

من ی سگ گرگی دارم بدلیل مشکل جا ونداشتن شرایط محل زندگیم حدود یک سال که بردمش شمال و هر دوهفته میرم پیشش و در نبود من دوستم اونجا بهش رسیدگی میکنه هر دفعه میومدم پیشش کلی خوشحالی میکرد ولی دیروز که بعد دوهفته منودید رفتارش خیلی عجیب بود خیلی عصبی بود طوری که نزدیک بود اول خودم بعد دوستم رو که بهش رسیدگی میکنه رو بگیره صبح بردمش بیرون که هوایی بخوره وقتی خواستیم برگردیم خونه نشست رو زمین دیگه بلند نمیشد میترسیم زیاد باهاش سروکله بزنم منوبگیره بعداز دوساعت به بدبختی اوردمش خونه خواهشا اگر میتونید راهنمایی بفرمایید… بیشتر بخوانید

ata behbahani
ata behbahani
3 سال قبل

با درودمن صاحب کوکواسپانیول ۳/۵ سالشه ماده .در عرض یک ماه گذشته نسبت به من بی اعتنا و حرفم را اصلا گوش نمیدهد و بر عکس دنبال خواهرم هست وبه اون عشقمیورزه و من فقط بهش غذا تمیز کاریش اگر بتونید یک راهنمایی به من بکنید ممنون میشم

عسل
عسل
3 سال قبل

من یه سگ پامر دارم اصلا به حرفم گوش نمیده قبلا گوش میدار یه ۱ماهی که گوش نمیده باید چی کار کنم

شیلان
شیلان
3 سال قبل

یک سگ چقدر میتونه بود ابا و غذا باشه؟

اتاناز
اتاناز
3 سال قبل
پاسخ به  شیلان

زیاد

shaghaiegh
shaghaiegh
3 سال قبل

سلام من یه سگ شیتزو دارم تازه دو سه روز اوردمش روز اول اصلا ما نمیدونستیم این پارس میکنه جدیدا برای جلب توجه َبا پارس میکنه چه کاری باید بکنم تا آروم شه؟؟

FARNUD
FARNUD
3 سال قبل

سلام من یکدونه اشپیتز دارم ولی زمانی که میخوام براش توپ یا چوپ پرت بکنم نیاره تو رو خدا به من بگید با تشکر

Mahdi
Mahdi
3 سال قبل

سلام
من تازگی دوتا هاسکی نر و ماده ۵ ماهه دارم به مرغ و بوقلمونام حمله میکنن چیکار کنم این عادتشون از بین بره؟

کاررادسازه
3 سال قبل

خیلی توضیحات مفیدی بود
من در روز سگم را نیم ساعت تا یک ساعت بیرون میبرم و حتی در خانه کاملا آزاد هستش و خودم باهاش روزی نیم ساعت بازی میکنم اما سگم جدیدا حالت ناراحت و افسرده ای گرفته و نمیدونم علتش چیه
ممنون میشم راهنماییم کنید

امیر
امیر
3 سال قبل

سلام
من سگ شیتزو دو ماهه دارم متاسفانه خیلی فشارش میدم تو بغلم به هوا پرتاب میکنم و یه جورایی از نق و نق کردنش خوشم میاد نمیدونم چکار کنم دست خودم نیست میترسم بلایی سرش بیارم
لطفا کمکم یا کمکش کنید

ستاره
ستاره
3 سال قبل
پاسخ به  امیر

خو نکن

Bardia
Bardia
3 سال قبل

ممنونم خیلی خوب بود اما وقتی سگ من به گردش بیرون از خونه میره زمین را بو میکنه تا خوردنی پیدا کنه و بعد اون رو میخوره برای این راه حلی دارید لطفا جواب دهید با تشکر?
آخه بعضی چیز ها هم که میخواد بخوره آلودس

محمد
محمد
3 سال قبل

سلام من یه شیتزو دارم سه سالشه زیادم بیرون نمییرم .همش داره پاچه ی ملتو میگیره حتی بعضی وقتا میرم بیرون بعد میام به منم پارس میکنه .کلا شاس میزنه سگم? چیکارش کنم

Vali
Vali
3 سال قبل

سلام
من دو بار با سگم که مدفوعش رو میخورد آروم زدمش و سرش داد زدم از اون روز به بعد سگم از من میترسه و با من اصلا بازی نمیکنه
بطوری وقتی میزارم خونه دوستان بازیگوشی میکنه ولی وقتی منو میبینه میترسه و یه گوشه میشینه
فکر کنم کمی افسرده شده
میشه راهنمایی کنید که چیکار کنم عین قبل بشه؟
ممنون

نگین بابادی
نگین بابادی
3 سال قبل
پاسخ به  Vali

سگ رو اصلا نیازی نیست بزنید تون صدای دعوایی و سرزنش رو از لحن عادی و محبت آمیز کاملا تشخیص میدن فقط کافیه کمی صداتون رو جدی تر کنید وقتی میبینید داره کاری که بده انجام میده و بهش بگین نباید این کارو بکنه کلمه نه رو کاملا متوجه میشن اصلا نیازی به زدن نیست خیلی وقت ها ست ها با کتک ، حتی خیلی آروم باشه هم ، کلا پرخاشگر یا افسرده میشه بهش محبت کنید توجه کنید باهاش بازی کنید تا به مرور باهاتون صمیمی بشه من یه سگ شیتزو کراس دارم از چهارماهگی پیشم بوده الان نزدیک… بیشتر بخوانید

تانیا
تانیا
3 سال قبل

سلام من یه سگ گلدن رتریور دارم که تازه ۵ روزشه و وقتی ۳ روزش بود خریدیمش. با اینکه کوچیکه خیلی مهربونه، دائم صورتم رو لیس میزنه، یه بار، دو بار، سه بار، دیگه کلافه شدم. با اینکه خیلی دوستش دارم ولی دیگه از این کارش عصبی شدم. کسی میدونه چجوری باید این عادتش رو از بین ببرم؟ دلم نمیخواد دعواش کنم و سرش داد بزنم که رابطش باهام بد بشه یا ازم بترسه، دوست دارم یه طوری که ناراحت نشه باهاش تمرین کنم این عادتش رو ترک کنه ولی چطوری?کسی راهی میدونه؟ ممنون میشم بهم بگه??

ستاره
ستاره
3 سال قبل

من یک سگ دوبرمن دارم بعد فقط اجازه میده من نازش کنم باهاش بازی کنم و…. به بقیه پارس میکنه به نظرتون چیکار کنم تا با بقیه هم دوست شه

Amir
Amir
3 سال قبل

لطفن لطفن میشه به من بگید قیمت سگ(شیبا اینو)چقدر است؟ امروز(۲۴/۱۰/۱۳۹۹)ممنون میشم بگید

1
3
121
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x